Exit Fyra

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Exit Fyra

Berichtdoor wattman » 31 mei 2013 21:08

http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1166
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Exit Fyra

Berichtdoor tetje » 01 jun 2013 11:11

Hmm de NBBS pleit voor de Amsterdam London verbinding.. Dat zou een pluspuntje uit dit debacle kunnen zijn..
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Exit Fyra

Berichtdoor willem » 01 jun 2013 17:32

Inderdaad en wellicht kan de bestaande Fyra (die met de omgebouwde IC-rijtuigen tussen Amsterdam en Breda) via de HSL met 160 gaan rijden. Dat materieel is al in Belgie toegelaten, zodat daarmee met dat tempo via de HSL toch een acceptabele dienst tussen Amsterdam en Brussel gereden kan worden. Maar om een of andere reden wil NS Hispeed dat niet.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Exit Fyra

Berichtdoor wattman » 01 jun 2013 20:33

willem schreef: Maar om een of andere reden wil NS Hispeed dat niet.


Ontwijfeld hebben de marketing boys uitgevlogeld dat passagiers alleen vervoerd willen worden in een oerleleijk ding dat wel 250 km/uur kan rijden. Dat er dan af en toe een deur uit kan vallen of een batterij onder je stoeltje de fik in gaat, moe(s)t je dan wel op de koop toenemen. 8-)
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1166
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Berichtdoor Charles » 01 jun 2013 22:00

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 17:57, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Exit Fyra

Berichtdoor trambestuurder » 02 jun 2013 03:29

Was te verwachten dat de Fyra exit zal zijn gezien de 26 gebreken die dit voertuig heeft.
Het was dus eigenlijk voor de passagiers een rit met gevaar voor eigen leven.

Dat de NMBS de ambitie heeft om de Eurostar door te trekken naar Amsterdam vind ik een hele goede Ambitie

Als NS Hichspeed dan ook de ambitie heeft om de ICE vanuit Dusseldorf door te trekken naar Brussel dan rijdt er
tenminste een trein over het peperdure HSL traject

En dat de NS eerst een commissie instelt voor de Fyra en de lopende orders gewoon laat uitvoeren tja wie had anders verwacht Charles :mrgreen:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Exit Fyra

Berichtdoor tetje » 02 jun 2013 10:11

@Charles,

wellicht omdat de "hollanders" de treinen al volledig betaald hebben op een depot bedrag na en de belgen alleen aanbetaald..
En de 7 dagen niet goed geld terug die je als consument krijgt is niet echt gangbaar in de zakelijke markt...
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Exit Fyra

Berichtdoor Zoef de Haas. » 03 jun 2013 17:38

Was te verwachten dat de Fyra exit zal zijn gezien de 26 gebreken die dit voertuig heeft.


Volgens een woordvoerder van NS mag er aan nieuw materieel zo'n 14 tot 18 verbeterpunten aanwezig zijn, dit materieel had er na inspectie zo'n 200, waarvan enkele zeer ernstig. Gewoon opnieuw bekijken en dan wel gaan voor kwaliteit en niet voor de laagste prijs. Alsthom, Siemens en Talbot fabriceren al jaren betrouwbaar materieel wat ook nog duurzaam is en daarom begrijp ik deze keuze niet. Als je toch af wil van de bestaande markt, ga dan eens kijken in Japan, Rusland of Italië, die kunnen er ook wat van en ik vind ze nog mooi ook!
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Re: Exit Fyra

Berichtdoor OVinDelft » 03 jun 2013 18:28

tetje schreef:En de 7 dagen niet goed geld terug die je als consument krijgt is niet echt gangbaar in de zakelijke markt...

8 jaar te laat en niet goed = geld terug :P

Zoef de Haas. schreef:Als je toch af wil van de bestaande markt, ga dan eens kijken in Japan, Rusland of Italië, die kunnen er ook wat van en ik vind ze nog mooi ook!

Ho stop, dat lelijke V250 ding van een Fyra komt uit Italië! Maar echt serieus, die Japanners maken echt heel goed spul, in Europa is het grote voorbeeld de Class 395 Javelin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Class_395 Een echte Japanse kogeltrein dus, maar dan in het VK.

