Avenio, was: Nieuwe Trams

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 19 maart 2010 14:40

Het was toch de bedoeling om deze maand nog de leverancier van de nieuwe trams te kiezen. Alhoewel er een paar posts geleden april staat heb ik toch echt maart gehoord? Is er al iets bekend of weet iemand of ze er mee bezig zijn?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 19 maart 2010 17:29

Ze zijn bij de HTM nog altijd bezig met specs aanleveren naar de leverancier, het proces is dus nog altijd gaande.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 19 maart 2010 18:13

Nou, het gaat weer lekker langzaam bij de HTM. :roll:
Ik hoop wel dat er in de komende tijd iets duidelijk wordt.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Lange_Dre » 19 maart 2010 21:14

Ik hoop het eigenlijk niet,
want hoelangzamer ze doen hoelanger we hier kunnen genieten van de 1ste generatie GTL's ;)
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 20 maart 2010 09:36

Ik wil ook niet dat de GTL's weg gaan, maar ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe trams.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor dAb » 20 maart 2010 11:40

OVinDelft schreef:Nou, het gaat weer lekker langzaam bij de HTM. :roll:
Ik hoop wel dat er in de komende tijd iets duidelijk wordt.
Ik wil ook niet dat de GTL's weg gaan, maar ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe trams.

Oud-beroepheidshalve :geek: ben ik het daar natuurlijk mee eens, want de 1e serie GTL8 kan volgens mij wat de rijtuigkast of bak-structuur betreft nog wel zo'n tien jaar langer mee. :mrgreen:
Zie maar naar Brussel ... waar nu eerst oudere PCC-cars uit de 50-60-er jaren Buiten Dienst worden gesteld :!:
Dé voorgaande ( nu *gemiste* :cry: ) klassieke 800-serie uit 1927-29 ging óók bijna 40 jaar mee ...??
Ik heb er al eerder -- o.a. op het HTMfoto-Forum -- over uitgeweid en uitgewijd. 8-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trambestuurder » 13 apr 2010 19:48

Nou mensen wees gerust, want er blijft zeker de helft van de eerste generatie van de GTL-1 op de straat zichtbaar
er komen ergens in 2013 40 nieuwe tram de de eerste 40 wagens van GTL-1 gaan vervangen.
Vanaf 3041 gaat dus een opfrisbeurt krijgen samen met alle wagens van GTL-2
Haaglanden heeft HTM hiervoor 45000000 subsidie gegeven.
Wanneer dit allemaal gaat gebeuren is niet echt duidelijk
Maar de echte GTL liefhebbers hoeven dus niet bang te zijn de GTL-1 nooit meer op de straat te zien want het deel dat
ongeknapt gaat worden moet minimaal nog 10jr mee [respect]
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Berichtdoor Charles » 13 apr 2010 22:59

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 19:15, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 889
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trambestuurder » 14 apr 2010 02:36

Charles schreef:Blij om te lezen dat de GTL-trams nog geruime tijd in dienst blijven :)
Maar de termen GTL-1 en GTL-2 zeggen mij nog niks :x


Charles

GTL-1 dat zijn de wagens 3000 t/m 3099
GTL-2 dat zijn de wagens 3100 t/m 3148
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Admin » 14 apr 2010 03:55

Euhmm, fout... :roll:

GTL-I: 3001-3100 (100 stuks)
GTL-II: 3101-3147 (47 stuks)
Samen dus 147 wagens type GTL. Dan nog 54 stuks Regio-Citadis (4001-4054) voor RR, de 1315 (ex-PCC) als meetwagen en natuurlijk het nodige aan museummaterieel. Verder is er een vervolgserie 4000-ers in aanbouw en een nog onbekend type 'echte' tram staat al op de rol voor 2012. Geen idee welke nummerserie die krijgt, maar 3200, 3500 of 4500 liggen voor de hand.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 14 apr 2010 07:14

Serie 5000 zou veel toepasselijker zijn eigenlijk, alleen hebben de TW6000'en die al en de 6000 serie is van de A32'ers. Maar ik denk dat een nummering binnen 3000 en 4000 het niet zal worden omdat altijd als er een nieuwe serie komt, ze dan gewoon 1000 nummers reserveren, en dan de tweede serie met dus bijvoorbeeld 31xx bij de 2e serie GTL en 13xx bij de 4e serie PCC's.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Charles » 14 apr 2010 11:31

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 19:15, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 889
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trambestuurder » 14 apr 2010 12:17

:oops: sorry ik dacht dat de 3100 ook in de serie van GTL-2 hoorde
Mijn fout dus
Bedankt voor het herstellen ADMIN

Charles : De GTL8 dat zijn de huidige stadstrams die je ziet rijden

van dit type bestaan er twee series en dat is dus van ADMIN schreef [respect]
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor wattman » 14 apr 2010 14:27

trambestuurder schreef::oops: sorry ik dacht dat de 3100 ook in de serie van GTL-2 hoorde


Doet me denken aan de verwarring rond de "1200" in de PCC tijd. Echt gehoord over de moblifoon in die tijd, stremming waarbij de smallere 1100'en wel konden passeren, maar de bredere 1200'en en 1300'en niet. Het gesprek ging ongeveer als volgt:
CVL: "1200 zegt u het maar, over"
Bestuurder: "Centrale. Eh, ... de 1200, is dat nu een 1100 of een 1200, over".
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1090
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor René W » 14 apr 2010 16:10

En dat is er nog iets typisch.
De 3055 staat weliswaar als GTL8-I te boek maar heeft als protype voor de serie GTL8-II gediend en rijdt dus als zodanig rond.
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 14 apr 2010 17:24

Ik kwam em toevallig vandaag tegen op Voorburg. Ik neem aan dat de tractie installatie e.d. nog steeds á la GTL-I is of is daar destijds ook aan gesleuteld?
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor dAb » 08 mei 2010 20:36

Roland schreef:Ik kwam em toevallig vandaag tegen op Voorburg. Ik neem aan dat de tractie installatie e.d. nog steeds á la GTL-I is of is daar destijds ook aan gesleuteld?

Op de tram-wikia is de naam helaas al abusievelijk van GTL8 naar GTL (kan 2-4-6 ... zijn) gewijzigd. - De GTL6 was het proto-ontwerp op tekening; zie bijv. in het boek van H.P. Kaper Moderne Sneltrams : blz. 66 en idem in het HTM Light Rail Vehicle GTL8 boek op blz. 103.
De tractieïnstallaties zijn in de beide materieelseries GTL8-I en GTL8-II geheel gelijk, echter is de 2e serie (3101-3147) met een statische HOLEC SRPS-omzetter uitgerust in plaats van de roterende KRUPP-omvormers in de eerste honderd wagens. 8-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Adjo » 05 jul 2010 17:31

dab, de tekening van de GTL-kort heb ik digitaal. Wat ik ook heb is een tekening van de PCC 1100 enkelgeleed. Ik zal ze naar Wim mailen, zodat hij ze op zijn site kan zetten.
Adjo
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 jan 2010 09:39

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Adjo » 21 nov 2010 13:34

Even een update: beslissing welke fabrikant het gaat worden is opgeschoven naar eind januari of februari 2011. Naar het schijnt is Bombardier inmiddels afgevallen. Het gaat dus tussen CAV en Siemens.
Adjo
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 jan 2010 09:39

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor verry » 09 maart 2011 13:52

Adjo schreef:Even een update: beslissing welke fabrikant het gaat worden is opgeschoven naar eind januari of februari 2011. Naar het schijnt is Bombardier inmiddels afgevallen. Het gaat dus tussen CAV en Siemens.


Hallo
Het is maart 2011! Wanneer kunnen we verwachten resultaat ?

Avenio (Almada, Boedapest) vs. Combino (Amsterdam, Bern, Erfurt, Poznan, Potsdam...)
Siemens Avenio is veel beter dan Siemens Combino. Wielen van Avenio in Almada (Lissabon) en Boedapest hebben zeer hoog life-time met zeer weinig slijtage. Ik vind Avenio een van de beste 100% lage vloer trams.


Veel Groeten
verry
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 maart 2011 17:13

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten