Nog net geen museum: opening tramtunnel

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Nog net geen museum: opening tramtunnel

Berichtdoor iljitsch » 08 dec 2019 13:00

Ik heb de afgelopen dagen wat zitten knutselen met mijn website en heb nu een mooi systeem om foto's te publiceren. Dus: op zoek naar wat foto's die ik online kon gooien om het uit te proberen, en daarbij viel mijn oog op de foto's die ik van de opening van het "Souterrain" ofwel de tramtunnel gemaakt heb op 16 oktober 2004.

Nog niet oud genoeg voor de sectie museum, leek me, maar er is toch wel een hoop veranderd de afgelopen vijftien jaar. Nog vier perrons op CS, geen botsneuzen, geen Randstadrail...

De foto's staan hier.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Nog net geen museum: opening tramtunnel

Berichtdoor Tiktak » 08 dec 2019 20:29

Het zijn toch waarde volle foto's, voor die gene die dit niet hebben meegemaakt qa leeftijd.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Nog net geen museum: opening tramtunnel

Berichtdoor iljitsch » 09 dec 2019 11:27

Wel grappig: zo te zien was de meettram nog niet omgebouwd om goed twee kanten op te kunnen rijden. Logisch ook, want tot in invoering van RR eindigden alle lijnen in een keerlus.

En de railslijpwagen. Wat is daarmee gebeurd? Hoeven de rails niet meer geslepen te worden?
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Nog net geen museum: opening tramtunnel

Berichtdoor q-quan » 09 dec 2019 11:43

Ik denk mij te herinneren dat rails nu geslepen worden door zo'n witte slijpwagen die ook op de weg kan rijden.
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Nog net geen museum: opening tramtunnel

Berichtdoor willem » 09 dec 2019 19:15

Mooie fotoserie.

Van die dag kan ik me nog vaag herinneren dat aan boord van de trams door de tunnel een soort theatervoorstelling werd gegeven.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron