Avenio, was: Nieuwe Trams

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trammelant » 13 maart 2011 17:00

En de prijs gaat naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 14 maart 2011 21:33

Ik ben ook erg benieuwd wie de nieuwe trams gaat bouwen. Er werd heel lang geleden beloofd dat dit in maart 2010 al had moeten worden besloten, maar nu is het al maart 2011. Ik hoop echt dat het niet te lang gaat duren.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor hharry » 14 maart 2011 21:55

En hoe gaat de nieuwe serie-nummering? 3201-3240?
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Tiktak » 15 maart 2011 07:56

Het worden waarschijnlijk één richtingswagens, anders hadden ze de (nood) keer driehoek aan de Volendamlaan
niet vernieuwd, een paar overloopwissels was dan daar goedkoper geweest.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 15 maart 2011 11:46

Het worden wel degelijk tweerichting wagens, voor lijn 11 is een kopeindpunt in de maak en verscheidene overloopwissels langs het traject. De oude overloopwissel bij Houtrust zal onder andere vervangen worden voor een nieuwe.

Keerdriehoek Volendamlaan is niet vernieuwd, hij is alleen 7 meter langer geworden en voorzien van een betonfundering. Tegen de tijd dat de wissels versleten zijn is het goed mogelijk dat er een overloopwissel komt.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor grizzler » 15 maart 2011 21:01

Roland schreef:Het worden wel degelijk tweerichting wagens, voor lijn 11 is een kopeindpunt in de maak

En het verhaal gaat juist dat na de werkzaamheden bij de boulevard de oude keerlus weer terug komt. Hoe zit dat dan?
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 15 maart 2011 21:49

Die oude keerlus komt ook terug voorlopig. Echter zal binnen 2 a 3 jaar de binnenlus vervallen en binnen de lus die overblijft komt een tweesporig kopeindpunt met een kruiswissel. De tegen die tijd doorgetrokken lijn 17 zal dan van de keerlus gebruik maken en lijn 11 met de nieuwe trams van het kopeindpunt.

Dit natuurlijk allemaal onder het voorbehoud dat er tegen die tijd nog geld is bij Haaglanden...
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor robert55 » 15 maart 2011 22:22

Op de nummers durf ik wel een gokje te wagen [op de leverancier niet]: 5001-5040
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 15 maart 2011 22:44

hharry schreef:En hoe gaat de nieuwe serie-nummering? 3201-3240?

robert55 schreef:Op de nummers durf ik wel een gokje te wagen [op de leverancier niet]: 5001-5040

Ik had ergens gelezen (volgens mij ergens in dit topic) dat het misschien in de 4000 serie zou worden gezet, dan natuurlijk wel vanaf een nieuw honderdtal. Maar een nieuwe 5000 serie lijkt ook mij het meest voor de hand liggend.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trammelant » 19 maart 2011 17:36

OVinDelft schreef:
hharry schreef:En hoe gaat de nieuwe serie-nummering? 3201-3240?

robert55 schreef:Op de nummers durf ik wel een gokje te wagen [op de leverancier niet]: 5001-5040

Ik had ergens gelezen (volgens mij ergens in dit topic) dat het misschien in de 4000 serie zou worden gezet, dan natuurlijk wel vanaf een nieuw honderdtal. Maar een nieuwe 5000 serie lijkt ook mij het meest voor de hand liggend.


Ik ga voor de serie 3500 .......klinkt lekkah :)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Adjo » 23 maart 2011 16:55

trammelant schreef:En de prijs gaat naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Siemens Avenio! [respect]
Adjo
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 jan 2010 09:39

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trammelant » 23 maart 2011 17:44

Adjo schreef:
trammelant schreef:En de prijs gaat naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr........................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Siemens Avenio! [respect]




Gefeliciteerd HTM [respect] [perfect]

.....dit bericht is nog warm zeker............ik kan nog geen bevestiging vinden van de HTM zelf op het internet.
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Adjo » 23 maart 2011 18:17

