DVD: HTM 1 en 2 De stads- en buitenlijnen

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

DVD: HTM 1 en 2 De stads- en buitenlijnen

Berichtdoor wmbaak » 18 jun 2012 21:01

Hallo,

Als je zo op vakantie bent dan duik je ineens soms iets heel bijzonders, interessants op. Voor een koopje: de DVD HTM 1958-1969 * Deel 1 De stadslijnen en 1961-1982 * Deel 2 De buitenlijnen. Ik heb de schijf in één keer bekeken. G E W E L D I G ! Wat een historisch beeldmateriaal. [respect] Niet alleen van allerlei trammaterieel dat allang gesloopt is maar ook van stads- en straatgezichten dat allang niet meer bestaat. Vooral het deel over de buitenlijnen is machtig interessant v.w.b. de lijn naar Wassenaar-Leiden.

Afijn, ik zal hem nog vaak opnieuw bekijken om vooral te ontdekken wáár de cameraman heeft gestaan. Een naam die o.a. voor dit unieke materiaal heeft gezorgd is Hans van Engelen. [respect]
Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
wmbaak
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 04 sep 2011 22:24
Woonplaats: Den Haag

Re: DVD: HTM 1 en 2 De stads- en buitenlijnen

Berichtdoor wmbaak » 18 jun 2012 21:07

Hé terwijl ik het buitenlijnendeel bekijk zie ik ineens PCC 1001 en 1002 in afleveringstoestand rijden bij Voorburg-Station...
Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
wmbaak
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 04 sep 2011 22:24
Woonplaats: Den Haag

Re: DVD: HTM 1 en 2 De stads- en buitenlijnen

Berichtdoor Henk B » 19 jun 2012 09:13

Let maar eens op hoeveel huidig museummaterieel voorbijkomt.
Maar inderdaad, prachtige beelden van Hans van Engelen.
We mogen ons gelukkig prijzen dat Hans van Engelen, Aad de Wolf en Luud Albers voor zoveel fraai beelmateriaal uit deze periode hebben verzorgd.
Zeker de NZH beelden van Scheveningen naar Leiden zijn ook bijzonder fraai.
Maar er is nog veel meer moois, kijk maar:
http://www.groenendalvideogroep.nl/?page=collectie

Henk
Henk B
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 21 dec 2010 14:29
Woonplaats: Toulon sur Arroux, Frankrijk

Re: DVD: HTM 1 en 2 De stads- en buitenlijnen

Berichtdoor wmbaak » 19 jun 2012 11:50

Henk B schreef:Let maar eens op hoeveel huidig museummaterieel voorbijkomt.
Maar inderdaad, prachtige beelden van Hans van Engelen.
We mogen ons gelukkig prijzen dat Hans van Engelen, Aad de Wolf en Luud Albers voor zoveel fraai beelmateriaal uit deze periode hebben verzorgd.
Zeker de NZH beelden van Scheveningen naar Leiden zijn ook bijzonder fraai.
Henk


Motorwagen 36 als sleper van sloopmaterieel vanuit Scheveningen naar 's Gravenmade (aanhangrijtuigen 700 serie), buitenlijners 57 en 58, waarbij de laatste ook weer diende als sloopsleper (na-oorlogse 200-en). Maar ook in dienst stellen van inderdaad museummaterieel.

Ik zal eens op die site kijken. Maar voorlopig zal ik deze DVD nog vaak opnieuw bekijken om zaken te ontdekken. Het speelde allemaal af voordat ik geboren werd, maar sommige straatgezichten kan ik me nog wel goed herinneren.
Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
wmbaak
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 04 sep 2011 22:24
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten