JoopS schreef:Van Den Haag CS kan je ook nog met de trams van de HTM en de metro van de RET naar station DH LOI komen. Hetzelfde geldt voor DH HS waar je met de tram kan komen.
Dat gaat uit van de aanname dat mensen van/naar (bijvoorbeeld) Den Haag CS willen reizen. Druk station, maar zonder treinen, hoeveel is daar te doen??
Zoals ik al eerder betoogde, voor de meeste mensen is reizen via HS of LvNOI niet heel veel lastiger dan via CS. Eigenlijk alleen voor de mensen die er vlak naast wonen en al die ambtenaren in die torens naast het station die met de trein naar hun werk gaan. (En dat zijn er best aardig wat.)
Met zoals afgelopen weekeinde een trein naar schiphol/Groningen vanaf HS, en (als ik me niet vergis) volgend weekeinde een trein naar Utrecht vanaf HS kom je een heel eind. Zelfs met die enkelsporige boog van HS naar Voorburg moet vier treinen per uur nog wel te doen zijn, en zonder treinen naar CS heb je perrons vrij om te keren.
Ze zouden dus bijvoorbeeld wel CS een maand lang dicht kunnen gooien in de zomervakantieperiode, om zo flink door te kunnen werken, in plaats van maar doorzeurende werkzaamheden weekeinde na weekeinde.
Ik reed er vandaag weer even langs en de foto’s van zaterdag en maandag laten geen echte verschillen zien... In elk geval wel logisch dat ze sporen 11 en 12 weer volledig gebruiksklaar maken voor ze de rest over hoop gaan halen. Vooralsnog lopen die sporen dood en is er nog geen bovenleiding.