Gekke gedachte:
Stel je hebt een aantal museumtrams. De spanning op de bovenleiding wordt verhoogd waardoor die trams een probleem hebben. Wat als je een accu in zo'n tram bouwt? Een Tesla S van 2 ton rijdt 400 km op een 75 kWh accu. Dus een GTL van 37 ton zou minsten 4 km op zo'n zelfde accu moeten kunnen rijden. Waarschijnlijk aanzienlijk meer omdat staal op staan aanzienlijk efficiënter is dan rubber op asfalt. Maar je zou dus wel een handvol Tesla-accu's nodig hebben om een ritje van betekenis te kunnen maken.
Als je een deel van een GTL opoffert aan tweedehands accu's die aan het eind van hun levensduur zin (en dus goedkoop) dan zou dat betaalbaar moeten kunnen zijn.
Ondertussen zijn trams sterk beperkt in waar ze kunnen komen, zeker éénrichtingstrams. Wat nu als je er rubber wielen onder zet? Zou je dan over straat kunnen rijden? (Om bijvoorbeeld een tram naar een opslagloods te kunnen rijden die niet op het spoor aangesloten is.) Of is de asdruk van een tram te hoog voor doorgaande wegen?