dat de chauffeur schetste realiteit is. Zoals jij redeneert, kan een chauffeur die aan de late kant is maar beter wat haltes voorbij rijden! Misschien had de dame wel gewoon een OV-chipkaart in de hand, of was ze net als ik naar het koffieconcert geweest en kon ze de hele dag verder gratis in tram en bus stappen!barre schema
Admin schreef:Er zit een staartje aan zo'n actie die de doorsnee reiziger niet kent: als je vertraging maakt wordt je daar op aangesproken en zelfs bestraft.
janstaal schreef:@ Admin,
Je gaat er voetstoots vanuit, dat hetdat de chauffeur schetste realiteit is. Zoals jij redeneert, kan een chauffeur die aan de late kant is maar beter wat haltes voorbij rijden! Misschien had de dame wel gewoon een OV-chipkaart in de hand, of was ze net als ik naar het koffieconcert geweest en kon ze de hele dag verder gratis in tram en bus stappen!barre schema
Je kunt ook zeggen, als het niet vlot lijkt te gaan: "Gaat u eerst even zitten, dan ga ik vast verder".
Ik ben wel teleurgesteld in je reactie. Als je geen respect kunt opbrengen voor een fotograferende klant, moet je geen moderator van een OV-forum willen zijn.
robert55 schreef:Ik weet niet hoe de Haagse concessie dat regelt, maar de meeste concessies hebben bepalingen over
- niet te vroeg vertrekken van beginpunt of vastgelegde passeerpunten. Soms is min-1 het maximum, soms 0.
- niet te laat vertrekken van beginpunt of vastgelegde passeerpunten. Marge daarbij is meestal wat groter, ik zag in het programma van eisen voor Waterland 3 minuten.
Admin schreef:als je vertraging maakt wordt je daar op aangesproken en zelfs bestraft.
de opdrachtgever v/d HTM is niet de reiziger, maar de overheid (Haaglanden in dit geval)
En dus kiestie terecht voor de optie die um het minst last oplevert van z'n baas: op tijd rijden...
grizzler schreef:Admin schreef:als je vertraging maakt wordt je daar op aangesproken en zelfs bestraft.
wattman schreef:Er kan veel in een concessievoorwaarde staan, maar de realiteit bij het stadsvervoer is dat als gevolg van drukte op de weg spoedig vertraging opgelopen wordt, waardoor een achterganger al snel te vroeg zal doorkomen. Als ik naar mijn ervaringen als vaste klant op lijn 1 kijk, dan weet je gewoon dat bijv. wagens in de middagspits richting Noorderstand door het verkeer in de Parkstraat vertraging oplopen. Het verschijnsel van twee wagens achter elkaar is niet zeldzaam. Idemdito lijn 23 en 24.
Echt haast kan ze dus niet gehad hebben volgens mijstaat een dame van middelbare leeftijd in de zon de halterende bus te fotograferen.
dejanj schreef:grizzler schreef:Bizar. Hoe controleert men dat? Hoe wordt bepaald of de chauffeur verantwoordelijk is voor een vertraging?
Die kastjes met '+1', of '-1' gaat op GPS. Deze data wordt opgeslagen en is volgens mij direct zichtbaar bij CVL-Bus. En anders wel aan de eind van de dag, als de bus de garage in zoeft...
janstaal schreef: Terug, bij de gelijknamige halte van lijn 1, zag ik dat ik nog 7 minuten had te wachten. Maar nee, daar was hij al na 3 minuten. Al hobbyist zit je natuurlijk voorin, met uitzicht op de baan, maar ook op het tijdschema-kastje. Inderdaad: -4. Weinig klanten, full speed naar de Hoornbrug waar de teller inmiddels op -7 staat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten