Pagina 1 van 1

Breekdienst

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010 17:05
door David
Bij de reacties bij een artikel over de vervangende busdienst van lijn 2, werd gesproken over een 'breekdienst'. De breekdiensten zouden de reden zijn dat de HTM tram 6 niet laat doorrijden naar Leidschendam Noord.

Wat is een breekdienst?

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010 19:09
door Admin
Da's een zgn 'gebroken' dienst: die bestaat uit 2 delen. Het meeste personeel is nodig tijdens de spitsen, daarbuiten veel minder. Door nu een dienst te splitsen zit er een paar uurtjes vrij tussen de ochtend en avondspits en da's een stuk goedkoper, omdat je anders 2 man/vrouw nodig hebt, die anders de rest v/d tijd niks te doen hebben.

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010 20:28
door David
Dus dat je op een woensdag van 07.00 tot 09.30 uur en van 15.30 tot 18.00 uur moet werken, bijvoorbeeld?

En waarom zijn die breekdiensten dan een probleem om lijn 6 door te trekken?

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010 22:45
door JvM
Een breekdienst is wat anders dan een gebroken dienst. Zoals gezegd is een gebroken dienst een dienst die voor het personeel uit twee stukken bestaat: in de ochtend een paar uur dienst, dan een paar uur geen dienst en in de middag weer een paar uur.

Een breekdienst is een compleet nieuwe dienstregeling. Die is tijdelijk als bij opbrekingen de rijtijd niet kan worden gehaald en er één of meerdere wagens moeten worden toegevoegd.

Beide soorten diensten kunnen er niets mee te maken hebben dat tram 6 het gedeelte van tram 2 naar Leidschendam Noord niet kan overnemen. Mijn vermoeden is dat er ook nog werkzaamheden in de keerlus plaats gaan vinden, want daar liggen de sporen nog in het zand. Als dat niet het argument is om dit gedeelte van tram 2 te verbussen, dan heeft HTM wat uit te leggen.

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 15 jul 2010 10:21
door David
Nu weet ik het weer! Aan de keerlus van lijn 2 wordt ook gewerkt, daarom kan het niet! (volgens mij om 'm RandstadRail-proof te maken)

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 15 jul 2010 20:04
door willem
Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 16 jul 2010 00:55
door trambestuurder
willem schreef:Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?


RR kan volgens mij niet op de keerlus Leidschenhage MCH Anthoniushove daar is de ruimte te klein voor.
en daar stopt nu ook lijn 19 dus het wordt daar dan veel te vol.

Dus Lijn 2 of RR 2 gaat gewoon zijn eindpunt krijgen aan Leidschendam Noord hoor, het stuk tussen Leidschenhage en Leidschendam Noord is al RR proef alleen de keerlus moet nog worden aangepast.
Waarschijnlijk komt daar net zo'n keerpunt als in Loosduinen want RR is twee koppig net zoals de toekomstige Tram die de GTL gaat vervangen.

Heb ook gehoord dat lijn 6 zijn eindpunt weer gaat krijgen bij Mariahoeve maar of dit nog door gaat is mijn een raadsel

Re: Breekdienst

BerichtGeplaatst: 16 jul 2010 07:29
door Tiktak
trambestuurder schreef:
willem schreef:Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?


RR kan volgens mij niet op de keerlus Leidschenhage MCH Anthoniushove daar is de ruimte te klein voor.
en daar stopt nu ook lijn 19 dus het wordt daar dan veel te vol.

Dus Lijn 2 of RR 2 gaat gewoon zijn eindpunt krijgen aan Leidschendam Noord hoor, het stuk tussen Leidschenhage en Leidschendam Noord is al RR proef alleen de keerlus moet nog worden aangepast.
Waarschijnlijk komt daar net zo'n keerpunt als in Loosduinen want RR is twee koppig net zoals de toekomstige Tram die de GTL gaat vervangen.

Heb ook gehoord dat lijn 6 zijn eindpunt weer gaat krijgen bij Mariahoeve maar of dit nog door gaat is mijn een raadsel


Ik denk eerder zo'n keerlus als op de Uithof.

Maar we dwalen nu af van deze topic Breekdienst