Enne... http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... -fyra.aspx
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1029
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Exit Fyra

Berichtdoor Zoef de Haas. » 03 jun 2013 18:57

Ho stop, dat lelijke V250 ding van een Fyra komt uit Italië!


Inderdaad, dat was een foutje! Ik dacht dat het Spaans was, maar aan de andere kant kunnen de italianen het wel!
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Berichtdoor Charles » 03 jun 2013 20:13

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 17:57, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Exit Fyra

Berichtdoor OVinDelft » 03 jun 2013 22:38

Maar de laatste link die ik net post (hoewel van een Belgische website), en alle andere media hebben ondertussen wel duidelijk gemaakt dat niet alleen de NMBS zoals in Charles' link van 18 januari maar ook de NS de stekker eruit heeft getrokken. Overigens heeft de NMBS pas vrijdag de definitieve beslissing naar buiten gebracht.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1029
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Exit Fyra

Berichtdoor Zoef de Haas. » 04 jun 2013 00:18

Afgezien van het feit dat België de bestelde treinen niet zal afnemen, ook zijn ze niet op het Belgisch spoor toegelaten, dus wat kan de NS er dan nog mee doen?
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Re: Exit Fyra

Berichtdoor trambestuurder » 05 jun 2013 18:20

Zoef de Haas. schreef:Afgezien van het feit dat België de bestelde treinen niet zal afnemen, ook zijn ze niet op het Belgisch spoor toegelaten, dus wat kan de NS er dan nog mee doen?


ff wachten tot de oud ijzerprijs is gestegen dan vangen ze er tenminste nog iets voor :mrgreen:

kan me niet voorstellen wat ze er anders mee kunnen doen, denk niet dan de Italianen het terug nemen
kan ook niet want ze mogen niet over belgisch spoor :lol:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Exit Fyra

Berichtdoor tetje » 05 jun 2013 20:14

Dit gaat een zeurend verhaaltje worden, de Italianen gaan terugslaan. Las vandaag diverse artikelen waarin ze roepen dat er niet veel mis is en dat dit allemaal aan verkeerd gebruik van de NS ligt..
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Exit Fyra

Berichtdoor OVinDelft » 05 jun 2013 20:19

tetje schreef:...en dat dit allemaal aan verkeerd gebruik van de NS ligt..

Ja ik las dat AnsaldoBreda had gezegd dat de V250 niet gebruikt had moeten worden met 250km/h omdat deze daar niet voor geschikt zou zijn... moet ik daar überhaupt nog niets aan toevoegen?! [0/10]
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1029
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Exit Fyra

Berichtdoor wattman » 05 jun 2013 20:23

Wordt een eindeloze rechtzaak... Vergelijk het maar met een keukenleverancier die een paar maanden te laat oplevert en dan gaat beweren dat het contract niet ontbonden kan worden vanwege een nog altijd lekkende kraan en een loshangend deurtje, 'm geen tijd was gegund om die kraan nog te herstellen, en dat die kraan verkeerd was gebruikt. Enfin, u voelt 'm al aankomen.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1166
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Exit Fyra

Berichtdoor willem » 07 jun 2013 07:56

Dat het klikte tussen NS en AB ligt voor de hand: een met HSL's onervaren spoorwegonderneming die, opgejaagd door de overheid die geen integratie in het binnenlands net wil (zodat meer reizigers profijt van de verbinding hebben) en daardoor een absurde aanbesteding uitschrijft, treinen koopt bij een bedrijf die onervaren is met het bouwen HSL.
Uit een samenwerking van twee onervaren partijen kan geen mooi resultaat komen.
Het enige voordeel van dit drama is dat al het gedoe de integratie van de HSL met het binnenlands net versneld heeft (de nieuwe hoofdrailconcessie vanaf 2015). Anders was dat nooit gebeurd.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Charles » 07 jun 2013 12:53

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 17:58, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Exit Fyra

Berichtdoor Slagathor » 07 jun 2013 13:14

Als je terug zou kunnen reizen in de tijd, zou je voorstellen dat we geen HSL aanleggen, maar in plaats daarvan de hoofdlijnen van het oude net opwaarderen naar viersporigheid (o.a. flessenhals bij Delft die nu eindelijk wordt aangepakt), veel minder spoorwegovergangen en, waar mogelijk, 200km/u.

Dan was het geld beter besteed geweest...
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 277
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Volgende

Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten