stadsvernieling

Het prikbord voor je sociale contacten

stadsvernieling

Berichtdoor Charles » 19 nov 2012 18:41

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 06 dec 2023 10:04, in totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 887
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: stadsvernieling

Berichtdoor Zoef de Haas. » 20 nov 2012 02:58

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het stadsgezicht is al totaal veranderd en als we zo doorgaan, dan hebben we dadelijk een gids nodig omdat we de weg niet meer weten te vinden! Ik kan niet begrijpen dat men niet meer rekening houdt met de historische waarde van oude stadsgezichten. Zo vind ik die vierkante bak op het Plein waar het gebouw van de Hogeraad heeft gestaan totaal niet passen in de omgeving. Stadsvernieuwing vind ik prima, maar dan moet het geen stadsverkr...ting worden. Er zijn gebieden waar men toch nieuwbouw heeft gedaan en waar toch het oude karakter is behouden, bijvoorbeeld de Beeklaan en de aanliggende zijstraten die geheel in oude stijl zijn opgetrokken. Dan is er nog een gedeelte van de De La Reyweg, daar heeft men de oorspronkelijke voorgevels laten staan en daar achter nieuwe woningen gebouwd. Er zijn ook nogal wat planologische vergissingen gemaakt wat betreft de Stations buurt. Van mij mogen ze dat weer platwalsen en een gebouw ala Terminus neerzetten en woningen bouwen met winkels en horeca gelegenheden en dat in oude stijl zoals bijvoorbeeld de Haagse Bluf die ik persoonlijk toch wel geslaagd vind. De restauratie van de Fluwelen Burgwal bewijst dat het toch ook anders kan en die Hoftoren en het Strijkijzer hoeven voor mij al helemaal niet.

Groetjes Hans.
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.


Keer terug naar De Rommelbak

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron