Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 26 okt 2019 07:22

Stond lijn 6 op het 'buitenspoor' van de keerlus dan? Vond laatst het spoor al bijzonder fiets vrij dus het wordt al wat beter in de gaten gehouden.
Overigens heeft lijn 6 in het Centrum een rondje via CS laag gereden. Dus bovenlangs via Grote Kerk en Kalvermarkt en dan via Schedeldoekshaven naar CS en via Lange Vijverberg weer terug naar Grote Kerk en eigen route naar Leyenburg. 2 maakte kop op CS hoog op het Tailtrack.
Chris

Berichtdoor iljitsch » 26 okt 2019 10:22

Ik zag die 6 bij LvNOI even snel dus ik weet het niet. Ik neem aan van wel want als ik het goed heb kan je alleen vanaf het linker spoor richting Voorburg, dus lijn 2 zal die nodig gehad hebben.

In de tijd dat ik daar nog dagelijks langs kwam heb ik ook wel eens borden zien staan "geen fietsen parkeren, spoor is in gebruik". Daarna werd het inderdaad wat minder met fietsen die over het spoor heen stonden.
iljitsch

Berichtdoor mibia » 03 nov 2019 02:40

Ik was ma en di middag op de Neherkade, tot mijn grote verbazing zag ik een van beide dagen op het Leeghwaterplein in de richting van Lorentzplein een Regiocitadis rijden. Vanwege de afstand kon ik geen lijnnummer of richtingfilm waarnemen. Ja, ik moest ff goed kijken maar mijn ogen bedrogen mij niet :D . Een Regiocitadis verwachte ik daar niet te vinden.
Weet een insider mss iets? Ben toch nieuwsgiering want de lijnen 1,16 rijden toch alleen maar met GTL's en de 17 met Avenio's?
mibia

Berichtdoor Tiktak » 03 nov 2019 09:55

mibia schreef:Ik was ma en di middag op de Neherkade, tot mijn grote verbazing zag ik een van beide dagen op het Leeghwaterplein in de richting van Lorentzplein een Regiocitadis rijden. Vanwege de afstand kon ik geen lijnnummer of richtingfilm waarnemen. Ja, ik moest ff goed kijken maar mijn ogen bedrogen mij niet :D . Een Regiocitadis verwachte ik daar niet te vinden.
Weet een insider mss iets? Ben toch nieuwsgiering want de lijnen 1,16 rijden toch alleen maar met GTL's en de 17 met Avenio's?

waarschijnlijk een uitrukwagen voor lijn 19.
Meppelweg - Dedemsvaartweg - Melis Stokelaan - Fruitweg - Parallelweg - HS tunnel - Oudemanstraat - Lorentzplein - Jan van der Heidenstraat - Haagweg - Hoornbrug - Laan van Hoornwijck naar eigen baanvak.
Tiktak

Berichtdoor Edwin » 07 nov 2019 21:23

Tiktak schreef:waarschijnlijk een uitrukwagen voor lijn 19.
Meppelweg - Dedemsvaartweg - Melis Stokelaan - Fruitweg - Parallelweg - HS tunnel - Oudemanstraat - Lorentzplein - Jan van der Heidenstraat - Haagweg - Hoornbrug - Laan van Hoornwijck naar eigen baanvak.

Of M van Hennebergweg, Kraayenstein, via lijn 2 naar Monstersestraat, Parallelweg, HS-tunnel, enz.....
Edwin

Berichtdoor trambestuurder » 09 nov 2019 19:39

mibia schreef:Ik was ma en di middag op de Neherkade, tot mijn grote verbazing zag ik een van beide dagen op het Leeghwaterplein in de richting van Lorentzplein een Regiocitadis rijden. Vanwege de afstand kon ik geen lijnnummer of richtingfilm waarnemen. Ja, ik moest ff goed kijken maar mijn ogen bedrogen mij niet :D . Een Regiocitadis verwachte ik daar niet te vinden.

veel trajecten zijn inmiddels vrij voor regio citadis waaronder dus ook de slachthuisstraat,Oudemansstraat,Lorentzplein en Jan vd Heijdenstraat
route lijn 15 vanaf broeksloot
route lijn 9 Vrederust - Scheveningen
Route lijn 11 Montersestraat - Hollandspoor
en de Resident naar Centraal boven

Daar rijden nu dus ook naast uitrukkende voertuigen ook Leswagens rond
trambestuurder

Berichtdoor Chris » 10 nov 2019 01:26

Volgens mij ook het hele centrum op het stukje Buitenhof - Kerkplein na. Dus ook Lange Vijverberg, Hofweg, Spui, Zieken en Kalvermarkt en traject bij Schedeldoekshaven.
Chris

Vorige

Keer terug naar HTM tram