YC52000 schreef:Het zou zeer wenselijk zijn om tijdens de overgangsfase van GTL naar TINA een groepsfoto te organiseren met een diverse line-up van trams, waaronder de PCC, GTL, Regiocitadis, Avenio en TINA. Gedurende deze overgangsperiode, onder de veronderstelling dat de Tourist Tram nog in werking is, zouden er in Den Haag vijf verschillende trams rijden.
Tiktak schreef:YC52000 schreef:Het zou zeer wenselijk zijn om tijdens de overgangsfase van GTL naar TINA een groepsfoto te organiseren met een diverse line-up van trams, waaronder de PCC, GTL, Regiocitadis, Avenio en TINA. Gedurende deze overgangsperiode, onder de veronderstelling dat de Tourist Tram nog in werking is, zouden er in Den Haag vijf verschillende trams rijden.
De Tourist Tram is geen eigendom van de HTM, maar van het HOVM
Nieuw is ook dat deze tram als eerste in Nederland twee kilometer zonder bovenleiding kan rijden. Op het dak liggen batterijen die een dubbele functie hebben want ze kunnen ook remenergie die niet nodig is opslaan en terugvoeren naar het net wat dus zorgt voor energiebesparing. Volgens projectleider René van Marrewijk is dat nuttig voor als je een nieuwe lijn bouwt bijvoorbeeld bij een moeilijke kruising. Het zou ook toegepast kunnen worden in de omgeving van mooie gebouwen waar de bovenleiding verstorend kan werken. De trams kunnen ook gekoppeld rijden, bijvoorbeeld op de Strandexpress.
YC52000 schreef:TINA mock up: https://hovm.nl/trotse-htm-presenteert- ... tina-tram/
Ik vond dit wel interessant:Nieuw is ook dat deze tram als eerste in Nederland twee kilometer zonder bovenleiding kan rijden. Op het dak liggen batterijen die een dubbele functie hebben want ze kunnen ook remenergie die niet nodig is opslaan en terugvoeren naar het net wat dus zorgt voor energiebesparing. Volgens projectleider René van Marrewijk is dat nuttig voor als je een nieuwe lijn bouwt bijvoorbeeld bij een moeilijke kruising. Het zou ook toegepast kunnen worden in de omgeving van mooie gebouwen waar de bovenleiding verstorend kan werken. De trams kunnen ook gekoppeld rijden, bijvoorbeeld op de Strandexpress.
TrambestuurderAdam schreef:Zijn er mensen hier die naar de mock-up zijn wezen kijken en wat is dan jullie mening ervan?
iljitsch schreef:Om die laatste vraag te beantwoorden: de emorme aanpassingen die nodig zullen zijn om deze RegioCitadis-achtige trams te laten rijden op lijnen waar de (volgens mij) bescheidener ongeschikt geacht werden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten