OV is thans Onbetrouwbaar Vervoer geworden?

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

OV is thans Onbetrouwbaar Vervoer geworden?

Berichtdoor Charles » 30 sep 2024 10:49

Ik heb het op diverse plekken reeds vaker gezegd, ov is de afkorting van Onbetrouwbaar Vervoer.

Gisteren, een zondag dus, naar de Veluwe geweest en de streekbus rijdt daar 1x p/u, als ie tenminste rijdt... Op de site staat het zelfs vermeld dat het kan zijn dat een bus niet rijdt wegens personele problemen, raadpleeg de reisplanner voor actuele info.
Maar ook nu, een reguliere werkdag, blijken er ritten uit te vallen bij de bus, zelfs in de randstad en weer betreft het een streekbuslijn. Ditmaal in Rijnmond waar rituitval is bij de bus, ik had voornemens om die kant op te gaan.
Met het ov zou de reistijd bijna 3 uur zijn, met de auto ongeveer de helft daarvan. Dus een duur ov-ticket en dan 2x zolang onderweg zijn...

Ook bij het spoorvervoer hetzelfde verhaal, vooral bij de regionale vervoerders lees ik personele problemen. Het lijkt wel een nieuw excuus te zijn geworden om geen bus of trein te laten rijden. Maar wel de ritprijzen flink verhogen terwijl de service en betrouwbaarheid achteruit holt.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 996
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast