Pagina 1 van 1

Inzet museumtrams winterdienst

BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 22:05
door Lange_Dre
Geknipt uit dit draadje De Admin

Diep triest dat ze de 2 nu ook toch weer moeten inzetten! :shock:

Re: Haagse sneeuw 2010/11

BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 22:13
door wattman
2-asser rulez... :lol:

Re: Haagse sneeuw 2010/11

BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 16:03
door Roland
Moeten is een groot woord, het is grotendeels omdat het museumpersoneel dat kan en ook leuk vindt. In Rotterdam werd vandaag weer gereden met pekelvierasser 2603. Als het personeel er niet voor is rijden ze niet...

Re: Haagse sneeuw 2010/11

BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 18:11
door Lange_Dre
Roland schreef:Moeten is een groot woord, het is grotendeels omdat het museumpersoneel dat kan en ook leuk vindt. In Rotterdam werd vandaag weer gereden met pekelvierasser 2603. Als het personeel er niet voor is rijden ze niet...


Ja oke, maar toch wel triest dat de HTM op museum matrieel moet terug vallen?
En was de 2 niet een zuigwagen en geen pekelwagen?

Re: Haagse sneeuw 2010/11

BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 18:59
door dAb
Lange_Dre schreef:
Roland schreef:Moeten is een groot woord, het is grotendeels omdat het museumpersoneel dat kan en ook leuk vindt. In Rotterdam werd vandaag weer gereden met pekelvierasser 2603. Als het personeel er niet voor is rijden ze niet...


Ja oke, maar toch wel triest dat de HTM op museum matrieel moet terug vallen?
En was de 2 niet een zuigwagen en geen pekelwagen?

Ja, de *2* of voormalige H22 was de stofzuigende HTM-railreinigingswagen, géén pekelwagen en daar nu bepaald ook niet geschikt voor (gemaakt) ... Misschien kan men mogelijk via de RandstadRail naar Rotterdam (dat thans haar zaakjes wél voor mekaar heeft) deze originele RET-pekelwagen nog huren evenals de RET vroeger van de HTM (bij gebrek aan beter) ook materieel van de HTM gehuurd heeft, zoals een Zuigerwagen 2203 van de 201-serie, en -- naast enige PCC-cars *) -- tenslotte de 2303, een weer naar Den Haag teruggehaalde PCC-railslijpwagen, nl. de 1139, op dezelfde leest geschoeid als de H23 annex 1207, ontworpen door Ed Hazebroek en Jaap Heyne van de CW-Lijsterbesstraat bij de Remise van de HTM. <+ 8-) DA Borgdorff :shock:
- *) de PCC-cars: 1182 en 1185 .!.
- volgens HAAGS OV-NIEUWS van 13 maart 2009 is Linda Boot de nieuwe directeur Tramrail bij HTM

Re: Haagse sneeuw 2010/11

BerichtGeplaatst: 22 dec 2010 17:38
door wattman
dAb schreef:- volgens HAAGS OV-NIEUWS van 13 maart 2009 is Linda Boot de nieuwe directeur Tramrail bij HTM


Als ik het goed traceer
- afgestudeerd TU Delft (faculteit Industrieel Ontwerpen)
Vervolgens
- werkzaam bij Gemeentevervoerbedrijf Amsterdam (hoofd marketing en vervoersontwikkeling, hoofd Vervoer Busbedrijf)
- werkzaam bij de gemeente Amsterdam, o.a. stadsdeel Oud Zuid als sectorhoofd Concernstaf
- interim-directeur bij het Ministerie van OC&W,
- toen een jaartje gemeentesecretaris voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug.

Hield zich vooral bezig met fusies en andere organisatie veranderingen. Zegt zelf: "Kortom, luister naar de medewerkers en ga uit van hun kennis en ervaring. Respecteer kun kennis en hun problemen en gooi nooit de inhoud weg."

Re: Inzet museumtrams winterdienst

BerichtGeplaatst: 30 dec 2010 14:38
door René W
vanf 24/12/10 is ook de H5 vanuit het HOVM op een aantal dagen ingezet.
Op maandagavond 27/12 daadwerkelijk weer als pekeltram.