Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 14 apr 2020 09:32

xCookiesolax schreef:De halte Margarethaland in de richting van Station Mariahoeve vervalt van maandag 13 april t/m zondag 24 mei.
Je hebt het hier over de bushalte en dat klopt inderdaad.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 18 apr 2020 14:00

Er wordt in elk geval meer gedaan dan alleen spoorvervanging. Het gehele wegdek van de Hofzichtlaan, vanaf Het Kleine Loo richting Voorburg, is inmiddels opgebroken. Net als het naastgelegen voetpad. Vanuit Voorburg is er nu 1 rijstrook richting Bezuidenhoutseweg. Verkeer naar Voorburg rijdt over de naastgelegen rijstrook.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 25 apr 2020 11:12

Tram 6 wordt bus 6 BRON
Opmerkelijk, hetzelfde nummer blijven gebruiken. Ik had nummer 66 verwacht voor het tramvervangend busvervoer.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor WKZH5A » 29 apr 2020 16:25

Wellicht interessant:
https://denhaag.raadsinformatie.nl/document/8025602/2/RIS303635%20Kruispunt%20Hofzichtlaan%20Het%20Kleine%20Loo Toelichting
https://denhaag.raadsinformatie.nl/document/8031531/1/RIS303635_bijlage Ontwerp

De tramrails moeten nu vervangen worden vanwege einde levensduur, maar het in rekening houden met de toekomst wordt de tramhalte Hofzichtlaan gelijk vervangen voor de nieuwe brede trams. Zo hoeven de werkzaamheden gecombineerd te worden en maar één keer uitgevoerd te worden.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 30 apr 2020 09:55

Aha, dat verklaard waarom er een vrachtwagenlading nieuwe bovenleidingmasten is aangevoerd. Enkele zijn reeds geplaatst op hun nieuwe plek, verder af van het bestaande tramspoor. Die voorbereiding tbv verwachte nieuwe bredere voertuigen zou dan tevens de reden zijn dat de keerlus bij station Den Haag-Mariahoeve verwijderd wordt. Een paar weken geleden is het spoorbed helemaal opengelegd, wat ik toen al opmerkelijk vond. Je moest voordien bijna gaan spoorzoeken tussen de grassprieten.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 30 apr 2020 10:01

Was dat nou nodig? Zo blijft er erg weinig over voor de museumtrams... En bij omleidingen komen die keerlussen ook van pas. Ook voor twee-richtingstrams is dat makkelijker/sneller.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 30 apr 2020 11:19

We zullen het gaan zien, ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom die keerlus volledig uitgegraven is.

Ook zijn ze druk bezig op de spoorovergang Bezuidenhoutseweg, bij het NS-station aldaar. Wegdekvernieuwing en langs een deel zijn hekken geplaatst, wellicht om te voorkomen dat automobilisten hun wagen parkeren op plekken waar dat niet mag, om mensen van/naar het station te brengen of op te halen. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, gezien de drukte aldaar. Hoewel je dat ook gewoon met paaltjes kan voorkomen. Of er nog meer hekwerk geplaatst gaat worden daar, geen idee.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 30 apr 2020 11:48

Charles schreef:We zullen het gaan zien, ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom die keerlus volledig uitgegraven is.

Ook zijn ze druk bezig op de spoorovergang Bezuidenhoutseweg, bij het NS-station aldaar. Wegdekvernieuwing en langs een deel zijn hekken geplaatst, wellicht om te voorkomen dat automobilisten hun wagen parkeren op plekken waar dat niet mag, om mensen van/naar het station te brengen of op te halen. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, gezien de drukte aldaar. Hoewel je dat ook gewoon met paaltjes kan voorkomen. Of er nog meer hekwerk geplaatst gaat worden daar, geen idee.


Misschien worden de sporen in de keerlus wel vernieuwd op RR niveau.
Had ik misschien ergens gelezen dat er een spitslijn zou komen keerlus Loevesteinlaan en station Mariahoeve ?????
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor q-quan » 30 apr 2020 16:21

Tiktak schreef:Misschien worden de sporen in de keerlus wel vernieuwd op RR niveau.
Had ik misschien ergens gelezen dat er een spitslijn zou komen keerlus Loevesteinlaan en station Mariahoeve ?????


