Ik ben het spoor bijster...
Geplaatst: 12 dec 2018 16:16
Nieuwe dienstregeling en nieuw materieel bij NS. Tot zover het goede nieuws..
Wat ik totaal niet kan begrijpen is dat op het korte stukje van amper 10 kilometer van Den Haag naar Zoetermeer er maar liefst vijf(!) treinstations liggen. En slechts twee sporen maar. Ik heb tot nu toe geen beste ervaringen hiermee.
Er rijden per uur 4xIC en 4xspr per richting. En die sprinters stoppen op alle stations. Ik reis met de IC en alle keren loopt de IC vertraging op door de trage sprinters die ervoor rijden. De IC kan t/m Gouda nergens de sprinters passeren vanwege het feit dat er maar twee sporen liggen. Waarom zoveel stations op zo'n korte afstand en waarom geen vier sporen?? Ik kan dit echt niet begrijpen.
En het station Zoetermeer-Lansingerland is niet eens klaar. Ja, je mag uitstappen om vervolgens op een bouwplaats rond te lopen... waar verder nog niks is. En typisch Nederland, Randstadrail heeft hier zijn -voorlopig(?)- eindpunt, maar wel met mogelijkheid voor doortrekking. Waarom niet doorpakken en deze lijn gewoon in de volle lengte aanleggen en voltooien?
Iets anders wat mij verbaasd:
Het HSL spoor ligt er nu ruim 12 jaar maar kennelijk is het nog steeds niet af
Veelvuldig verneem je dat er problemen zijn daarmee en dat treinen niet rijden daarover. Nou, dat kan wel kloppen want geregeld zie ik de talys hier over de Oude Lijn (Leiden - Den Haag HS) met een slakkegangetje voorbij komen. Vanmiddag zelfs een gekoppeld stel en vanaf een afstand is goed te zien hoe lang zoiets dan is. Voor het eerst overigens dat ik twee gekoppelde talys zag rijden.
Ja, ik blijf me verbazen daarover. Koop je een duur ticket voor de Talys om vervolgens een reis te maken met de snelheid van een schildpad over klassiek spoor...
Wat ik totaal niet kan begrijpen is dat op het korte stukje van amper 10 kilometer van Den Haag naar Zoetermeer er maar liefst vijf(!) treinstations liggen. En slechts twee sporen maar. Ik heb tot nu toe geen beste ervaringen hiermee.
Er rijden per uur 4xIC en 4xspr per richting. En die sprinters stoppen op alle stations. Ik reis met de IC en alle keren loopt de IC vertraging op door de trage sprinters die ervoor rijden. De IC kan t/m Gouda nergens de sprinters passeren vanwege het feit dat er maar twee sporen liggen. Waarom zoveel stations op zo'n korte afstand en waarom geen vier sporen?? Ik kan dit echt niet begrijpen.
En het station Zoetermeer-Lansingerland is niet eens klaar. Ja, je mag uitstappen om vervolgens op een bouwplaats rond te lopen... waar verder nog niks is. En typisch Nederland, Randstadrail heeft hier zijn -voorlopig(?)- eindpunt, maar wel met mogelijkheid voor doortrekking. Waarom niet doorpakken en deze lijn gewoon in de volle lengte aanleggen en voltooien?
Iets anders wat mij verbaasd:
Het HSL spoor ligt er nu ruim 12 jaar maar kennelijk is het nog steeds niet af
Veelvuldig verneem je dat er problemen zijn daarmee en dat treinen niet rijden daarover. Nou, dat kan wel kloppen want geregeld zie ik de talys hier over de Oude Lijn (Leiden - Den Haag HS) met een slakkegangetje voorbij komen. Vanmiddag zelfs een gekoppeld stel en vanaf een afstand is goed te zien hoe lang zoiets dan is. Voor het eerst overigens dat ik twee gekoppelde talys zag rijden.
Ja, ik blijf me verbazen daarover. Koop je een duur ticket voor de Talys om vervolgens een reis te maken met de snelheid van een schildpad over klassiek spoor...