Op zich hou ik niet van omrijden, maar ik stoor me eraan dat er zoveel lijnen overlappende routes rijden. Als inderdaad 2 via de grote kerk gaat rijden en je wilt vanaf verder weg dan de la reyweg naar grote markt of spui moet je overstappen, en ook naar CS of je bent wat langer onderweg, maar je kan dan wel terecht in 3 en 4 dus de extra tijd die dit kost valt ontzettend mee. Ik vind het een nogal typische gedachte om alle lijnen een zo kort mogelijke route naar CS te laten rijden.
(Dat doen de regiotreinen rond Madrid wel: die gaan allemaal naar Atocha. Als je dus tussen naastgelegen stadjes rond Madrid wilt reizen kan je dus in veel gevallen flink omrijden. Lang leve de corridors.)
Het is niet onlogisch dat de bestuurders doorrijden naar het eind van het perron, want dat is natuurlijk waar de instappers staan te wachten. Je kan dan wel eerder al stoppen, maar sneller is dat niet want al die mensen moeten dan naar de tram toe komen.
Maar wel vreemd natuurlijk dat je 100 meter perron hebt waarvan 65 eigenlijk niet gebruikt wordt. Ook vervelend bij lange haltes na een kruispunt, omdat je dan altijd dat extra stuk moet lopen.