xCookiesolax schreef:Het klinkt logisch om een locatie te kiezen waar beide tramlijnen er gebruik van kunnen maken maar ik hoop dat men ook analyseert op welke locaties er juist vaak problemen zijn. Zo heb ik juist het idee dat de stremmingen in die omgeving vaak worden veroorzaakt door aanrijdingen op de Loevesteinlaan/Erasmusweg & Loevesteinlaan/Melis Stokelaan. Een stremming op het kruispunt Loevesteinlaan/Erasmusweg bekend dan geen tram meer tussen Jonckbloetplein en Loevesteinlaan.
De meeste ongevallen zijn op het kruispunt Loevesteinlaan/ Melis Stokelaan.
Hierdoor is lijn 16 meestal gestremd (bocht naar Loevesteinlaan vanaf de Melis Stokelaan v.v.) Lijn 16 rijd dan om via lijn 9.
Maar als het ongeval bij de wissel (bloemenkios) gebeurt dan staan beide lijnen gestremd, dan heb je niks aan een overloopwissel thv de Leggelolstraat.
Lijn 9 heeft dan de mogelijkheid te driehoeken in het Zuiderpark, evt samen met lijn 16 wat mij onlogisch lijkt (vanaf HS het zelfde traject laten volgen).
En als er voor lijn 16 een overloopwissel het zei voor de halte Loevesteinlaan plaats, dan blijft het traject HS - Laakkwartier - Moerwijk - Loevesteinlaan bedient.
Ik zie dat OV in Delft ook een goede oplossing heeft bedacht