Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Berichtdoor hharry » 30 jan 2010 23:31

Wat kun je doen met je strippenkaart(en) die je over hebt als overal de OV-Chipkaart is ingevoerd?
Op de Strippenkaart staat:
"Deze strippenkaart is, na invoering van de OV-Chipkaart, op bepaalde lijnen niet meer geldig. Zie hiervoor de berichtgeving van de vervoerder"
"Omwisselen van een Strippenkaart, gebruikt of ongebruikt, of restitutie is nooit mogelijk"

Tijdens de overgangsperiode kun je nog je "niet opgebruikte" Strippenkaarten weggeven aan anderen, als je ze niet meer kan gebruiken voor eigen reizen. Maar eens komt het moment dat het "einde oefening" is voor onze Strippenkaart.

Als het maar om een paar strippen gaat is het verlies niet zo groot. Maar als het om veel meer gaat dan is dat minder plezierig.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Berichtdoor Admin » 31 jan 2010 00:21

Da's een goeie. Kaart het eens aan bij de Consumentenbond...
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Berichtdoor robert55 » 31 jan 2010 10:18

Opmaken zolang het nog kan. Einde van de geldigheid van de strippenkaart in Rotterdam is geloof ik in februari en is aangekondigd in november.
Opmaken is lastig als je soms in vervoersgebieden komt waar nog geen OV-chip mogelijk is. Voorbeeld: ik wil gaan wandelen bij Aerdenhout, maar op bus 90 kan je volgens de Connexxion site nog net de chip terecht. Die lijn rijdt met bussen uit Haaglanden, Haarlem en ik denk Leiden. Die laatste zijn denk ik het probleem

Overigens is er wat dat betreft een blijvend en groter probleem: de persoonlijke OVC heeft een geldigheidstermijn van 5 (?) jaar. Daarna moet je een nieuwe aanschaffen en moet je €4 administratiekosten betalen om het saldo over te boeken :evil: , :shock: en :mrgreen: , in Rotterdam zijn daar al klanten tegenaangelopen
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Berichtdoor Leon » 31 jan 2010 20:48

Op lijn 90, Den Haag CS <> Haarlem NS kun je gewoon reizen met de OV-chipkaart hoor...
Leon
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 19 jan 2010 16:10

Re: Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Berichtdoor robert55 » 31 jan 2010 21:55

Leon: Bedankt voor de tip. De Noord Holland pagina van cxx zegt van niet, zal wel niet bijgewerkt zijn. Ik ga het navragen
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Berichtdoor Charles » 31 jan 2010 23:08

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 14:14, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Strippenkaart na invoering OV-Chipkaart

Berichtdoor hharry » 01 feb 2010 22:25

Het wordt toch even goed uitrekenen wat het voordeligst is, reis je veel of niet.
Als Strippenkaarten bij veel ritten goedkoper zijn dan OVC dan is het zeer aanlokkelijk om dat zolang mogelijk te gebruiken.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron