Vandaag voor het eerst in flink wat tijd weer eens met de tram (tweede rit twee hoestende mensen, word ik niet blij van...). Lijn 6 om precies te zijn, en ik zag:
Dus ik dacht: laat ik proberen in te checken met mijn telefoon. En dat werkte.
Dus ik dacht: laat ik proberen uit te checken met mijn Apple Watch. En dat werkte niet helemaal: ondanks dat beide gekoppeld zijn aan dezelfde rekening gold dit niet als uitchecken, maar een nieuwe incheck. Dus beide alsnog uitchecken, twee keer betaald voor dezelfde rit... Morgen worden deze twee en de rit terug van m'n rekening afgeschreven.
Met mijn iPhone moet ik m'n vingerafdruk laten scannen hiervoor zoals bij alle betalingen, dat is dus iets minder handig. Met de Apple Watch is gaat het veel makkelijker, daar moet je alleen de betaalfunctie activeren door twee keer op de knop aan de zijkant te drukken. Maar dat kan je rustig ruim 10 seconden vantevoren doen dan even snel je pols voor de scanner en je voelt 'm trillen als het gelukt is.
(Ooit had ik een dagkaart gekocht om een keer een dagje het tramnet te verkennen, die had ik toen op mijn pols geplakt, was ook best handig die dag.)
Zie ook
https://www.htm.nl/vervoerbewijzen/ovpay