Gefeliciteerd HTM [respect] [perfect]

.....dit bericht is nog warm zeker............ik kan nog geen bevestiging vinden van de HTM zelf op het internet.[/quote]

Gloeiend! Nog niet verder vertellen.....
Adjo
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 jan 2010 09:39

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor OVinDelft » 23 maart 2011 21:36

Ik hoop dat het klopt, want ik heb liever Siemens dan CAF (alhoewel ze de laatste jaren ook niet-sci-fi ontwerpen hebben gemaakt). Ik vraag me ook af waar je dat vandaan hebt, want er is nog nergens iets te vinden op het net.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor trammelant » 24 maart 2011 14:32

Adjo schreef:Gefeliciteerd HTM [respect] [perfect]

.....dit bericht is nog warm zeker............ik kan nog geen bevestiging vinden van de HTM zelf op het internet.


Gloeiend! Nog niet verder vertellen.....[/quote]

Van mij hoor je nix..........STAATSGEHEIM :lol:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor mibia » 19 sep 2011 18:03

Vraagje:
Waarom laat men in DH voordat men nieuwe trams besteld, niet betreffende modellen uit andere steden rijden ijn DH, om "te proeven".

Bij de RET was er een tram uit Grenoble.
Bij het GVB was er een tram uit o.a. Potsdam.
mibia
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 sep 2011 12:48
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor robert55 » 20 sep 2011 06:42

In Amsterdam zijn verschillende trams op bezoek geweest, waaronder de proto Combino. De wagen uit Potsdam kwam pas op bezoek toen de order al geplaatst was. Er is ook een fabrieksnieuwe Amsterdamse wagen in Poznan geweest, waar toen dezelfde [nou ja, natuurlijk zonder conducteurhokje] zijn gekocht. Ik weet niet of er in Rotterdam een Citadis op bezoek is geweest.
De kopbak van de Kasselse RegioCitadis die hier is geweest was na de order en is niet op de rails geweest.

Ik weet niet of je er veel van leert en het wordt heel lastig in de aanbesteding. Alle aanbieders moeten dezelfde kansen krijgen, wat dus wil zeggen dat ze allemaal al de passende tram hebben, en het wordt heel moeilijk om de factoren waarop je beoordeeld vast te stellen. In amsterdam kwamen ze ook niet veel verder dan "kan door de Roetersstraat rijden".
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor Roland » 20 sep 2011 10:13

mibia schreef:Vraagje:
Waarom laat men in DH voordat men nieuwe trams besteld, niet betreffende modellen uit andere steden rijden ijn DH, om "te proeven".

Bij de RET was er een tram uit Grenoble.
Bij het GVB was er een tram uit o.a. Potsdam.


Een belangrijke reden is dat je nog niet kunt proefrijden op trajecten waar ze komen te rijden. Er wordt momenteel hard gewerkt aan ontwerpen voor alle knelpunten. Daarnaast is er wellicht geen tram beschikbaar die genoeg overeenkomt met de tram die besteld gaat worden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor TrambestuurderAdam » 22 sep 2011 08:39

robert55 schreef: In amsterdam kwamen ze ook niet veel verder dan "kan door de Roetersstraat rijden".


Apart. Aangezien dit juist niet het geval was. Roeterstraat was verboden terrein voor combino's.
TrambestuurderAdam
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 24 aug 2011 18:19

Re: Nieuwe Trams

Berichtdoor robert55 » 22 sep 2011 19:09

Die roze proto heeft er wel gereden hoor, google maar met combino en roetersstraat. Kort voor het einde van lijn 6 zijn er nog aanpassingen geweest en sinsdien mogen ze er wel komen. Maar het is nu alleen nog een weinig gebruikte omleidingsroute.
Als link een foto van een combino op de laatste dag van lijn 6. Je kan ook goed zien hoe na de aanpassingen de verticale bewegingsvrijheid van bijv bak 1 en 2 t.o.v elkaar is beperkt.

http://www.flickr.com/photos/tim_boric/2949454748/
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten