Even voorstellen

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

Even voorstellen

Berichtdoor Henk B » 15 jan 2011 18:08

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen.
Ik heb me in December 2010 ingeschreven op dit forum.
Een aantal mensen zullen mij wel kennen, een ander aantal niet dus toch even een voorstellingsronde.

Ik ben Henk Boshuyzen.
Geboren in den Haag op 12 september 1948.
Mijn Opa was was conducteur op lijn 12, voeg daarbij dat wij vroeger in de Vlierboomstraat woonden en dan is de stap natuurlijk klein dat Henk vaak met Opa mee was bij inrukkende diensten van lijn 12 en zodoende met Opa vaak door de Remise lijsterbesstraat liep.
Dat kon toen nog;
Het virus dat ik toen opgelopen heb is nooit meer weggegaan.
Mijn actieve beroepsleven heeft zich echter niet bij de tram afgespeeld maar bij NS Materieel & Werkplaatsen, later Nedtrain.

Aan actief HTM materieel heb ik bijna alles nog gezien;
De PCC stond voor mij als beeld voor de modernisering van de HTM.
Als je dan nu op vlaggetjesdag aan het eindpunt scheveningen strand staat en een paar op de boulevard voorbijfietsende jochies hoort zeggen: " Kijk, een oude tram" terwijl de 1210 aan de halte staat voel je je opens wel erg oud, :lol:

Maar goed, vanuit denhaag ben ik naar Zoetermeer verhuist, later naar Arnhem.
Van 1994 tot 2008 ben ik nog als Chef Materieel & Onderhoud aan de Werkgroep materieel van het Spoorwegmuseum verbonden geweest en daar onder andere bezig geweest met het verkrijgen van een eigen onderhoudserkenning van de inspectie Verkeer & waterstaat voor het eigen materieel van het spoorwegmuseum.
En daarbuiten nog van 1996 tot 2007 als coordinator tussen NS en spoorwegmuseum met als taak af te voeren materieel het museum binnen loodsen.
O.a. mP, 1202, 1302, 1312 etc
In die hoedanigheid ook diverse contacten in de tramwereld gehad.
Samenwerking was altijd mijn motto, niet het wiel opnieuw uitvinden.
Zelfs na de verbouwing van het museum nog met de LTM 2610 lopen leuren, maar ik heb gezien dat die uiteindelijk op een droomplaats is terechtgekomen.


Begin 2010 ben ik met mijn vrouw verhuist naar Frankrijk.
Na de eerste tijd de nodige klussen gedaan te hebben kriebelde de modelbouwwereld weer.
En natuurlijk de tramwereld.
Beiden samen leidde tot de opzet van een modeltrambaan en de registratie op dit forum.

Ik hoop hier veel plezier te hebben maar heb ook al ergens gelezen dat de 1337 weer rijd.
Dat een chopperbesturing in een museumobject nog eens nieuws zou zijn.

Mocht iemand nog iets willen weten, stuur dan even een PM,

Groetend

Henk Boshuyzen
vanuit Toulon sur Arroux, Frankrijk
modeltram: MTSA.webklik.nl
Henk B
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 21 dec 2010 14:29
Woonplaats: Toulon sur Arroux, Frankrijk

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Tiktak » 15 jan 2011 23:13

Van mijn kant een hartelijk welkom op dit forum en een hoop leest en kijk plezier.

vriendelijk groet.

Tiktak.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten