Model GTL tram

Voor alle schalen, behalve 1:1

Model GTL tram

Berichtdoor digitram » 13 jan 2011 22:20

Allen,

Naar aanleiding van het RandstadRail model hebben we ook eens gevraagd of het mogelijk is een GTL tram te laten maken. Dit zou eventueel kunnen als veel mensen aangeven dat ze interesse hebben. Je praat dan over honderden exemplaren. Misschien is dit de plek om eens te kijken of er veel mensen geinteresseerd zijn in zo'n model.
digitram
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 30 jan 2010 21:21

Re: Model GTL tram

Berichtdoor Admin » 13 jan 2011 23:18

Lijkt me heel leuk. Alleen heb ik net een kleine serie giethars kappen aangeschaft van een Duitse modeltram hobbyist voor gebruik op Roco Duewag onderstellen... :?

Overigens begreep ik dat er op een recente beurs in Rijswijk ook de "exclusieve" RR modellen lagen, maar niet bij de Wapstad stand.... :roll: (maar ben zelf niet geweest ivm werk) Het is mij bekend dat de firma Skiptram betrokken is geweest bij de ontwikkeling v/d RR wagens, wat mede heeft gezorgd voor de hoge kwaliteit v/h model. Ik kan dan ook verdere samenwerking van dhr Sassen met de fa Halling toejuichen wanneer besloten wordt ook de GTL uit te brengen. Hopelijk zijn dat dan wel beide versies (GTL I en II), de kappen die ik heb zijn voor GTL I ;)

Je begrijpt dat ik geen onmiddelijke noodzaak heb voor de GTL, maar mocht het er toch van komen zal ik zeker wat aanschaffen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Model GTL tram

Berichtdoor digitram » 13 jan 2011 23:26

Ik weet niet of het er ooit van komt, maar ik verzamel de belangstelling via kees@digitaletram.nl Wie weet is de animo zo groot dat het er ooit van komt? Stuur dus een berichtje naar dat emailadres en geef aan in hoeveel modellen je belangstelling hebt. Het project maakt pas een kans als er een paar honderd inschrijvingen zijn.......
digitram
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 30 jan 2010 21:21

Re: Model GTL tram

Berichtdoor Henk B » 15 jan 2011 17:40

Een compleet GTL model op Halling onderstel zou inderdaad prachtig zijn.
De vraag is alleen wat zoiets moet gaan kosten.
Een TW6000 kost bij Halling al een kleine 200 Euro kompleet.
En dat is dan nog een model waar de matrijzen ook gebruikt worden voor andere varianten.
Een puur HTM model zou stukken duurder worden.

Alternatief is contact te zoeken met degene die de GTL kappen bij Shapeways gedeponeerd heeft.
Een set Ho kappen voor 52,10 Euro
http://www.shapeways.com/model/107958/g ... ml?mode=3d

En als er een handige 3D tekenaar is dan is het misschien mogelijk om ook andere HTM modellen tegen aanvaardbare prijzen te laten printen bij shapeways.

Henk B
Toulon sur Arroux, Frankrijk
Henk B
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 21 dec 2010 14:29
Woonplaats: Toulon sur Arroux, Frankrijk


Keer terug naar Modelbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten