Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor Wisselblokje » 20 jun 2010 10:15

Laatst bijgewerkt door Wisselblokje op 20 jun 2010 11:37, in totaal 1 keer bewerkt
Wisselblokje
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 24 jan 2010 12:45

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor wattman » 20 jun 2010 10:49

Mooie reportages! Met voor Youtube zeldzame kwaliteit.
Dit bevestigt wel mijn indruk dat de museumtrams die dag nauwelijks passagiers hebben vervoerd. :(
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor grizzler » 20 jun 2010 11:20

Leuke beelden. Jammer van de fouten in de locatiebeschrijvingen (Alexanderweg, Eisenhouwerlaan).
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Berichtdoor Charles » 20 jun 2010 11:23

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 14:37, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor wattman » 20 jun 2010 15:52

Ik was een van de weinige passagiers op deze dag en qua rijstijl viel me alleen op dat met de PCC minder fel werd gereden als toen het nog in de normale dienst was. En verder kan ik me van toen niet herinneren dat een bestuurder de rijkruk uitnam als hij de tram verliet om een wissel om te gooien. 8-)
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor trambestuurder » 21 jun 2010 00:59

wattman schreef:Ik was een van de weinige passagiers op deze dag en qua rijstijl viel me alleen op dat met de PCC minder fel werd gereden als toen het nog in de normale dienst was. En verder kan ik me van toen niet herinneren dat een bestuurder de rijkruk uitnam als hij de tram verliet om een wissel om te gooien. 8-)


Zoals ik de filmpjes gezien hebt van de 256 lijkt het net of ze deze tram ook met een Vecom hebben uitgerust waardoor de bestuurder vanuit zijn wagen de wissels kan bedienen.
De PCC's zijn daar wel mee uitgerust maar kennelijk hebben ze de rest nu dus ook hiermee uitgerust.
Die hebben ze nu natuurlijk over omdat de GTL met INIT rijdt.
Lijkt me wel een stuk veiliger, nu hoeven de andere bestuurder van een GTL niet voor de stip te wachten tot een museumtram het wissel voorbij is.
ant als je het druk hebt kan je dat wel eens vergeten, wat tot ontsporing van een museumtram kan lijden, maar zo te zien behoort dit nu dus voor het verleden. [respect]
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor dAb » 27 jun 2010 16:19

Weet iemand toevallig wat er vandaag = 27 Juni -- op Lijn 11 aan de hand was, dat er langs de Van Boetzelaerlaan minstens drie kwartier géén trams te zien waren, en de reclame-tram SPUI 10 vanaf HS na half vijf (16.30) pas overbeladen terugkeerde, met richting Scheveningen vele trams achtereen, incl. de 1e GTL8 : 3001 -- en zelfs een wagen van Lijn 12 :?: , die het spoor bijster bleek om (i.p.v. richting Duindorp) naar het Scheveningen-Strand te rijden ??? :( ... Ook heb ik geen informatie of bijvoorbeeld een Tram-Bus als plaats-vervangend vervoer zien langsrijden, om in de hitte (lang) wachtende passagiers op te pikken of nadere reizigers-informatie te verstrekken ...
Vr. dank voor opheldering: :shock: D.A. Borgdorff 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Berichtdoor Charles » 27 jun 2010 20:06

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 14:38, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor dAb » 27 jun 2010 21:55

Charles schreef:De oorzaak zou stroomuitval geweest zijn, een onderstation nabij HS. De museumwagens stonden ook in de tramfile op lijn 11 richting FH, komend vanaf Scheveningen.

Bedankt voor deze "schaarse" info Charles, want ik ken alleen nog het Onderstation voor de binnenstad en HS = St. Jacobstraat, maar dat is waarschijnlijk met de komst van het Filmhuis (lees gebouw) Theater a/h SPUI ter plekke afgebroken, zodat er wel ergens een nieuw Onderstation moet zijn verrezen, met alle gevolgen voor de complexe berekeningen van (maximalen voor) de Voedingkabels en Feeders van het Centrale Bovenleidingnet.
:shock: We zullen in rustige afwachting nog wel nader vernemen :? D.A. Borgdorff 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Historische trams op vlaggetjesdag 2010

Berichtdoor trambestuurder » 28 jun 2010 21:46

dAb schreef:Weet iemand toevallig wat er vandaag = 27 Juni -- op Lijn 11 aan de hand was, dat er langs de Van Boetzelaerlaan minstens drie kwartier géén trams te zien waren, en de reclame-tram SPUI 10 vanaf HS na half vijf (16.30) pas overbeladen terugkeerde, met richting Scheveningen vele trams achtereen, incl. de 1e GTL8 : 3001 -- en zelfs een wagen van Lijn 12 :?: , die het spoor bijster bleek om (i.p.v. richting Duindorp) naar het Scheveningen-Strand te rijden ??? :( ... Ook heb ik geen informatie of bijvoorbeeld een Tram-Bus als plaats-vervangend vervoer zien langsrijden, om in de hitte (lang) wachtende passagiers op te pikken of nadere reizigers-informatie te verstrekken ...
Vr. dank voor opheldering: :shock: D.A. Borgdorff 8-)


Lijn 12 moest omrijden omdat er een voetganger voor de tram sprong in de paul Kreugerlaan
En er was ook nog een stroomstoring.
Zie hier mijn inzending bij 2 pantho's
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Admin, ReinA'dam en 40 gasten