Spoorvervanging viaduct Ternoot

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Admin » 06 jul 2010 02:24

Vandaag gehoord uit betrouwbare bron, en zelf waargenomen: komend weekend worden de bogen tussen CS-hoog en Ternoot (wéér) vervangen. Vannacht al voorbereidende werkzaamheden gezien. Geen idee of men alleen in de nacht werkt of ook overdag. In dat laatste geval zullen 2, 3, 4 en 6 wel omgeleid/ingekort worden... Reden: de HTM dacht goedkoop klaar te zijn met een lading Aziatisch staal voor de spoorstaven, maar daar zitten de gaten inmiddels al in (en een beperking tot 15 km/h)... Hopelijk heeft de HTM bij Voest-Alpine een vervangende lading kunnen bestellen (en hier leergeld uit gehaald ;)) Goedkoop is dúúrkoop, blijkt wederom... :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor trambestuurder » 06 jul 2010 13:37

Tijdelijk geen exploitatie op spoortraject ”Centraal Station – Ternoot”

Betreft :RandstadRail 3, 4 en tram 2 en 6
Periode :Zaterdag 10 juli 2010
Duur :Tot en met zondag 11 juli 2010.

Gedurende voornoemde periode is in verband met spoorwerkzaamheden in beide richtingen geen railexploitatie mogelijk op het traject gelegen tussen de halten “Centraal Station” en “Ternoot”. Hierdoor rijden Randstadrail 3 en 4 en tram 2 en 6 een gewijzigde route. Let op! Tram 2 rijdt reeds een gewijzigde route in verband met de spoorvervanging op de Mgr. van Steelaan. (Zie bedrijfsvoeringbericht 2010 – 119)

Maatregelen openbaar vervoer.

Op vrijdag 9 juli en maandag 12 juli zal er op Centraal Station (boven) “OP ZICHT WORDEN GEREDEN”

Op zaterdag 10 juli en zondag 11 juli zijn de volgende wijzigingen van kracht:

RandstadRail .

Komende vanuit “Loosduinen” respectievelijk “Den Haag Uithof” rijden RandstadRail 3 en 4 tot en met “Centraal Station” (perron B en C), via korte tailtrack.

Komende vanuit “Zoetermeer Centrum West” respectievelijk “Zoetermeer Javalaan”rijden RandstadRail 3 en 4 tot de halte “Leidschenveen”, via tailtrack Pijlkruidveld terug.

Op het traject “Leidschenveen – Centraal Station” rijden Randstadrail 3 en 4 niet. Op dit traject wordt verwezen naar de Erasmuslijn van RET.

Alle laatste ritten van 3 en 4 die niet meer aansluiten op de Erasmuslijn RET zullen door pendelbussen worden opgevangen. De pendelbussen rijden tussen Centraal Station en halte Leidschenveen.

Vervallen halten van RandstadRail 3 en 4: 9594, 9595 “Forepark”; 7211, 7212 “Leidschendam - Voorburg”; 7611, 7612 “Voorburg ’t Loo”; 2682, 2683 “Laan van NOI”; 2662, 2663 “Beatrixkwartier”.

Deze halten worden ten tijde van de pendelbussen wel aangedaan.

tram

Tram 2 rijdt komende vanuit Kraayenstein niet verder dan Centraal Station / Rijnstraat via onderstaande route.

Kraayenstein – Centraal Station – Kraayenstein.

Tram 2 rijdt de normale route tot en met halte 2823 “Brouwersgracht” vervolgens rechtdoor Prinsegracht … linksaf Jan Hendrikstraat … rechtsaf Riviervismarkt … Gravenstraat … linksaf Buitenhof … rechtsaf Lange Vijverberg …. Toernooiveld … Korte Voorhout … rechtsaf Bosbrug … Centraal Station, perron G, vandaar rijdt tram 2 rechtsaf Schedeldoekshaven … rechtsaf Spui … Hofweg… linksaf Buitenhof … Gravenstraat … Grote Halstraat … Kerkplein … linksaf Jan Hendrikstraat … rechtsaf Prinsegracht vervolgens vanaf halte “Brouwersgracht” de normale route naar Kraayenstein.

Leidschendam Noord en halte 2656 “Stuyvesantstraat”.
Vanwege de huidige spoorvervanging op de Mgr. van Steelaan rijdt op dit traject tram 2 niet. Wel rijdt tussen MCH Antoniushove en Dillenburgsingel een pendelbus. Voor verder informatie zie bedrijfsvoeringbericht 2010 – 119.

Tram 6 rijdt komende vanuit Leyenburg niet verder dan Centraal Station / Rijnstraat via onderstaande route.

Leyenburg – Centraal Station - Leyenburg.

Tram 6 rijdt tot de halte 2826 “Brouwersgracht” de normale route vervolgens rechtsaf Prinsegracht … linksaf Jan Hendrikstraat … rechtsaf Riviervismarkt … Gravenstraat … Buitenhof … rechtsaf Hofweg … Spui … linksaf Schedeldoekshaven … linksaf Centraal Station, perron E, vandaar rijdt tram 6 Bosbrug… linksaf Korte Voorhout … Tournooiveld… Lange Vijverberg … linksaf Buitenhof… rechtsaf Buitenhof … Gravenstraat … Grote Halstraat … Kerkplein … linksaf Jan Hendrikstraat … rechtsaf Prinsegracht … linksaf Brouwergracht vervolgens vanaf halte 2825 “Brouwersgracht” de normale route naar het eindpunt “Leyenburg”.

Komende vanuit “Leidschendam Leidsenhage” rijdt tram 6 via onderstaande route naar het Station Laan van NOI. ( voormalige keerlus Ministerie van Sociale Zaken)

Tram 6 rijdt de normale route tot de halte “Stuyvesantplein”. Vandaar rijdt tram 6 vanaf de Juliana van Stolberglaan linksaf Laan van Nieuw Oost - Indië en rechtsaf naar het Station Laan van NOI.

Tussen de halten 2882, 2883 “Grote Markt” en 2648, 2647 “Oostinje”rijden tram 2 en 6 niet.

Vervallen halten tram 2 en 6:

2882, 2883 “Grote Markt”; 2880, 2881 “Spui”; 2607, 2606 “Centraal Station”; 2646,2645 “Ternoot”; 2648, 2647 ”Oostinje”

Alle tussenliggende halten op het omleidingtraject van tram 2 en 6 zijn “tijdelijke halten”


Bron : HTM
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Roland » 06 jul 2010 15:11

De bogen zullen worden voorzien van spoorstaven met een geharde kop, wat hopelijk minder zal slijten. Deze worden 's nachts vervangen. Naast het vervangen van spoor vinden er ook een hele rits andere werkzaamheden plaats.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Berichtdoor Charles » 06 jul 2010 16:32

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 14:40, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Roland » 06 jul 2010 17:57

Dan moet je eerst nog het perron verlagen. Daarnaast is het ook riskant om met tramwielen over de oude NS-wissels te rijden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor wattman » 06 jul 2010 18:01

Mooi hoor, met een 30 minuten dienst op de Erasmuslijn op zondag. Of mogen we nog een lijnversterking verwachten? ;)
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor grizzler » 06 jul 2010 19:27

Roland schreef:Daarnaast is het ook riskant om met tramwielen over de oude NS-wissels te rijden.

Zijn die daar dan nog? Er staat me bij dat spoor 11 en 12 destijds helemaal van nieuwe spoorstaven zijn voorzien en geen verbinding meer hebben met de rest van het emplacement.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Admin » 07 jul 2010 00:40

Ja en nee: de verbinding met de rest v/h emplacement is idd tijdelijk weg, maar aangezien NS er tzt wel weer terugkomt, en de RET metro hetzelfde wielprofiel heeft, waardoor de nieuwe stellen per spoor uit de fabriek kwamen, liggen de oude sporen er nog wel degelijk. Ook de sporen 29 en 30 liggen er nog, hoewel ze al sinds 2006 buiten gebruik zijn (de RET gebruikt ze niet, zitten ook niet in de beveiliging, staan dus ook geen seinen) en dus al flink onder de roest zitten ;) Vanaf het Pr Bernardviaduct is eea goed te zien.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Berichtdoor Charles » 07 jul 2010 20:27

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 14:40, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor robert55 » 07 jul 2010 20:50

Dat zijn denk ik de opstelsporen op het emplacement tegen de woonwijk aan. Toen spoor 11/12 nog vooral door de treinen naar Leiden werd gebruikt stonden daar meestal dubbeldekkers voor de treinen naar Shiphol - Amsterdam
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Roland » 08 jul 2010 07:03

Dat zijn denk ik de opstelsporen op het emplacement tegen de woonwijk aan. Toen spoor 11/12 nog vooral door de treinen naar Leiden werd gebruikt stonden daar meestal dubbeldekkers voor de treinen naar Shiphol - Amsterdam


Dat klopt zie ook dit sporenplan: http://www.retmetro.nl/metroinfo/Sporenplan2010.pdf
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Admin » 09 jul 2010 02:11

De "Tuin" te Gvc werd jarenlang gebruikt voor het tussen de spitsen opstellen v/d Sprinters voor de Ztm en Rth-lijn. Heb er heel wat stelletjes neergezet en weggehaald door de jaren heen... Sinds de overgang naar HTM en RET werd de tuin nog weinig gebruikt (alles ging naar de Bkh voor onderhoud), maar tegenwoordig staan de sporen weer geregeld vol overdag. Als de RET weer weg is van de sp 11 en 12 zullen ook sp 29 en 30 weer in dienst komen, ongetwijfeld tot groot ongenoegen en protesten van de buren... :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor willem » 09 jul 2010 21:27

Misschien een domme vraag, maar was het bij de aanleg van Randstadrail al niet te voorzien dat de NS de sporen 11 en 12 (en daarmee ook 29/30) zelf weer zou willen gebruiken?
Dan had er meteen een definitieve situtie gebouwd kunnen worden, in plaats van dat er nu na een paar jaar alweer aan Randstadrail verbouwd moet gaan worden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Admin » 10 jul 2010 01:51

Ja, het was bekend dat NS er weer snel zelf wilde gaan rijden en die definitieve situatie had allang klaar moeten zijn... Men wilde de RET onder de grond hebben, maar dat bleek te duur. Daarna moest de zaak maar omhoog, maar daar zou het nieuwe Hooghage project al komen, en moest dus worden aan- en ingepast. Kost ook weer kapitalen. Maar Hooghage is op een laag pitje gezet (is die crisis toch nog ergens goed voor ;)) en dus de uiteindelijke sporen voor de RET eveneens. Gelukkig voor de RET heeft NS die sporen nog niet zo heel dringend nodig, dat komt pas als de HSL onder ERMTS Level 2 gaat rijden. Dan kan de Thalys naar 300 km/h op het noordelijke deel en de HSA shuttlestellen (die oer- en oerlelijke dingen) zouden dan de shuttlediensten Asd-Bd-Brussel en Gvc-Rtd-Bd-Brussel gaan pendelen. Tegelijkertijd verdwijnt de huidige Benelux (via Rsd) en de 2100 serie van NS-R (de IC naar Vs) die wordt ingekort tot Gvc. Alle doorgaande treinseries worden óf geknipt te Gvc, óf omgeleid via Hlm (en dus langer onderweg) zodat doorgaande reizigers wel móeten betalen voor de HSL. Dat is ook het doel: zoveel mogelijk mensen die dure HSL tickets verkopen, om zo de consessie te kunnen bekostigen... Jaja, HSA lijkt dan wel een 'apart' bedrijf, maar in feite is het gewoon de internationale tak van NS hoor... :roll: Dit hele plaatje had al met de drgl 2007 (dus dec. 2006) in moeten gaan... De problemen met de Italianen (die die shuttle stellen moeten bouwen en er een gigantische puinzooi van gemaakt hebben) en de HSL zelf (tunnelstof, ERMTS) hebben de RET de nodige respijt gegeven, maar dat duurt niet lang meer...
Admin
Site Admin
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor robert55 » 10 jul 2010 08:50

Toen de tunnel oplossing afviel, is gekeken naar een halte op de hoogte van het busplatform. Maar dan moet je het prins bernhard viaduct kruisen en dat doe je niet met een ahob :)
Daarom zijn ze op nog een niveau hoger uitgekomen.

Wat ik lees over de treinserie 2100 is diat die in de toekomst weer via Haarlem gaat rijden en met oa een stop in Heemstede een minuut of 5 langzamer wordt tot Rotterdam. Er blijft dus wel een sneltrein Rotterdam - Amsterdam, maar als je vanuit R naar schiphol wil moet je met Fyra of overstappen in Den Haag of Leiden
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor tetje » 10 jul 2010 11:42

Zow wat zijn jullie verdwaald van het topic spoorvervanging Ternoot.
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor willem » 10 jul 2010 22:31

robert55 schreef:Wat ik lees over de treinserie 2100 is diat die in de toekomst weer via Haarlem gaat rijden en met oa een stop in Heemstede een minuut of 5 langzamer wordt tot Rotterdam. Er blijft dus wel een sneltrein Rotterdam - Amsterdam, maar als je vanuit R naar schiphol wil moet je met Fyra of overstappen in Den Haag of Leiden


In feite wordt de huidige sneltrein Amsterdam-Haarlem-Den Haag-Dordrecht/Breda (serie 2200) doorgetrokken naar Zeeland. Stations als Schiedam en Delft profiteren daarvan, maar de doorgaande reiziger zal er niet enthousiast van worden.
In zo ongeveer alle andere landen wordt een HSL integraal onderdeel van het binnenlandse net (bv. Vlissingen-Amsterdam via de HSL), maar in Nederland kan dat weer niet (lees: willen ze dat niet).
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor trambestuurder » 12 jul 2010 12:14

Beste mensen we hebben het hier over de spoorvervanging viaduct ternoot, en niet over haarlem, amsterdam, vlissingen of what ever.
Plaats hiervoor dan ff een andere topic als je hierover wilt discuseren
Want zo wordt dit onderwerp volledig uit zijn verband getrokken
:?
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor dAb » 13 jul 2010 16:08

Roland schreef:
Dat zijn denk ik de opstelsporen op het emplacement tegen de woonwijk aan. Toen spoor 11/12 nog vooral door de treinen naar Leiden werd gebruikt stonden daar meestal dubbeldekkers voor de treinen naar Shiphol - Amsterdam


Dat klopt zie ook dit sporenplan: http://www.retmetro.nl/metroinfo/Sporenplan2010.pdf

Ik heb het sporenplan linksboven op die overzichtskaart met een loep bestudeerd, maar kan nog (steeds) niet de genoemde hoge perronopstelspoornummering 29 etc. ontwaren. Gaarne wacht ik een vergroting in. :idea: Met vr. groet: 8-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Spoorvervanging viaduct Ternoot

Berichtdoor Roland » 13 jul 2010 17:01

Ze zijn er toch echt ( ik heb ze er zelf opgezet :P ) rechts boven de kruiswissels van CS onder de witte bolletjes met rode letters 29 & 30. Ze zijn zwart-doorgetrokken weergegeven wat betekend dat ze stroomloos staan.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Volgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten