Admin schreef: Het feit dat de directie
überhaupt met het idee kwam om een A-status object te "slopen" (uitnemen kopbak eerste DE-III) maakt ze al voor velen (mij incluis!) ongeschikt voor die functies...

Als er niet zoveel ruchtbaarheid aan was gegeven, met de logische protest storm als gevolg, had de DE-III nu in delen gestaan en nooit meer rijvaardig gemaakt kunnen worden....

Voordat uberhaupt de ruchtbaarheid ontstond waren er al activiteiten van vrijwilligers om dit plan te stoppen.
Maar vergeet niet dat het één van de eerste musea was die "verzelfstandigd" werd.
Ondanks het feit dat veel mensen het nu een pretpark vinden is er veel materieel rijvaardig en wordt er ook veel rijvaardig gehouden.
En daarbij wordt ook gekeken wat er in den lande al dan niet rijvaardig is.
Maar hoe dan ook, elke organisatie kent wel een aantal personen die vinden dat het niet goed gedaan wordt.
Dat geeft niet, als men er maar van leert.
Een heel goed voorbeeld is het HOVM.
Daar was een hoop kritiek omdat mensen niet zagen wat er gebeurde.
Nu is dat middels de nieuwsflitsen verholpen.
Veel mensen zien nu dat er achter de schermen veel gebeurd.
Het spoorwegmuseum probeert dit ook maar door de algemeniteit moet je als hobbyist tussen de regels doorlezen.
Henk Boshuyzen