Pagina 6 van 77

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 03 jul 2013 00:46
door dAb
Ik zie een interessante post over het vermaledijde sneeuwnet op HTM-foto.net: http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 2&item=250
:shock: D.A. Borgdorff (e.i.) 8-)

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 29 sep 2013 22:48
door MennoOV
Ik ben benieuwd wat nou de plannen zijn betreft het materieel per lijn in de toekomst.
Wie kan hier antwoord op geven :mrgreen: ??

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 14:18
door WKZH5A
MennoOV schreef:Ik ben benieuwd wat nou de plannen zijn betreft het materieel per lijn in de toekomst.
Wie kan hier antwoord op geven :mrgreen: ??


De Avenio trams worden in 2014 als eerste ingezet op lijn 11.
In 2014 (of 2015) op de lijnen 15 en 17.
In 2015 op lijn 9.
In 2017 (of later) op de lijnen 1 en 19.
Lijn 6, 12 en 16 blijven gewoon met de GTL-trams rijden
RandstadRail 2, 3 en 4 blijven gewoon met de Regio Citadis rijden.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 14:37
door Slagathor
Voor lijn 11: is dat al vanaf de nieuwe dienstregeling aankomende December of houdt men daar geen rekening mee?

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 14:39
door MennoOV
De eerste trams komen pas in februari en er moet natuurlijk ook nog langdurig proefgereden worden.

Maar waarom werd lijn 19 dan geschikt gemaakt voor RandstadRail, als het in de toekomst weer een gewone tramlijn wordt ??

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 16:15
door WKZH5A
De nieuwe trams worden pas in het najaar of december 2014 ingezet op lijn 11.
Lijn 19 wordt door de RandstadRailvoertuigen ingezet, om zo de kosten te besparen.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 16:17
door MennoOV
Maar waarom wordt er niet tot de nieuwe trams op lijn 19 worden ingezet, niet de gewoon de oude GTL-8 voertuigen ingezet, zoals het nu is, en ook zo zal blijven bij lijn 1 ??
En hoe is dit kostenbesparend ??

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 16:28
door WKZH5A
Omdat de lijnen 1 en 19 samen rijden naar Delft Tanthof. Aangezien dat lijn 1 voldoende capaciteit beschikt voor reizigers naar Delft Tanthof, is lijn 19 overbodig en kostenbesparend om in te korten. Lijn 1 blijft wel zo rijden totdat Delft helemaal klaar is. Zie deze persbericht voor duidelijke uitleg: http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 0&item=250

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 16:32
door MennoOV
Waarom dan niet tot Station Delft en maak dan hier een keerdriehoek/keertrack* op het moment dat lijn 1 rechtsaf slaat en de tunnel onder het spoor in duikt, en lijn 19 dan naar links de keerdriehoek/keertrack* in.

*Ik weet niet of dit de juiste benaming is voor wat erin Leidschendam is aangelegd, afgelopen zomer.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 17:06
door WKZH5A
MennoOV schreef:Waarom dan niet tot Station Delft en maak dan hier een keerdriehoek/keertrack* op het moment dat lijn 1 rechtsaf slaat en de tunnel onder het spoor in duikt, en lijn 19 dan naar links de keerdriehoek/keertrack* in.

*Ik weet niet of dit de juiste benaming is voor wat erin Leidschendam is aangelegd, afgelopen zomer.


In het persbericht staat: Vanwege de bouw van de Spoortunnel was een locatie om te keren dichter bij station Delft niet haalbaar. Dus vandaar moet lijn 19 keren bij Nieuwe Plantage.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 30 sep 2013 21:40
door MennoOV
als ze dan echt wilde besparen, maak dan daar een keerdriehoek en rij mwt GTL. Dan hoeft de rest de lijn (nog) niet aangepast de worden op regiocitadis/siemensaviono.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 08:49
door wattman
Een onderdeel van de besparingen was dat er RegioCitadis over zou zijn, welke nu ingezet kan worden. Verder bestaat de mogelijkheid om later alsnog een wisselverbinding aan de Delftse kant te leggen. Dat zou de mogelijheid bieden voor een kort traject dienst naar de TU Wijk.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 09:13
door MennoOV
Een mogelijkheid, maar ik hoop dan wel, dat vanaf 7 oktober de frequentie wel eindelijk eens omhoog gaat naar 6x/uur om altijd een aansluiting te hebben op lijn 1.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 11:52
door trambestuurder
MennoOV schreef:Een mogelijkheid, maar ik hoop dan wel, dat vanaf 7 oktober de frequentie wel eindelijk eens omhoog gaat naar 6x/uur om altijd een aansluiting te hebben op lijn 1.


Blijven hopen mag altijd, maar kan je nu al vertellen dat de dienstregeling voor lijn 1 blijft zoals hij nu is.

In de Spits om de 10 minuten en buiten de spits om de 15 minuten

Er komt overigens binnenkort wel een kleine route wijziging voor lijn 1 want die gaat dan ook via Ypenburg naar Delft rijden
Hiervoor komt er een boog ter hoogte van de Rijswijkse Landingsbaan

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 12:15
door MennoOV
Ik bedoel de frequentie van lijn 19, ipv 4x, 6x/uur. Maar lijn 1 rijdt heel de dag 6x/uur (ook in de daluren).

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 14:21
door willem
De vervoervraag van lijn 19 is zodanig dat 6x per uur een beetje veel van het goede is.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 14:47
door MennoOV
5x/uur dan.... :mrgreen:

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 16:18
door OVinDelft
Misschien 3x per uur? Is meer dan genoeg capaciteit en je hebt altijd een aansluiting op lijn 1... nu blij? :mrgreen:

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 17:55
door willem
Niet eens zo'n dom idee. Bovendien bezuinigt dat nog eens wat en qua reizigersaantallen (die toch al gaan kelderen) kan dat makkelijk.

Re: Nieuwe Trams

BerichtGeplaatst: 01 okt 2013 20:49
door MennoOV
Inderdaad geen slecht idee.... Leg je idee eens bij de HTM, misschien doen ze er nog wat mee....