Volgens mij is dat lijn 10 tussen de keerlus Loevesteinlaan en Scheveningen (via route lijn 1), uit het vervoersplan voor volgend jaar.
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 01 mei 2020 20:31

Afbeelding
Werk in uitvoering halte Hofzichtlaan.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 18 mei 2020 13:02

De keerlus bij station Den Haag-Mariahoeve is intact gebleven en inmiddels groeit er weer nieuw gras tussen de roestige sporen.
iljitsch schreef:Was dat nou nodig? Zo blijft er erg weinig over voor de museumtrams...
Hoe zouden museumtrams deze keerlus kunnen bereiken dan? De Tramtunnel, de Vliettunnel en Den Haag Centraal station (bovenlangs) zijn verboden trajecten voor musuemvoertuigen.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Jaco » 18 mei 2020 17:42

Toen ik op 21 mei 2017 meeging met museumrit "Rondje HTM-net" kwamen we met de 1210 onder andere tot aan de keerlus in Leidschendam (Dillenburgsingel). Met een beetje omrijden zou je dan toch ook bij de keerlus bij station Mariahoeve kunnen komen?
Jaco
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 22 maart 2018 18:26
Woonplaats: Burgum

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 18 mei 2020 21:01

Nope. Die lus is alleen vanuit het Kleine Loo bereikbaar, niet vanaf L'dam. En de oude keerlus Stuyvesantplein is ook al reeds jaren verdwenen. Omrijden is leuk, maar kost vre-se-lijk veel tijd en voor de reguliere museumritten is dat er gewoon niet.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 20 mei 2020 15:49

Tja dat is natuurlijk ook zo. Ik ben wel eens met een speciale rit met de meettram naar station Mariahoeve geweest, en ik heb ook een keer in een PCC door Ypenburg gereden maar kan me nu even niet herinneren of we toen door de tunnel gegaan zijn. Helemaal onmogelijk is het allemaal niet maar de reguliere museumritten zullen daar inderdaad geen gebruik van maken.

Maar ja straks zijn de GTLs ook museumtrams dus gaat er weer een wereld (of in elk geval stadsdeel Haagse Hout) open. 8-)

Het blijft wel zonde dat ze de keerdriehoek op het voorhout opgedoekt hebben.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Chris » 20 mei 2020 15:51

Het is héél gemakkelijk om straks, wanneer Weigelia weer open gaat, op Mariahoeve te komen. Gewoon even naar Leidschendam Noord rijden en dan over de route's van lijn 6 en 2 tot de Juliana van Stolberglaan en daar rechtsaf naar 't Kleine Loo en dan kan je de lus van Mariahoeve bereiken. Terug kan je dezelfde route nemen of bij Laan v NOI de keerlus in en dan nog 'ns via lijn 6 naar Leidschendam Noord en dan terug weer over Weigelia richting Ypenburg om aan dit deel van het tramnet te ontsnappen.
Voordat we heel blij worden. Het 'houten' materieel mag niet door de Vliettunnel van lijn 19 dus je moet al heel blij zijn met een PCC dan op deze route...
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 20 mei 2020 17:47

Chris schreef:Het is héél gemakkelijk om straks, wanneer Weigelia weer open gaat, op Mariahoeve te komen. Gewoon even naar Leidschendam Noord rijden en dan over de route's van lijn 6 en 2 tot de Juliana van Stolberglaan en daar rechtsaf naar 't Kleine Loo en dan kan je de lus van Mariahoeve bereiken.
Lees even het bericht wat Admin geschreven heeft hierover :idea:

Ondertussen gaan de werkzaamheden op de kruising Hofzichtlaan met het Kleine Loo voorspoedig. Trams rijden alweer een tijdje, aanvankelijk met veel geknars en gepiep in de boog, en tussen de tramritten door is er beton gemikt tussen de sporen en asfalt eroverheen gewalst. Het asfalt is deels in de kleur zwart en deels in de kleur rood uitgevoerd en vandaag waren de lijnentrekkers actief met hun verfspuit. Thans is men begonnen met de aanleg en opbouw van de nieuwe tramhalte. De randen langs het spoor staan inmiddels op hun plek :)
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 20 mei 2020 18:17

Jullie hebben allebei een beetje gelijk ;) Op het kruispunt Jul.v. Stolberglaan/Laan v. NOI (halte Oostinje) ligt een complete dubbele driehoek, dus je kan vanaf de LvNOI weer terug richting Mariahoeve en omgekeerd. Alleen, die wissels liggen vast en kunnen pas worden gebruikt als ze weer gangbaar gemaakt worden. Voor een enkele museumrit zie ik dat echter niet gebeuren, veuls-te-duur!
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Chris » 20 mei 2020 22:13

Sinds een paar maanden doen die wissels het gewoon. En als ze vast zouden liggen is daar een oplossing voor! ;)
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 21 mei 2020 07:03

Ah, ik ben er al een tijdje niet geweest.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 21 mei 2020 07:51

Kan je dat sowieso aan de buitenkant zien?
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten