Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 22 jul 2021 16:16

Slagathor schreef:Fietsgarages waar je naar binnen moet lopen vind ik zo'n onzin.

Ik niet. Je wilt niet weten hoeveel idioten er op een fiets als een achterlijke naar binnen racen om nog nét de trein te kunnen halen. En en passant een (klein) kind omver rijden dat met mama/papa (doorstrepen wat niet van toepassing is) leuk een dagje met de trein gaat naar weet-ik-waar. :roll:

Er zijn fietsers die zich wel netjes aan de regels houden, maar het overgrote merendeel zijn gewoon een stel horken als ze aan het fietsen zijn. Bewijs: observeer een willekeurig kruispunt in een willekeurige stad op een willekeurig tijdstip gedurende daglicht voor tenminste 10 minuten :evil:
Admin
Site Admin

Berichtdoor Charles » 22 jul 2021 16:51

Om nog net op tijd de trein te halen :shock:
Dat zijn van die gasten die nooit tijdig van huis gaan en boos worden als ze bij aankomst op het perron de treindeuren dicht zien gaan en dus niet meer mee kunnen en mogen.

Admin schreef:Er zijn fietsers die zich wel netjes aan de regels houden, maar het overgrote merendeel zijn gewoon een stel horken als ze aan het fietsen zijn. Bewijs: observeer een willekeurig kruispunt in een willekeurige stad op een willekeurig tijdstip gedurende daglicht voor tenminste 10 minuten :evil:
10 minuten :shock: Ik denk dat je aan 5 minuten al voldoende hebt...
Volgens mijn bescheiden mening is de oorzaak daarvan (gebrek aan) opvoeding en falende handhaving :oops:
Fietsers met mobiel in de hand zie je nog steeds vaak genoeg en die letten al he-le-maal niet op ander verkeer...
Maar ook hoe vaak ik al gezien heb dat gezinnen met kinderen aan de verkeerde zijde van de weg fietsen, terwijl het géén tweerichting-fietspad is. Of gewoon vrolijk op de stoep fietsen.. :oops:
Charles

Berichtdoor richard1074 » 14 aug 2021 12:42

Weet iemand wat nu de status is van het stukje rails van het Spui naar de Schedeldoekshaven ? Die kan alleen richting CS bereden worden maar terug is er een stuk stoep op gezet. Gaat dat ooit nog hersteld worden ?
Groet, Richard.
richard1074

Berichtdoor q-quan » 14 aug 2021 14:32

Voor zover ik weet is dat alleen t.b.v. de bouw van de twee/drie torens tussen daar en Amare, en wordt het daarna opnieuw ingericht inclusief twee tramsporen.
q-quan

Berichtdoor trambestuurder » 14 aug 2021 23:09

richard1074 schreef:Weet iemand wat nu de status is van het stukje rails van het Spui naar de Schedeldoekshaven ? Die kan alleen richting CS bereden worden maar terug is er een stuk stoep op gezet. Gaat dat ooit nog hersteld worden ?
Groet, Richard.

https://denhaag.raadsinformatie.nl/docu ... doekshaven
trambestuurder

Berichtdoor Admin » 14 aug 2021 23:42

Voor wie het aangaat: komende week nachtelijke werkzaamheden aan het spoor op de Laan van NOI. Uiteraard met gratis (!!) licht- en geluidseffecten :roll: :mrgreen:
Admin
Site Admin

Berichtdoor Brecht » 15 aug 2021 09:32

trambestuurder schreef:
richard1074 schreef:Weet iemand wat nu de status is van het stukje rails van het Spui naar de Schedeldoekshaven ? Die kan alleen richting CS bereden worden maar terug is er een stuk stoep op gezet. Gaat dat ooit nog hersteld worden ?
Groet, Richard.

https://denhaag.raadsinformatie.nl/docu ... doekshaven

Dit is wel een document uit 2013 met nog het 'oude' ontwerp voor Amare!
Brecht

Vorige

Keer terug naar HTM tram