Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gestremd

Voor alles wat met Haagse OV musea te maken heeft
(HBM, SHTM, HOVM, TS)

Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gestremd

Berichtdoor Brecht » 20 mei 2022 11:25

Brecht
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 10 okt 2018 10:33

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor Tiktak » 20 mei 2022 13:41

De tram heeft waarschijnlijk de verkeerde afslag genomen las ik elders.
Op dit gedeelte ontbrak namelijk een stuk bovenleiding waardoor de tram stroomloos kwam te staan.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor Charles » 20 mei 2022 15:53

Tiktak schreef:Op dit gedeelte ontbrak namelijk een stuk bovenleiding waardoor de tram stroomloos kwam te staan.
Op foto's zie ik anders toch heel duidelijk een vervormde pantograaf en bovenleidingdraden deels over het wegdek.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor Tiktak » 20 mei 2022 18:17

Charles schreef:
Tiktak schreef:Op dit gedeelte ontbrak namelijk een stuk bovenleiding waardoor de tram stroomloos kwam te staan.
Op foto's zie ik anders toch heel duidelijk een vervormde pantograaf en bovenleidingdraden deels over het wegdek.


Dit is geen bovenleidingdraad maar een hangdraad waar aan de bovenleiding hangt.
De pantograaf is naar voren geslagen en onder draad zou die waarschijnlijk naar achter geslagen zijn.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor Lange_Dre » 20 mei 2022 20:16

Wat ik vooral opvallend vond is dat het lijkt dat de tram uit de Torenstraat kwam en niet vanaf het kerkplein. Mijn vraag is dus hoe die PCC daar gekomen is. Zover ik op de foto’s zag vermoed ik dat de tram vanaf het kerkplein verkeerd reed en een stukje terug sloeg en onverwachts de torenstraat in reed.. Maar dat lijkt mij ergens ook wat raar en vergezocht.
Lange_Dre
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor buschauffeur » 21 mei 2022 09:29

Achteruit rijdend trek je de pantograaf naar voren. Driehoeken bij de Grote Kerk was niet zo'n succes, misschien kan het op het moment niet eens. Dan zat ie bij het Hobbemaplein al fout.
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor iljitsch » 21 mei 2022 13:53

Waarom zou je daar überhaupt driehoeken? Je kan toch een rondje rond de kerk?

Tenzij de 1210 daar onnodig op zeer gevaarlijke wijze achteruit gereden heeft moet-ie dus via de route van 17 uit de richting statenkwartier gekomen zijn, en met de werkzaamheden bij het gemeentemuseum is de enige manier om daarop te komen is route 3 over de Laan van Meerdervoort (komend vanaf remise Lijsterbes of keerlussen Duindorp of de Savornin Lohmanlaan) en dan niet de route 3 volgen de Waldeck Pyrmontkade op, maar daar rechtdoor.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Museumtram trekt bovenleiding naar beneden: verkeer gest

Berichtdoor wattman » 22 mei 2022 09:20

Aan het speculeren kan een einde komen. De 1210, op weg voor groepsvervoer, kwam gestremd te staan wegens een verkeerd geparkeerde auto bij het Kerkplein. Vervolgens is de tram gaan driehoeken via de Torenstraat, en de panto kwam vervolgens op het bovenleidingloos deel terecht, en is bij een spandraad gesneuveld.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06


Keer terug naar Museum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten