HOVM entree

Voor alles wat met Haagse OV musea te maken heeft
(HBM, SHTM, HOVM, TS)

HOVM entree

Berichtdoor HenkH » 16 jan 2019 19:44

Ik zie net op de website van HOVM dat er entree geheven gaat worden. Contant geld meenemen heeft geen zin, alleen de pinpas wordt geaccepteerd. Toegang alleen in combinatie met een tram of busrit. Apart dat contant geld niet geaccepteerd wordt :?:

Toegangsprijzen

Met uw ticket kunt u de uitgebreide tentoonstelling van het HOVM bezichtigen, en kunt u 1 rit per historische tram (ca. 60 minuten) of bus (ca. 100 minuten) maken. Deze bijzondere tram- of busrit zit inbegrepen in uw ticket. Wilt u nog een tweede rit met de historische tram of bus maken? Dan kan tegen gereduceerd tarief. Kinderen t/m 12 jaar mogen onder begeleiding van een volwassene zelfs gratis met deze extra tram- of busrit mee!


Type ticket Inbegrepen in het ticket Tarief
Volwassenen Museumbezoek + 1 tram- of busrit naar keuze € 9,-
65+ / houders Ooievaarspas* Museumbezoek + 1 tram- of busrit naar keuze € 6,-
Kinderen 4 t/m 12 jaar Museumbezoek + 1 tram- of busrit naar keuze € 3,-
Kinderen 0 t/m 3 jaar Museumbezoek + 1 tram- of busrit naar keuze gratis

Volwassenen Extra tram- of busrit naar keuze € 6,-
65+ / houders Ooievaarspas* Extra tram- of busrit naar keuze € 3,-
Kinderen 4 t/m 12 jaar Extra tram- of busrit naar keuze gratis
Kinderen 0 t/m 3 jaar Extra tram- of busrit naar keuze gratis
* uitsluitend op vertoon van deze pas

U koopt uw kaartje in de foyer van het HOVM: de eerste zaal waar u bij uw bezoek binnenloopt op de begane grond. Bij het HOVM kunt u met ingang van 2019 uitsluitend pinnen: u kunt zowel met debitcard als creditcard betalen. Het is niet meer mogelijk om met contant geld te betalen.
HenkH
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 13 jul 2012 11:35

Re: HOVM entree

Berichtdoor Jaco » 16 jan 2019 20:37

HenkH schreef:Toegang alleen in combinatie met een tram of busrit.

Zo lees ik het niet. Volgens mij komt het neer op: Toegang tot de tentoonstelling alleen in combinatie met een tram- of busrit.
Jaco
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 22 maart 2018 18:26
Woonplaats: Burgum

Re: HOVM entree

Berichtdoor HenkH » 18 jan 2019 15:25

Jaco schreef:
HenkH schreef:Toegang alleen in combinatie met een tram of busrit.

Zo lees ik het niet. Volgens mij komt het neer op: Toegang tot de tentoonstelling alleen in combinatie met een tram- of busrit.


Zie niet een kaartje voor alleen een tram/busrit, of lees ik dat ook verkeerd?
HenkH
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 13 jul 2012 11:35

Re: HOVM entree

Berichtdoor Jaco » 19 jan 2019 01:54

Daar heb je dan ook weer gelijk in.

Complete middag met toegang tot de tentoonstelling en drie tramritten 21 euro. Wel leuk dat er nu drie tramritten per middag zijn. En een nieuwe tentoonstelling, ik ben benieuwd.

Alleen nog pinnen en geen contant meer mogelijk: beetje jammer maar begrijpelijk, er zullen niet veel bezoekers om wegblijven. Al klopt het ergens niet helemaal, contant geld is een wettelijk betaalmiddel. Kaartje kopen in het museum i.p.v. in de tram: prima keuze.
Jaco
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 22 maart 2018 18:26
Woonplaats: Burgum

Re: HOVM entree

Berichtdoor buschauffeur » 19 jan 2019 09:59

Jaco schreef:Daar heb je dan ook weer gelijk in.

Complete middag met toegang tot de tentoonstelling en drie tramritten 21 euro. Wel leuk dat er nu drie tramritten per middag zijn. En een nieuwe tentoonstelling, ik ben benieuwd.

Alleen nog pinnen en geen contant meer mogelijk: beetje jammer maar begrijpelijk, er zullen niet veel bezoekers om wegblijven. Al klopt het ergens niet helemaal, contant geld is een wettelijk betaalmiddel. Kaartje kopen in het museum i.p.v. in de tram: prima keuze.

De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... al-betalen
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49


Keer terug naar Museum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten