Pagina 2 van 2

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 18 dec 2018 01:14
door Chris
Ik begrijp dat wanneer de HSL verspert is de Thalys over de Oude Lijn rijdt. Het hoe en waarom probeerde we je uit te leggen...
Dus als een Thalys een ongeluk op een overweg krijgt zou het wereldnieuws zijn en die andere treinen die er langs komen niet? En zo vaak gaat het gelukkig daar ook weer niet fout! Goed nieuws is, over een paar jaar is de overweg weg maar dan is er nog één over bij Kethel.

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 19 dec 2018 12:18
door iljitsch
iljitsch schreef:Ik heb toch nog best wat redelijke overstappen op hetzelfde perron gehad de laatste tijd, laten we dus hopen dat de NS het niet nog slechter gaat maken.

Nu net bijvoorbeeld Amersfoort - Den Haag, 2 minuten overstap op hetzelfde perron. In dit geval +3 om onnavolgbare redenen, met als gevolg dat de trein naar Den Haag voor m'n neus wegrijdt. Met +3 nog te billijken, maar ook vaak zat dat 30 seconden later vetrekken een flink aantal mensen hun aansluiting wel had laten halen.

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 19 dec 2018 16:16
door Charles
iljitsch schreef:Nu net bijvoorbeeld Amersfoort - Den Haag, 2 minuten overstap op hetzelfde perron. In dit geval +3 om onnavolgbare redenen, met als gevolg dat de trein naar Den Haag voor m'n neus wegrijdt.
Dat heb ikzelf al meermalen ondervonden. Om die reden, maar vooral voor het gemak omdat er niet overgestapt hoeft te worden, koos ik voor de rechtstreekse verbinding tussen deze twee stations. In mijn geval was het geen probleem om dat zo te doen. Dat ik niet aan vastgestelde verplichte tijden gebonden ben, maakt zulks natuurlijk wel makkelijker :)

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 19 dec 2018 21:18
door iljitsch
Ja, ik ben de afgelopen tijd een paar keer in Amersfoort geweest en de overstap-verbinding (2 x per uur) kwam dan beter uit dan de rechtstreekse verbinding (ook 2 x per uur) en is net iets sneller dan kopmaken in Utrecht. Maar dus al meerdere malen die overstap gemist.

Vandaag maar weer terug in de intercity Amersfoort - Rotterdam gestapt en kon toen in Gouda de stoptrein naar Den Haag voor m'n neus zien wegrijden. (Stond ook niet in de reisplanner als overstap).

In Gouda gaat de stoptrein 3 minuten na de intercity. Na 10 minuten wachten in Gouda was mijn intercity naar Den Haag vlot genoeg: we waren 2 minuten voor tijd in Den Haag, dus we hadden geen last van stoppende stoptreinen voor ons.

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 19 dec 2018 21:30
door Chris
Het is van de gekke dat deze overstappen niet worden overgenomen. Door die ene minuut later wegrijden krijg je heus geen olievlek werking van vertragingen. Sterker nog, In Utrecht had die trein weer tijd zat om weer op tijd weg te kunnen.
In Gouda 's avonds laat ook wel 'ns meegemaakt dat er mensen in de verkeerde IC waren gestapt en dat het Haagse deel op het Rotterdamse wachtte zodat de IC naar Den Haag een flinke vertraging kreeg. Op zich lief dat er werd gewacht maar er reed ook nog een Sprinter die de 'misingestapten' had mee kunnen nemen. Dus IC was zo laat dat wij onze laatste tram miste die we normaal gezien wel hadden gehaald...

Ander vreselijk voorbeeld is Eindhoven momenteel. Door de IC Defect (Den Haag-Eindhoven via HSL) werden ook aansluitingen uit Venlo slecht overgenomen. Terwijl de IC naar Den Haag ruim in het jasje zat. Op die manier ook 'n keer al taxi vanaf Rotterdam moeten hebben... En dan heb ik het niet nog over de vele uitval op die verbinding, reden van de Thalys op de Oude Lijn Charles..., omdat locs vaak spontaan uitvallen...

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 20 dec 2018 10:53
door willem
In principe houdt de NS geen rekening met overstappen meer vanwege de hoge frequentie. Dat reizigers daar niet altijd blij mee zijn is kennelijk geen argument.

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 20 dec 2018 11:07
door iljitsch
Hier kan ik dus ontzettend nijdig over worden.

Re: Ik ben het spoor bijster...

BerichtGeplaatst: 20 dec 2018 11:43
door wattman
Dat is dus "spoorboekloos rijden"...