Ik stel me even voor...

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

Ik stel me even voor...

Berichtdoor wmbaak » 05 sep 2011 09:45

Hallo allemaal,

Sinds gisteren aangemeld en geregistreerd, dus zal ik me even voorstellen. Sommigen zullen mij wel kennen van HTMfoto of het oude forum. Ik ben Wout Baak, woon nagenoeg mijn hele leven al in Den Haag en heb altijd iets gehad met OV. Ongeveer 30 jaar geleden van alles door elkaar: NS, HTM trams en bussen. Op een gegeven moment heb ik besloten om me te richten op één onderdeel omdat mijn verzameling veel te groot werd. Ik ging verder met NS. Ik maakte dia opnamen, volgde allerlei forums. Maar na een discussie over een kleurstelling op de loc 1202 riep er iemand: als iedereen met klachten nu eens zijn handen uit de mouwen komt steken, dan zou er in de museumwereld veel meer mogelijk zijn. (Dat was een uitspraak van Henk Boshuyzen :lol: ) Ik bedacht me dat hij gelijk had, en heeft, en meldde mij aanbij de vrijwilligersgroep van het Spoorwegmuseum. Daar heb ik heel wat jaren met plezier gewerkt aan div. dieselmaterieel. Helaas heb ik door tijdsgebrek vorig jaar moeten besluiten om te stoppen. Maar ik volg het nog wel voor zover mogelijk en vind het leuk om b.v. hier Henk weer tegen te komen.

Maar zijdelings bleef ik de HTM volgen via internet (HTMfoto, forum) Maar ik mis op HTMfoto de gedegen onderbouwde uitleg van sommigen, vooral op technisch vlak. Waaròm is dit of dat zo, of waaròm werkt dit of dat zo. En o.a. daarom heb ik mij aangemeld op dit forum.

Zo, nu weten jullie e.e.a. en ik ga me eens verdiepen in wat er hier allemaal geschreven is. ;)

Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
wmbaak
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 04 sep 2011 22:24
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik stel me even voor...

Berichtdoor Henk B » 05 sep 2011 20:02

Hey Wout,

Leuk dat je hier ook bent, alleen zit jij nu ff dichter bij het vuur (retourtje Leiden) als ik.
De uitspraak onderschrijf ik nog steeds en ik denk dat niemand me het kwalijk neemt als ik het nog steeds roep.
Ook hier is er nog steeds gebrek aan mankracht voor historisch materieel.
Ik hou me sinds mijn verhuizing naar Frankrijk nog bezig met alle know-how uit vroeger tijden op papier vast te leggen.
Ik hoop dat je hier met veel plezier leest.

Henk B
Henk B
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 21 dec 2010 14:29
Woonplaats: Toulon sur Arroux, Frankrijk

Re: Ik stel me even voor...

Berichtdoor wmbaak » 05 sep 2011 20:19

Henk B schreef:Hey Wout,
KNIP...
De uitspraak onderschrijf ik nog steeds en ik denk dat niemand me het kwalijk neemt als ik het nog steeds roep.
Ook hier is er nog steeds gebrek aan mankracht voor historisch materieel.
Ik hou me sinds mijn verhuizing naar Frankrijk nog bezig met alle know-how uit vroeger tijden op papier vast te leggen.
Ik hoop dat je hier met veel plezier leest.

Henk B


Henk, ik ben het dan ook volledig met je eens v.w.b. die uitspraak. En alles vastleggen: een hele goede zaak. Er is al zoveel kennis (niet alleen bij NS/HTM enz.) verloren gegaan doordat er geen kennisoverdracht is geweest.

En deze kennis is broodnodig, vooral bij/voor museumorganisaties.

Groet, Wout
Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
wmbaak
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 04 sep 2011 22:24
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten