snelheidscontrole

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

snelheidscontrole

Berichtdoor Charles » 07 jul 2010 20:33

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 06 dec 2023 09:39, in totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 889
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: snelheidscontrole

Berichtdoor trambestuurder » 08 jul 2010 02:09

Charles schreef:Aangezien ik vrijwel dagelijks over/langs het Spui(plein) wandel, viel het me de laatste dagen op dat er geregeld snelheidscontroles plaatsvinden t.a.v. tramverkeer. Dit wordt uitgevoerd middels een lasergun en door mensen van railveiligheid (dat staat althans op de oranje hesjes) en ook door de politie. Hierbij viel het mij vooral op dat men zich uitsluitend richt op het tramverkeer :shock:
HTM-bussen en ander verkeer wordt klaarblijkelijk -nog- niet op snelheid gecontroleerd :?
Een stukkie verder werden de trambestuurders aangesproken door mensen in gifgroene hesjes.


Vanaf 05-07 worden de tram idd op snelheid gecontroleerd door politie en railveiligheid.
Er wordt op dit moment alleen nog gewaarschuwd, maar dat gaat ooit een keer veranderen, en als een trambestuurder
te hard rijdt kan hij dus gewoon een prent krijgen van de Politie.
Een tram wordt immers gekenmerkt als motorvoertuig dus kan gewoon door de gemeente politie bekeurd worden.

Het geen ik toe juicht want sommige trambestuurders maken het wel heel erg bont kwa snelheid op het spui kan ik met schaamrood op mijn kaken zeggen :oops:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten