avatar

Zet hier geen persoonlijke berichten voor de beheerders!

avatar

Berichtdoor Charles » 11 mei 2015 22:14

Een avatar kiezen die goed bij mij past is best een opgave, merk ik. Ben er nog niet over uit welke dat dan zou moeten zijn.
Daarnaast blijkt het niet mogelijk te zijn op dit forum om een avatar vanaf de eigen pc te uploaden, het moet reeds elders online staan. De admin zal ongetwijfeld een goede reden hebben voor die keuze.
Het zal wel makkelijker zijn als het ook mogelijk gemaakt wordt om een plaatje vanaf de eigen pc te uploaden. Het formaat van 90x90px is wat aan de kleine kant, maar niet onoverkomelijk.

Graag een reactie van de forumbeheerder(s) hierover.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: avatar

Berichtdoor Admin » 11 mei 2015 22:53

Beste Charles,

  • Een avatar is niet verplicht, je mag het gerust weglaten. Da's een persoonlijke keus.
  • De afmetingen hebben te maken met de indeling op het scherm: een (te) grote afbeelding drukt alles opzij, en niet iedereen heeft een enorm breed beeldscherm waardoor gebruikers moeten gaan schuiven om berichten te kunnen lezen. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede en is dus vervelend voor deze gebruikers. Als iemand kan aantonen dat 90x90 voor hem/haar écht te klein is wil ik overwegen om een grotere afbeelding toe te staan, maar verwacht niet dat je er een compleet schilderij in kwijt kan ;)
  • Door je avatar op een eigen webstek te plaatsen heb je er als gebruiker meer controle over. Je kan dan makkelijker een andere avatar maken en zonder verdere aanpassingen in je profiel gebruiken. Simpelweg het nieuwe bestand de oude naam geven.

Voldoende antwoord op je vragen?
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: avatar

Berichtdoor Charles » 12 mei 2015 09:40

Admin schreef:Beste Charles,

Door je avatar op een eigen webstek te plaatsen heb je er als gebruiker meer controle over. Je kan dan makkelijker een andere avatar maken en zonder verdere aanpassingen in je profiel gebruiken. Simpelweg het nieuwe bestand de oude naam geven.

Voldoende antwoord op je vragen?
Vlot en duidelijk antwoord.
Wat betreft de grootte is dat niet echt een probleem gezien de best wel mooie plaatjes van andere forumleden. Had ik ook gezegd he.
Controle over je avatar is er ook wanneer je 'm vanaf je eigen pc upload, je vervangt 'm dan simpelweg. Dus daarin is er geen verschil. Wel het feit dat ik geen eigen webstek heb en het plaatje dus "leen" van een andere website :oops:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: avatar

Berichtdoor willem » 12 mei 2015 09:56

Maar de avatar die ik hier gebruik is destijds vanaf mijn eigen pc geladen. Kennelijk kon het vroeger wel. Is dat een keer veranderd?
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: avatar

Berichtdoor Admin » 13 mei 2015 15:19

Ja. Blijkbaar is er in een update wat gewijzigd en kon het forum een bepaalde locatie niet (meer) benaderen. Da's nu hersteld, dus zou Charles z'n avatar moeten kunnen uploaden.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: avatar

Berichtdoor Charles » 13 mei 2015 16:30

Goed werk van de Admin :)
Dank daarvoor.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant


Keer terug naar Berichten van en voor de beheerders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast