Haagse PCC modeltrams

Voor alle schalen, behalve 1:1

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 28 aug 2022 20:02

Een modelspoorbaan(tje) leggen gaat 'm niet worden :( Met passen en meten lukt het nog net om een ovaaltje te leggen, die wel 'even' mag blijven liggen, maar dat is het dan ook wel. Op de huiskamervloer is het geen probleem, maar het ligt wel heel erg in de weg en bovendien is het ook geen praktische oplossing.
Resultaat is dan ook dat alles in de originele doos blijft en opgeborgen in de kast. Hopend op betere tijden dat er wel plek te maken is voor een treintafel om iets beters neer te leggen dan een enkel ovaaltje...
Voordeel: heb in principe alles in huis en hoef geen -dure- aankopen meer te doen. :) Wellicht alleen bouwmateriaal uit de bouwmarkt om een treintafel in elkaar te kunnen zetten.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Admin » 28 aug 2022 22:45

Je zou een opklapbare tafel kunnen maken die je aan de wand monteert zodattie na gebruik redelijk "uit de weg" is. Nadeel dat je na je "speelkwartier" ;) weer alles v/d tafel moet halen, alleen de rails kun je vast monteren. Tis beter dan niks... :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor joostvansurksum » 29 aug 2022 06:15

Eettafel (als je die hebt) iets verlagen, wegneembare glazen plaat er op en daar de modelbaan in opbouwen?
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 29 aug 2022 12:28

Admin schreef:Nadeel dat je na je "speelkwartier" ;) weer alles v/d tafel moet halen, alleen de rails kun je vast monteren. Tis beter dan niks... :roll:
Het zou een optie kunnen zijn, heb daar ook videootjes van gezien, maar in tegenstelling tot vroeger ben ik niet meer de baas in huis... :shock:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 29 sep 2022 20:31

Charles schreef:Een modelspoorbaan(tje) leggen gaat 'm niet worden :( Met passen en meten lukt het nog net om een ovaaltje te leggen, die wel 'even' mag blijven liggen, maar dat is het dan ook wel.
Afbeelding

Dit dus wat gedoogd wordt door de bazin hier, als het inderdaad maar heel tijdelijk is...
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Admin » 29 sep 2022 20:50

Tis beter dan niks ;)
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 13 nov 2022 20:51

Zit ik ff te kijken op Kuijpers Hobbyhuis en zie dat er op dit moment bijwagens van de HTM te koop zijn, ongemotoriseerd en in de kleur OV-geel. Ook de PCC is te koop in dezelfde kleur en beiden hebben lange doorlopende deurruiten. De prijs van een koppelstel wordt dan iets meer dan 700 euries...
Het wordt niet als koppelstel aangeboden overigens. Pff, dat zijn bijhoorlijk hoge prijzen.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 04 dec 2023 13:36

Weer een prachtige video gevonden op youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=Cdamxc6nQsY
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor iljitsch » 04 dec 2023 14:35

Lijkt erop dat je tegenwoordig een heel eind komt met een 3D-printer...
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Chris » 05 dec 2023 08:49

Mooi gebouwd. Hier is nog geen 3D printer aan te pas gekomen.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 10 feb 2024 22:30

Zelf heb ik voldoende materiaal in huis om een klein/beperkt treinbaantje te kunnen leggen. Verder heb ik ook drie tweeling-stellen (2x hondekop en 1x mat.64) en een goederentreintje. En uiteraard de in dit topic reeds besproken HTM-PCC. Een koppelstel (die is dan wel in ov-geel met lange doorlopende deurruiten) staat op mijn wensenlijstje, maar of ie ook daadwerkelijk erbij komt is nu niet te zeggen omdat het wel errug prijzig is.

Ondertussen lees ik her en der reviews over modelspoor en het begint me op te vallen dat er nogal wat mensen klagen dat er maar weinig rails geleverd wordt bij startsets. Het is niet meer dan een ovaal en men beklaagd zich daarover. En ook dat uitbreidingsets van rails niet goedkoop zijn.
Tja, ik vraag me werkelijk af of men wel begrijpt wat een startset is. Precies wat de naam al aangeeft.
Wel ben ik het eens dat het zeker geen goedkope hobby is en ik ben tevree met hetgeen wat ik nu heb aan modelspoor. Heb trouwens ook geen ruimte voor een grotere baan.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Vorige

Keer terug naar Modelbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten