Site over OV in Delft

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Site over OV in Delft

Berichtdoor jamy015 » 29 aug 2010 18:35

Om te beginnen: Hoi! :P Ik lees al een paar weken mee maar nu dan toch een account aangemaakt

Wat ik dus wou vragen is: wat zouden jullie vinden van een website over het OV in Delft? Met de volgende onderdelen:
- Commons (net als Wikimedia Commons, vooral foto's maar de naam geeft ruimte voor andere dingen)
- Wiki
- Forum

Laat je reactie achter, maar alleen als je een Delftenaar bent natuurlijk!
jamy015
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 aug 2010 18:15

Re: Site over OV in Delft

Berichtdoor Tiktak » 30 aug 2010 07:48

jamy015 schreef:Om te beginnen: Hoi! :P Ik lees al een paar weken mee maar nu dan toch een account aangemaakt

Wat ik dus wou vragen is: wat zouden jullie vinden van een website over het OV in Delft? Met de volgende onderdelen:
- Commons (net als Wikimedia Commons, vooral foto's maar de naam geeft ruimte voor andere dingen)
- Wiki
- Forum

Laat je reactie achter, maar alleen als je een Delftenaar bent natuurlijk!


Uw idee is leuk, maar op deze site is al veel te vinden over het OV in Delft.
Het is beter als u contact op zoek met de Haagse Meester, voor een eigen topic over dit onderdeel op deze site.
Tiktak
 
Berichten: 692
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Site over OV in Delft

Berichtdoor jamy015 » 30 aug 2010 10:04

Ja maar de bedoeling is dus dat er ook een wiki en commons (foto's etc.) komt, en dat is er hier dus niet. Of zijn er plannen voor? Aan de andere kant voldoet de wiki van OV in Nederland.nl, dus ja...
jamy015
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 aug 2010 18:15

Re: Site over OV in Delft

Berichtdoor OVinDelft » 31 aug 2010 16:17

Qua forum kan er denk ik hier op dit forum beter een losse afdeling worden gemaakt, want hier zijn al redelijk wat mensen.
En ik ben zelf bezig met m'n website die OV in Delft heet, alleen is die nog niet echt zoals ik hem zou willen (vooral qua info). Als er bv. een wiki komt kan ik foto's leveren die ik gemaakt heb en anders vind ik het wel leuk om die te maken. Mijn bedoeling was oorspronkelijk om over al het ov materieel, haltes, stations, infrastructuur, in Delft een stuk te schrijven, wat er nog niet van is gekomen.
Misschien zouden we anders samen iets kunnen maken?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Site over OV in Delft

Berichtdoor Roland » 31 aug 2010 16:58

Als (OV-) website moet je ook wat unieke dingen hebben waardoor mensen naar je site komen en er eventueel vaker terug komen. Een forum en actueel nieuws zijn twee belangrijke punten. Echter voor het forum kan je veel beter hier wat topics starten dan een eigen forum te beginnen. Dit forum is nog niet echt druk, een specifiek forum over Delft zal nog rustiger zijn.

Tips voor een goede website:
- Nette overzichtelijke opmaak, niet te druk.
- Geen "under construction" pagina's
- Nieuws regelmatig updaten
- Informatieve pagina's met informatie die niet 1-op-1 wikipedia staat
- Bij trams, metro's en treinen, speelt ook de infra een grote rol.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Site over OV in Delft

Berichtdoor willem » 01 sep 2010 21:16

Je kunt nog even rondkijken op sites die over het openbaar vervoer van andere steden gaan (Zoetermeer heeft er bv. een), dan kun je wat inspiratie opdoen voor je eigen site.
Een site over het OV alleen in Delft is leuk, maar voor een forum zal het onderwerp inderdaad wat te specifiek zijn.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten