Op het Hildebrandplein is een boom op het spoor gevallen
http://twitpic.com/2n0cbh
De bovenleidingploeg is zojuist vertrokken vanaf de Maanweg.
Roland schreef:Op het Hildebrandplein is een boom op het spoor gevallen
http://twitpic.com/2n0cbh
De bovenleidingploeg is zojuist vertrokken vanaf de Maanweg.
Wim van Es | 26-9-2010
Deze pagina toont drie foto's van de "Keerlus lijn 4/4A Moerwijk jaren `50". De laatste acht reacties hieronder hebben daar helemaal niets mee te maken en zullen worden verwijderd.
Houdt u er a.u.b. rekening mee dat deze website geen forum is, daarvoor kunt u het best terecht op hetHaagsOVforum.nl.
joost | 26-9-2010
Om begrijpelijke redenen zijn er na de oorlog grote gaten gevalllen in de lijnnummering die vervolgens op onduidelijke gronden zijn op/aangevuld. Randstadrail was in die jaren in het geheel nog niet voorzien. Bij de introductie van die laatsten heeft HTM een goede kans om tot hernummering over te gaan laten liggen. Als je het geheel op pure logica toetst moet ik de heer Borgdorff toch wel gelijk geven....
Adje | 26-9-2010
Rotterdam had in de tijd van de foto een lijn 22. Ik was als jongen diep onder de indruk.
Hans R | 26-9-2010
In die tijd zeker een expansie ziekte.(de sky-line oh oh wat mooi)
Hoe hoger hoe beter. Dat ging zeker op voor de gebouwen en blijkbaar ook bij het OV. Hoe meer tram/bus nummers,hetgeen je kon aflezen aan het getal, hoe omvangrijker je stad en de OV-voorzieningen. Dan telde je pas mee.
Een troost voor dAb mag zijn dat er inmiddels weer een lijn 4 rond randstadrailt.
dAb | 26-9-2010
Voorstel: maak de RandstadRail Lijnen RR-A + RR-B + RR-C. Die Tramlijnen terug: Lijn 7 - Lijn 3 - Lijn 4 - Lijn 5, en de nummers boven 10 à 15 zoals gebruikelijk reserveren voor de Buslijnen 16 t/m 30 /?? DA Borgdorff
DA Borgdorff | 26-9-2010
Er waren (voor het Plan Lehner) vlak na de oorlog vijftien StadsTramlijnen: 1 t/m 15 ... én drie Intercommunale Buitenlijnen: I¡ - I² - I³. waarna enige opgeheven Lijnen 13 - 14 - 15 - 2 - 4 - 5 - 7 (en I omgezet in Lijn 1) met een Busnummer werden vergeven, en daardoor nieuwe Lijn 16 de vervanger werd voor Lijn 4. Na Lehner resteerden dus nog negen Lijnen, te weten: 1 - 3 - 6 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 16 ... en later werden de hernieuwde Tramlijnen 2 + 7 ingesteld, en is men helaas verder hoog blijven nummeren met Lijnen 16 - 17 - 18 - 19 enz.
Dát bedoelde ik ... dAb
FransW | 26-9-2010
Ik ben het met Erven Sleeboom eens: heer Borgdorff vergeet kennelijk voor het gemak maar even de lijnen 11, 12, 14 en 15. Er waren in die tijd toch wel meer tramlijnen in exploitatie dan het aantal wat dAb noemt...
erven sleeboom | 26-9-2010
waarmee de tien HTM-Lijnen tot het cijfer 10 genummerd zouden zijn. dAb - begrijp ik niet.
Waarom in 1959 de lijnen 16 en 17 niet gewoon 4 en 4A hadden kunnen blijven is mij ook niet duidelijk, maar bovenstaande opmerking van dAb kan ik niet volgen.
D.A. Borgdorff | 26-9-2010
Geweldig fraaie foto's inderdaad, en jammer dat het Lijnnummer 4 -- en 5 -- niet voor de Tramlijnen 16 en 17 waren gereseveerd, waarmee de tien HTM-Lijnen tot het cijfer 10 genummerd zouden zijn. dAb
Fred | 21-9-2010
Ja, heel mooi die foto's.
Wij woonden aan de Suiderasstraat 1953-1957 en ik zal die tram vast heel vaak voorbij hebben zien komen in mijn prille jeugd.
Hans Kindt | 12-11-2009
Ik kwam in 1959 in de Gaarde wonen en ging per fiets hier langs naar de Montessorischool aan de Guntersteinweg. Voor mij was deze omgeving zo ongeveer het begin van het "platteland". Heerlijk vond ik het om over het paadje langs de toen nog niet doorgetrokken Erasmusweg te fietsen. Er lagen motor- en zeilbootjes en met mooi weer waren er vaak mensen op bezig en kwamen nieuwsgierige hondjes mij kwispelend tegemoet. En er stond nog riet langs het water. En achter de Erasmusweg lag een heel kassengebied. Vaak heb ik daar ongeschonden tomaten, komkommers enz. van de grond gevist die van de veilingwagens waren gevallen. Kom nu eens om al dat moois uit die voorbije tijd.
Jeroen | 5-10-2009
zeker fantastische afbeeldingen !!!
Leuk te zien hoe het er uitzag in mijn oude wijk!
Kan ze foto's ook zeer gebruiken als referentie materiaal voor mijn project waarbij de mogelijkheid wordt geboden om Moerwijk in een virtuele wereld te bewandelen is.
RobR | 4-10-2009
In mijn kinderjaren woonden we een tijdlang op de Steenwijklaan an reden meestal naar opa, die in de Schilderswijk woonden. Toen gingen we altijd met lijn 4. En soms in de zomer wel helemaal naar Marlot! En dan poffertjes eten in een lokaal direkt aan de Leidse Straatweg!
LEO | 4-10-2009
Fantastisch deze foto,s van mijn (helaas verdwenen) favoriete lijn.
Had ik maar 2 afbeeldingen van de keerlus, nu heb ik er 5
Mijn hele jeugd komt weer terug.
Als er meer afbeeldingen zijn houd ik me aanbevolen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten