Even snel naar de lijst van
NS-werk/onderhoudsplaatsen kijkend zou ik als het aan mij zou liggen waarschijnlijk eea naar HS sturen en dan vanaf daar naar opstelterrein binkhorst. Op die plek kan je er vanaf de weg bij, en onderweg daar naartoe hoef je geen spoor te gebruiken dat nu nog in normaal gebruik is, dus als er door dit transport niks anders kan rijden en/of beschadigingen op of rond het spoor plaatsvinden geen al te grote man overboord.
Enige nadeel is kopmaken op HS, maar dat kan waarschijnlijk op een doorgaand spoor / oude postspoor dus niet langs een perron. Een andere optie is door Leiden CS, dan een flink eind tweesporig traject dat gewoon in gebruik is en de schipholtunnel naar de watergraafsmeer, lijkt me veel meer gedoe... Of bijvoorbeeld naar de werkplaats in Leidschendam, ook aanzienlijk ingewikkelder.
Zodra de NS met die dingen gaat rijden zien mensen dat dus ik zou zeggen laat ze er niet moeilijk over doen en gewoon de spotters een tip geven. Voor de zekerheid Mariahoeve en treinsporen LvNOI afsluiten tijdens het transport om te zorgen dat mensen niet te dichtbij komen.