Windmolenpark

Het prikbord voor je sociale contacten

Re: Windmolenpark

Berichtdoor Charles » 20 jan 2016 12:11

wattman schreef:Dit was voor het eerst dat die windmolens mij opvielen. Het zicht was zo goed dat ook de Europoort, met zijn rookpluimen, duidelijk te zien was.
Precies, dat was voor mij ook de aanleiding om hierover te beginnen.
Als je onder zulke omstandigheden, helder weer, naar het torentje gaat welke op een bult bij het Zwarte Pad staat, sta je verstelt hoever je kunt kijken. Verrekijker meenemen is aan te raden.
In de avonduren zie ik bij helder weer allemaal rode lichtjes flitsen, daar van het windmolenpark.
Je gaat haast denken dat zulke lichtjes van een vliegveld zouden moeten zijn.

Wat ik me nu afvraag: kon je vroeger vanaf het strand ook de zendschepen zien die daar lagen?
Veronica; Radio Noordzee Internationaal; Mi Amigo en nog een aantal andere zendschepen.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Windmolenpark

Berichtdoor wattman » 21 jan 2016 19:46

Ik herinner mij alleen het REM eiland, dat ook goed te zien was.
Dat heeft inmiddels een tweede leven gekregen in Amsterdam http://www.remeiland.com/over-rem/ (wist ik ook niet)
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Windmolenpark

Berichtdoor willem » 22 jan 2016 16:38

De zendschepen waren een stuk lager dan de windmolens en de pijpen van Europoort, dus die waren van een veel kortere afstand te zien.
De kustlijn loopt wat bol. Daardoor is met helder weer Europoort en de Maasvlakte zelfs vanaf een duintop bij Zandvoort al te zien (de afstand rechtstreeks over zee is veel korter dan die over land).

Afgelopen najaar ben ik met de dagboot van Harwich naar Hoek van Holland gevaren. Dan zie je op volle zee eerst de rookpluim van de Maasvlakte. Heel langzaam verschijnt dan de rest. Het was toen helder weer en dan is het best leuk om zo je eigen land vanaf zee te zien verschijnen, inclusief de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden aan de zijkant.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Windmolenpark

Berichtdoor Charles » 01 okt 2016 16:59

Vanmiddag waren ze ook best goed te zien vanaf de Scheveningse Boulevard en vanaf de keerlus van lijn 11.
Vooral wanneer het windmolenpark volop in het zonlicht stond :)
Opgemerkt moet worden dat je goed moet kijken in de juiste richting, je zal er wel bewust naar moeten zoeken door de horizon af te speuren.
Vanaf Kijkduin kon ik ze niet meer te zien.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Windmolenpark

Berichtdoor iljitsch » 02 okt 2016 10:14

Ik was laatst in de duinen tussen kijkduin en scheveningen 's avonds en je kon duidelijk de rode lichtjes op die windmolens aan en uit zien gaan. Typisch genoeg allemaal tegelijk.

Maar ik blijf me doodergeren aan die schepen die daar maar liggen met hun enorme lichtshows.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Windmolenpark

Berichtdoor Charles » 25 jun 2020 21:27

iljitsch schreef:Het beneemt je toch niet het uitzicht op die vloot schepen die al tijden ligt weg te roesten voor de kust mag ik hopen? En het boorplatform?
Die vloot schepen is dit jaar flink toegenomen, er liggen een paar hele grote van Boskalis. Om die naam te lezen hebbie niet eens een verrekijker nodig...
Maar het meest opvallende is toch wel dat er ook een viertal cruiseschepen daar liggen. In vorige jaren heb ik nog nooit een cruiseschip gezien aldaar. En dat in de vakantietijd :shock: Heel opmerkelijk.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Windmolenpark

Berichtdoor Chris » 27 jun 2020 06:11

Schijnt een virus te zijn waardoor de reisbranche ook enigzins op z'n gat ligt.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Windmolenpark

Berichtdoor iljitsch » 27 jun 2020 14:13

Ja, ik vraag me af wie zich, met herinneringen aan de Diamond Princess, nu nog vrijwillig laat opsluiten in zo'n drijvende gevangenis.

Aan de andere kant: de mens is de rationaliserende aap, die zijn grote herseninhoud steevast inzet om een reden te vinden die hem geruststelt dat wat hij toch al wilde doen een goed idee is.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Windmolenpark

Berichtdoor Charles » 08 jun 2021 10:36

Chris schreef:Schijnt een virus te zijn waardoor de reisbranche ook enigzins op z'n gat ligt.
En nu een jaar later zijn we nog altijd niet van dat virus verlost.

Vorig najaar zijn de cruiseschepen naar elders gevaren, ze kregen vorig jaar zomer veel aandacht, en vandaag zie ik er weer eentje op de ankerplaats liggen.
Plus een groot aantal vrachtschepen, meer in aantal dan gewoonlijk wat ik zo zie.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Windmolenpark

Berichtdoor willem » 09 jun 2021 17:46

Cruises trekken vaak oudere mensen (of is dat een vooroordeel van mij?) en die zijn inmiddels wel ingeënt.
Dus wat dat betreft kunnen die boten weer hun rondjes over de Middellandse Zee gaan varen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Vorige

Keer terug naar De Rommelbak

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten