En gebouwd voor 250 Charles
Vanmiddag, net als vele anderen, m'n bestelde modelletje opgehaald. Blijken er dus 3 wagennummers te zijn...
(4023, 4026 en 4053) Kiezen kon ik niet, dus staan er nu 3 stuks te wachten op ombouw naar digitaal
Voordeel van meerdere nummers/wagens, is dat je itt de HTM gewoon in dubbeltractie kan gaan rijden. Maar de meeste trammodelbouwers hebben niet zo veel ruimte op hun baan...
[edit]Inmiddels zijn de modellen voorzien van een decoder. Da's zo simpel, dat ik er geen foto's van plaats
Eenvoudig het middendeel omhoog schuiven (er zitten geen schroeven in het model, tenzij je dubbeltractie wil gaan rijden) en de dummy stekker (aan de a-zijde) verwijderen en vervangen door een decoder naar keuze. De decoder kan een plekje krijgen inder de vloer v/d middenbak, die eveneens eenvoudig te verwijderen is. De vloerdelen v/d kopbakken zijn wel voorzien van een drupje lijm, maar met enig beleid is het niet moeilijk deze schadevrij los te krijgen. Zoals gezegd is dat niet nodig voor decoderinbouw.
Het model is voorzien van antislipbandjes op beide aangedreven draaistellen (totaal 4 stuks) en stroomopname op alle wielen. Omdat ik de modellen nog niet geprogrammeerd heb kan ik de verlichting nog niet testen, maar gezien de ervaring v/d initiatiefnemers lijkt me dat geen probleem