Het is stil uit Den Haag

Het prikbord voor je sociale contacten

Het is stil uit Den Haag

Berichtdoor Rob Kievit » 04 dec 2020 20:31

De nieuwsbronnen over tram en bus lijken op te drogen...
Als Haagse expat in Maastricht die niet vaak meer richting duinen komt, ben ik een trouw bezoeker van diverse sites om een beetje bij te blijven.

Maar er lijkt een onheilspellende stilte te zijn neergedaald: HOVM al drie maanden geen Nieuwsflits meer gezien, De Digitale Tram is op Plein 1813 in het beton blijven steken, en op dit forum lijken de bijdragen ook nog maar druppelsgewijs te verschijnen.

Ik weet dat het in alle gevallen om vrijwilligerwerk gaat, soms het werk van een enkeling, en dat wordt zeer gewaardeerd. En we hebben allemaal wel andere zaken aan ons hoofd. Maar ineens lees ik nergens meer wat. Gebeurt er nou niks meer in het Haagse OV, of kijk ik op de verkeerde plek?
Avatar gebruiker
Rob Kievit
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 24 jan 2010 14:22
Woonplaats: Maastricht

Re: Het is stil uit Den Haag

Berichtdoor Admin » 04 dec 2020 23:17

Ik denk niet dat je op de verkeerde plek kijkt Rob. Helaas is het afgelopen museale rijseizoen grondig verpest door een hardnekkig virusje en daarmee een belangrijke inkomstenbron voor de diverse musea in de Haagse regio. En dat betekent dat men op de kleintjes moet letten. Jammer genoeg kon in de hete zomer ook geen onderhoud worden gepleegd (of op z'n minst met heel veel omwegen en een hoop extra tijd) vanwege het "samenscholingsverbod" zodat er simpelweg niet zo veel te melden valt. Ik verwacht dat in de loop v/h nieuwe jaar de informatiestroom wel zal aantrekken als maatregelen versoepeld worden en verenigingen, musea en andere hobbyisten zich weer vrijer kunnen bewegen voor het beleven van onze hobby.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Het is stil uit Den Haag

Berichtdoor wattman » 05 dec 2020 19:41

De GTL8, Avenio en Citadis rijden hun rondjes. Bij mij staat de hobby (en ik geloof bij meer) op een lager pitje. De omstandigheden / maatregelen nodigen niet bepaald uit om een rondje met de tram te rijden, of lekker met een groepje op een straathoek te staan en te kijken wat er zich afspeelt op de Haagse rails. Desalniettemin wordt op www.haagstramnieuws.org het nieuws redelijk bijgehouden. Persoonlijk volgde ik dit jaar nog wel de Tourist Tram, tot het bittere einde in het najaar toen de dienst werd opgeheven nadat al een tijdje overgeschakeld was op een uursdienst. Nu zit ik voornamelijk (digitaal) in archieven oud fotomateriaal door te spitten.
Wat de digitale tram betreft, ik denk dat Kees Pronk het tamelijk druk heeft, maar op Facebook zie ik toch regelmatig (archief)beelden voorbij komen van hem.
Vandaag zag ik trouwens nog de 1193 rijden door de Rijnstraat, en op het Buitenhof. Ik vermoed dat dat een rit was in het kader van de mogelijkheid zelf een tram te besturen (zie www.hovm.nl). Tevens was pekeltram 3009 op stap.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Het is stil uit Den Haag

Berichtdoor willem » 06 dec 2020 13:25

In de trams die hun rondjes rijden is het net zo een stuk stiller. Veel mensen mijden toch het ov uit angst besmet raken.

Dit, bijna afgelopen, jaar is samen te vatten in een woord: corona. Alles is daaraan ondergeschikt, dus ook dit. En waar het afgelopen zomer nog weer was is het nu vooral binnen blijven. Misschien dat het na volgende zomer weer een beetje op gang komt.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Het is stil uit Den Haag

Berichtdoor Rob Kievit » 06 dec 2020 18:43

Bedankt voor jullie geruststellende reacties, Wattman, Admin en Willem. Ja, die pandemie is natuurlijk een sterk beperkende factor. Als er dan weinig ontwikkelingen zijn dan valt er ook weinig te bespreken, dat begrijp ik helemaal.

En inderdaad, Haagstramnieuws.org houdt gelukkig stug vol (waarvoor dank) en brengt ons nog een beetje op de hoogte van het OV-wel en wee aan zee.
Avatar gebruiker
Rob Kievit
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 24 jan 2010 14:22
Woonplaats: Maastricht

Re: Het is stil uit Den Haag

Berichtdoor willem » 08 dec 2020 16:52

Voor nu is het ook leuk om eens de foto's etc. van vroeger te bekijken.

Zeg maar die goede oude tijd dat je collega/buurman/mede-hobbyist etc. een mens was en geen potentiƫle wandelende ziekteverwekker waar je met een boog om heen moet. ;)
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft


Keer terug naar De Rommelbak

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten