Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 13 jul 2021 07:10

http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor buschauffeur » 13 jul 2021 13:16

Chris schreef:
Tiktak schreef:Er wordt ook gesproken dat op de tramlijnen 2, 3, 4 en 6 ander materieel word ingezet dan de voertuigen die men gewend zijn.
Dan reist mijn de vraag waarom niet lijn 3 en lijn 4 aan elkaar koppelen ( Loosduinen - Uithof ) met als overstaphalte Monstersestraat op lijn 2 richtings CS laag v.v.
Lijn 6 tijdelijk Uithof en de Keerlus Grote Kerk. Hier kunnen de mensen overstappen op lijn 2 en lijn 16
Dit geld ook van de andere kant, waarom lijn 6 en lijn 2 aan elkaar koppelen ( rondje Leidschendam, Voorburg, Bezuidenhout, Mariahoeve, Voorburg, Leidschendam ).
Lijnen 2 en 6 rijden aan noordkant met GTL en gaan in elkaar over bij Laan van NOI.
aan de zuidkant rijden lijnen 2, 3 en 4 met Avenio tot Centraal Station in de Rijnstraat. Lijn 6 doet dat ook maar dan gewoon met GTL. De tramlijnen rijden vanaf de Brouwersgracht via Grote Kerk tot Buitenhof. Lijnen 2 en 6 gaan dan linksaf via Voorhout naar CS en via Kalvermarkt weer terug. Lijnen 3 en 4 doen dat rondje andersom.
Omdat veel Avenio hiervoor nodig is laat men lijn 9 geheel met RandstadRail voertuigen rijden.

EN mag de fiets mee met lijn 9.
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Chris » 14 jul 2021 03:43

Voor een buschauffeur ben je slecht op de hoogte! :D
Denk het niet! Zomerdienst dus ga met dat ding dan doen waar ie voor gemaakt is, fietsen!
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor buschauffeur » 14 jul 2021 13:00

Chris schreef:Voor een buschauffeur ben je slecht op de hoogte! :D
Denk het niet! Zomerdienst dus ga met dat ding dan doen waar ie voor gemaakt is, fietsen!

Volgens mij (en HTM) mag een fiets mee in de wit-blauwe trams. Als die op lijn 9 rijden mogen de fietsen met lijn 9 mee.

Vanwege de ingestelde omleidingen kan het voorkomen dat er een ander type tram op uw lijn rijdt dan u gewend bent. Dit kan betekenen dat er andere huisregels gelden op uw lijn voor bijvoorbeeld het meenemen van een fiets. De huisregels gelden altijd voor het type tram en niet voor de lijn waarop de tram rijdt.
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Chris » 15 jul 2021 05:53

Geen idee hoe de fietsregels zijn momenteel. Eerst mochten ze alleen mee op de RandstadRail lijnen en nu heeft de site het over de voertuigen... Bij gebrek aan fiets kan ik het niet testen...
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 15 jul 2021 06:10

@Chris: je mag de mijne lenen? :mrgreen:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 15 jul 2021 09:05

Chris schreef:Geen idee hoe de fietsregels zijn momenteel. Eerst mochten ze alleen mee op de RandstadRail lijnen en nu heeft de site het over de voertuigen... Bij gebrek aan fiets kan ik het niet testen...
Op de HTM-site moet je kijken onder het kopje "huisregels" en vervolgens is dat weer per type bus en tram apart vermeld. Het is inderdaad wel even zoeken op de HTM-site maar hier staat het:
De fiets mag mee in de trams van RandstadRail op maandag t/m vrijdag na 19.00 uur en in het weekend (zaterdag en zondag) de hele dag.
In de rood-beige trams en de nieuwe R-net trams mogen geen fietsen mee.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor buschauffeur » 15 jul 2021 12:13

Met andere woorden, als er RR-voertuigen rijden op lijn 9 dan mogen de fietsen mee.
Als er R-NET voertuigen rijden op lijn 3 dan mogen er geen fietsen mee.
Precies wat ik eerder zei. Goed he. En dat voor een buschauffeur. :D
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor joostvansurksum » 15 jul 2021 13:30

Maar zodra ze de RegioCitadis in R-Net stijl gaan omsmurfen wordt het wel wat lastiger. :mrgreen:
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor q-quan » 16 jul 2021 22:14

In principe is er niet veel meer ruimte voor fietsen in de RegioCitadis dan in de Avenio, toch? Ik hoop dat ze op termijn fietsen overal toe kunnen laten (buiten de spits).
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 16 jul 2021 22:51

Fietsruimte kost 6-8 zitplaatsen. Weinig kans dus.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 17 jul 2021 11:12

q-quan schreef:In principe is er niet veel meer ruimte voor fietsen in de RegioCitadis dan in de Avenio, toch? Ik hoop dat ze op termijn fietsen overal toe kunnen laten (buiten de spits).
Admin schreef:Fietsruimte kost 6-8 zitplaatsen. Weinig kans dus.
Bij de RET zijn ze een stuk duidelijker. Daar maken ze enkel onderscheid tussen bus, tram en metro :)
De fiets mag alleen buiten de spits mee in de metro. Zo blijft het veilig in de voertuigen. Een vouwfiets mag altijd mee, maar dan wel opgevouwen.
Fietsen zijn toegestaan in metrolijnen A, B, C, D en E:

op maandag t/m vrijdag 9.00 – 16.00 uur en na 18.30 uur
op zaterdag en zondag de gehele dag

Gebruik de aangegeven deur en plaats in de metro, per plaats zijn maximaal 2 fietsen toegestaan. Hulpmiddelen voor invaliden gaan voor.
In bus en tram mag je geen fiets meenemen.

Vaak is het bij grotere evenementen in verband met de verwachte drukte niet toegestaan je fiets in de metro mee te nemen.
Dus je kan gewoon op Den Haag Centraal met je fiets in de metro stappen om in rotjeknor je reis voort te zetten per fiets :)

Ondertussen zijn we wel afgedwaald van het oorspronkelijke topic.. :oops: :oops:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor buschauffeur » 17 jul 2021 11:21

Bij RET kan het in de metro. HTM wilde het als RandstadRail aanbieden tussen Zoetermeer en Den Haag in de wit-blauwe trams. Maar ja, die dingen rijden tegenwoordig overal. En zo wordt het natuurlijk onwijs onduidelijk.
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 17 jul 2021 13:40

Bij LvNOI heb ik een flinke tijd gestaan voor ik een 2B langs zag komen. En hele haltes vol mensen ook. Is me niet duidelijk waar ze overschakelen tussen 2 en 6. Wel aardig wat bussen daar.

Flink komen en gaan bij CS:

P1000937.JPG

Ik zag rond 13 u in een paar minuten alle soorten trams die in Den Haag rondrijden lang CS laag komen: PCC, GTL, Avenio, RegioCitadis.

(Ik ga een dezer dagen ook eens bij Buitenhof/Gravenstraat kijken, daar zal het ook flink druk zijn met 5 lijnen die daar nu langskomen.)

En deze vond ik ook wel leuk, bij Madurodam:

P1000941.JPG
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor mibia » 18 jul 2021 18:57

jmmr dat "men"nooit een alternatieve omleidingsroute heeft gebouwd tussen het CS en LvNOI, als er werkzaamheden zijn op het traject tramtunnel t/m beatrixkwartier. Dat vele overstappen en RET nemen voor 1 halte EN de getroffen tramlijnen altijd in 2en knippen maakt de tram geen populair vervoermiddel. Die omleidingsroute-gemis geldt m.i. ook voor het samenloopgedeelte met RET in Haaglanden. maar daar zijn al eerdere topics over gewijd.
mibia
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 sep 2011 12:48
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 18 jul 2021 19:38

Ik denk dat het een combinatie is van het feit dat bezuidenhout/voorburg niet belangrijk genoeg is om stevig te investeren en buitengebied 3/4 te ingewikkeld is.

Sowieso is de ontsluiting van mariahoeve/bezuidenhout naar het centrum best een probleem. Op de fiets moet je dan langs CS, wat al weet ik hoeveel jaar een bouwplaats is, met nu wel die fietsenstalling klaar maar het julianaplein blijft omsingeld met hekken. Als de weg daar breder was zou je daar een tram kunnen laten rijden, eventueel alleen als omleidingsroute.

En eigenlijk is omgeving CS helemaal een probleem, helemaal ingesloten door bebouwing. Daar had beter over nagedacht moeten worden.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 18 jul 2021 21:18

iljitsch schreef:En deze vond ik ook wel leuk, bij Madurodam:
Als het een PCC was :P

iljitsch schreef:Sowieso is de ontsluiting van mariahoeve/bezuidenhout naar het centrum best een probleem. Op de fiets moet je dan langs CS, wat al weet ik hoeveel jaar een bouwplaats is, met nu wel die fietsenstalling klaar maar het julianaplein blijft omsingeld met hekken.
Wat OV betreft is er wel voldoende keuze, volgens mij. Tramlijn 6 en buslijnen 24, 43 en 44 ontsluiten dat stadsdeel.
Op de fiets zijn meerdere routes mogelijk vanuit mariahoeve naar centrum:
Finnenburg-IJsclubweg-Schenkkade-fietstunnel-Lekstraat
Het Kleine Loo-Loudonstraat-Juliana van Stolberglaan-Prins Bernhardviaduct
Bezuidenhoutseweg-Herengracht-Fluwelen Burgwal
En dan nog de optie door het Haagse Bos: Leidsestraatweg en dan Boorlaan of de Koekamplaan en vervolgens Lange Voorhout.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 18 jul 2021 22:36

Tja in vergelijking met de rest van de stad is het niet al te slecht, maar je blijft zitten met ofwel trams die grotendeels dezelfde routes door het centrum rijden ofwel bussen die het omgekeerde doen.

Dat tunneltje vind ik super-irritant, het is heel vervelend afdalen/opstijgen te voet. Net iets minder steil en je zou omlaag/omhoog kunnen fietsen. En dan ben je op een vrij vage locatie.

Zoals gezegd, langs CS is ook nogal onhandig. Dus dan is het ovwel benhardviaduct maar dan kom je op een bouwpaats terecht ofwel langs het malieveld. Er zijn grotere problemen in de wereld, maar zeker niet ideaal.

En dus als CS eruit ligt dan is het tramnet in twee stukken gehakt.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 19 jul 2021 12:42

iljitsch schreef:Dat tunneltje vind ik super-irritant, het is heel vervelend afdalen/opstijgen te voet. Net iets minder steil en je zou omlaag/omhoog kunnen fietsen.
Omlaag fietsen is geen probleem hoor, ik zie zelfs scooterrijders dit doen :) Niet iedereen natuurlijk. Politie en handhaving zie ik geregeld fietsend de trap afgaan daar, omhoog is inderdaad een ander verhaal.
Aan de zijde van de Lekstraat ga ik rechtdoor richting Rijswijkseplein of linksaf naar de Binckhorst. Voor mij bijna de perfecte route.
Ja, die bouwput in de omgeving van Den Haag Centraal en Utrechtsebaan zal nog wel lang blijven, vrees ik :cry:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Slagathor » 22 jul 2021 15:34

Fietsgarages waar je naar binnen moet lopen vind ik zo'n onzin. Benieuwd hoeveel autorijders er in een parkeergarage zouden parkeren als je bij de ingang uit moest stappen om te gaan duwen.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten