willem schreef:Voorlopig wordt de spoortunnel wel in ruwbouw voor vier sporen gemaakt, maar slechts voor twee sporen in gebruik genomen. De flessehals blijft dus bestaan. Voor weinig geld extra heb je direct vier sporen (simpel gezegd alleen rails en bovenleiding), maar er is anders beslist (vast een vaag compromis).
Met uitbouw van het bestaande net en hier en daar een stuk nieuwbouw (Zuiderzeelijn, Utrecht-Breda) zou je inderdaad mooie resultaten kunnen halen. Op het formaat van Nederland kun je met 200 km/h hele leuke reistijden krijgen en dan hadden meer reizigers profijt gehad tegen veel lagere kosten. Op korte afstanden is het verschil tussen 300 en 200 maar klein.
OVinDelft schreef:Maar er moet ook een tweede viaduct/brug komen over de 's Gravelandseweg
Admin schreef:[*]De tunnel wordt eerst 2-sporig gebouwd om het bovengrondse traject te kunnen sluiten en slopen, maar direct daarna worden de beide andere sporen meteen aangelegd. Omdat er al heel veel voorwerk gedaan is zal dat niet zo lang hoeven duren, mogelijk zelfs al in 2015/6. (eerste buis: 2014)[/list]
Admin schreef:[*]Het is niet mogelijk vanaf de HSL-Zuid naar Zeeland te rijden. Breda is het eindpunt. Doortrekken naar Ehv kan, als de HSL concessie in de HRN concessie wordt gestopt (en dat gebeurd per 2015) maar keren ri Rsd-Vs is te ingewikkeld (duur!) en kan beter via Ddr afgewikkeld blijven worden. Ik sluit niet uit dat de huidige IC uit Zl wellicht van Rsd wordt doorgetrokken naar Vs.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten