Inbraak met vernielingen.

Voor alle schalen, behalve 1:1

Inbraak met vernielingen.

Berichtdoor Zoef de Haas. » 27 feb 2014 21:32

Afgelopen week is er ingebroken in het clubhuis van B C N in Rijswijk en daarbij is veel materiaal gestolen en de complete inventaris met modelspoorbaan vernield. Begrijpelijk dat men daar doodziek van is en dat de daders totaal geen ontzag hebben voor andermans eigendommen en de hoeveelheid werk wat daar in zit. Worden er spullen aangeboden maak daar melding van bij de politie.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/24-02-2 ... k-rijswijk

Groetjes Hans.
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Re: Inbraak met vernielingen.

Berichtdoor Admin » 28 feb 2014 04:29

Treurig. :evil:

Ik ben zo vrij geweest dit door te zetten in de hobbykringen waar ik vertoef, zo maken we het dat tuig moeilijker van hun buit af te komen. Wees ook via internet heel achterdochtig als je 2e hands treinen koopt: je bent nl schuldig aan heling als je gestolen spullen koopt/verkoopt.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Inbraak met vernielingen.

Berichtdoor OVinDelft » 28 feb 2014 19:51

Ik weet natuurlijk niet wat voor soort beveiliging het pand had, maar blijkbaar zijn camerabewaking en inbraakalarmen dus ook nodig voor dit soort clubs tegenwoordig.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Inbraak met vernielingen.

Berichtdoor Admin » 15 maart 2014 23:32

Inmiddels staat op de NMF site een lijst met gestolen modellen: link <-PDF!

Ik begrijp tevens dat de club nu een andere, beter beveiligde ruimte heeft gevonden. Wie meer weet wordt verzocht contact op te nemen met de politie!
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Inbraak met vernielingen.

Berichtdoor Tiktak » 02 apr 2014 14:37

Vandaag gelezen dat de inbrekers zijn aangehouden (voor andere zaken), bij huiszoeking trof de politie ook [perfect] de gestolen treinen aan
die waarschijnlijk afkomstig waren van de diefstal.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Inbraak met vernielingen.

Berichtdoor Zoef de Haas. » 02 apr 2014 17:22

Sorry Tiktak ik kan het niet laten, maar gestolen treinen zijn doorgaans altijd afkomstig van diefstal. Dat ter zijde en ik vind het heel goed nieuws dat waarschijnlijk de daders zijn gepakt. Het zijn 6 leden van een jeugdbende die opgepakt werden bij andere bezigheden en bij huiszoeking werden de treinen ook aangetroffen. Prima werk en nu maar hopen dat ze ook een tijdje van de straat blijven.

Update: Zojuist het bericht ook gezien op regio 15 en daar staat wat anders dan op de modelbouw site. Er zijn 4 aanhoudingen verricht en huiszoekingen gedaan. De personen zijn tussen de 19 en 28 jaar en hebben nog meer op hun kerfstok o.a. zijn ze ook betrokken, althans verdacht van tenminste 6 ramkraken.

Groetjes Hans.
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.


Keer terug naar Modelbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten