Vandaag naar Amersfoort, dus voor het eerst in een jaar weer eens in de trein.
Mijn eerdere mysterie met SLTs tussen LvNOI en HS lijkt nu wel opgelost: ik zag er één van de binkhorst naar HS rijden. En in Leiden heb je dan een stoptreindienst naar Utrecht.
Ondanks het slechte nieuws over NS de afgelopen tijd ging alles prima, met de treinen ongeveer halfvol (nouja, tot Utrecht) en een vriendelijke conductrice die zelfs zo ijverig was om de eigenaars van fietsen op het balkon op te sporen.
Bij de terugreis natuurlijk net te laat voor de rechtstreekse trein, dus intercity naar Rotterdam, overstappen in Utrecht op de intercity naar Den Haag. Is zelfs sneller dan de rechtstreekse trein! (Die staat lang stil om kop te maken.)
Alleen, ik stap uit, en aan de overkant van het perron: een SLT. Huh? Op het bord stond intercity Den Haag en de vertrektijd naderde snel. Dus maar ingestapt, en inderdaad, we stopten alleen in Gouda. Best goede intercity's, die SLTs. Halverwege reden we netjes 140 en we waren 2 minuten vroeger dan gepland in Gouda. Precies op tijd op CS, maar dat was wel met flink langzaam rijden vanaf Voorburg.
Veel leuke dingen te zien in Amersfoort, jammer dat ik geen camera bij me had! Maar modelspoorhobbyisten, wees gewaarschuwd: dit kan zomaar een flinke toevoeging aan je wensenlijst opleveren. Bijvoorbeeld:
- Raiforce One vectron
- Railexperts V60D
- Verschillende 1600s/1700s/1800s in kekke kleurtjes (of grijs)
En van die vectron werd deze
Eurailscout meettrein (?) afgekoppeld:
Deze herken ik niet en kan niet lezen wat erop staat, maar ziet er allemaal leuk uit. Vooral eens wat anders dan geel en blauw is zeer welkom. Volgende keer toch echt een fatsoenlijke camera mee.
Vectron. Toch wel de coolste treinnaam ooit.