Pagina 1 van 1

Veolia app

BerichtGeplaatst: 07 feb 2014 22:23
door willem
Voor de telefoon heeft Veolia een speciale app. Dat klinkt leuk en die heb ik dus op de telefoon gezet. Uiteraard ga je zo'n app dan ook gebruiken en het ziet er veelbelovend uit met reisplanner, vertrekstaten en eigenlijk alles wat je wil weten.
Vervolgens in de reisplanner een reis opgevraagd van Pijnacker (Raadhuisplein) naar het ziekenhuis van Delft, met een willekeurige vertrektijd halverwege de middag op een doordeweekse dag.
Heel verbazingwekkend was het advies dat de app vervolgens gaf: ga 93 minuten lopen....

Of de app is nog niet uitontwikkeld, of er is al rekening gehouden met een volgende bezuinigingsronde waarbij lijn 121 opgeheven wordt of Veolia gelooft zelf ook niet in hun eigen aanbod.

Re: Veolia app

BerichtGeplaatst: 07 feb 2014 23:59
door OVinDelft
Deze app ken ik niet, maar wat ik wel weet is dat de vernieuwde HTM website tegenwoordig een 'eigen' reisplanner heeft die eigenlijk gewoon 9292ov in een ander jasje is. Je krijgt zo op de HTM website adviezen om met de trein en de Veolia bus te reizen ipv met de HTM tram/bus.

Re: Veolia app

BerichtGeplaatst: 08 feb 2014 17:01
door tetje
Al die verschillende apps om eigen toko te profileren is zonde van de centen. De basisgegevens komen toch uit dezelfde bronnen als 9292, dus laten ze alle hun energie steken die robuust te maken.

Re: Veolia app

BerichtGeplaatst: 08 feb 2014 17:21
door wattman
Dat zijn de vermeende voordelen van van de vrije markt. Mag de afnemer van het product, in dit geval reisgegevens, een hoop tijd gaan steken in vergelijken. De "HTM" reisplanner gebruik ik niet. Ben niet zo te spreken over het jasje.
Helaas heeft men een eigen vorm van reisinformatie, nl de dezelfde vertrektijdstaten die in de halte hangen, bij de vernieuwing van de website maar afgeschaft. Aangezien die vertrekstaten toch nodig zijn van de halteinformatie begrijp ik niet waar men ze niet meer via de website publiek maakt. Nu moet ik een digitale foto maken op de halte, en gaan uitprinten. Maar wellicht dat met de digitale info borden die staatjes in het geheel verdwijnen. Ik krijg nl de indruk dat de vervoerbedrijven niet meer zo happig zijn op het publiceren van eenvoudig toegankelijke, volledige dienstregelingen. Men wordt geacht om een digitaal reisadvies op te vragen. Een overzicht is zo zeer slecht te krijgen.
Gelukkig dat voor de spoorwegen inmiddels weer een alternatief in de vorm van het Rover spoorboekje te verkrijgen is.

Re: Veolia app

BerichtGeplaatst: 08 feb 2014 18:42
door willem
wattman schreef:Aangezien die vertrekstaten toch nodig zijn van de halteinformatie begrijp ik niet waar men ze niet meer via de website publiek maakt.

Die haltevertrekstaten vinden ze te ingewikkeld: het uitgangspunt is af en toe dat de reiziger het IQ van een aardappel heeft. Die hele gedachte vind je terug op de nieuwe site van de HTM: ziet er misschien vlot uit, maar de info die je wilt weten (hoe laat gaat welke tram/bus waarheen?) vind je niet of nauwelijks.

Re: Veolia app

BerichtGeplaatst: 09 feb 2014 09:57
door grizzler
wattman schreef:Dat zijn de vermeende voordelen van van de vrije markt. Mag de afnemer van het product, in dit geval reisgegevens, een hoop tijd gaan steken in vergelijken. De "HTM" reisplanner gebruik ik niet. Ben niet zo te spreken over het jasje.
Helaas heeft men een eigen vorm van reisinformatie, nl de dezelfde vertrektijdstaten die in de halte hangen, bij de vernieuwing van de website maar afgeschaft.


Overzichten als deze vind ik anders best bruikbaar: http://www.htm.nl/reisinformatie/tram-1/