Bert schreef:... de rol van Trans Link Systems, de organisatie die de OV-Chipkaarten produceert en het geparkeerde saldo beheert. Uit het programma van de rekenkamer blijkt dat het produceren van de kaart € 1.00 kost maar voor € 7,50 worden verkocht. Waar het geld blijft: het komt in ieder geval niet ten goede aan het verfijnen aan de OV-Chipkaart of het OV in het algemeen en wat nu precies de rol van de aandeelhouders van TLS (NS (68,75%), GVB (12,5%), RET (12,5%) en HTM (6,25%) is.
OVinDelft schreef: Hoe worden de kosten bij een kaartautomaat van de NS dan verdeeld bij een kaartje over een traject waar meerdere vervoerders rijden? Grote kans dat de NS dat voor zichzelf houdt.
wattman schreef:Bert schreef:... de rol van Trans Link Systems, de organisatie die de OV-Chipkaarten produceert en het geparkeerde saldo beheert. Uit het programma van de rekenkamer blijkt dat het produceren van de kaart € 1.00 kost maar voor € 7,50 worden verkocht. Waar het geld blijft: het komt in ieder geval niet ten goede aan het verfijnen aan de OV-Chipkaart of het OV in het algemeen en wat nu precies de rol van de aandeelhouders van TLS (NS (68,75%), GVB (12,5%), RET (12,5%) en HTM (6,25%) is.
Dat zijn de verdiensten van het (neo) liberale gedachtengoed. 'U dient zoveel mogelijk te graaien ten behoeve van uw eigen zak (daar wordt iedereen gelukkiger van)'. Uiteindelijke betaalt de persoon die niet kan / wil graaien toch. De marktwerking laat toe dat je EUR 7,50 kunt vragen voor zo'n kaart, dus waarom niet? ...
Charles schreef:En ben bang dat *marktwerking* niet zal toestaan om er gewoon één nationaal openbaar vervoerbedrijf van te maken. Zó groot is NL toch ook weer niet om persé meerdere ov-bedrijven te hebben.
robert55 schreef:Van nog meer ambtenarij [en dat krijg je echt bij een staatsbedrijf waty alles in handen heeft] wordt het OV echt niet beter maar slechter
robert55 schreef:Van nog meer ambtenarij [en dat krijg je echt bij een staatsbedrijf waty alles in handen heeft] wordt het OV echt niet beter maar slechter
Nou, ik zou de MIVB geen "bedrijfje"noemen. Dat is best een groot bedrijf. 300 trams en ongeveer 200 bussen. Ook hebben ze nog een paar metrolijnen.OVinDelft schreef:Ik blijf het apart vinden dat België, het land waar de EU is gezeteld, helemaal niet aan het aanbesteden van openbaar vervoer doet. Ze hebben daar de NMBS, De Lijn en de TEC en that's it. (en een paar losse bedrijfjes als de MIVB)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten