Pagina 3 van 39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 27 sep 2011 15:59
door Roland
Bij de remisedriehoek wordt het spoor vervangen vanaf het wissel, wat daar net niet op de foto staat. Het spoor van die boog blijft inderdaad gewoon liggen.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2011 12:18
door Charles
...

BerichtGeplaatst: 04 okt 2011 17:03
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 04 okt 2011 18:56
door Tiktak
Zonde dat ze deze boog hebben weggehaald, hij lag niemand in de weg, al was deze overbodig dan had deze
ook nog wel een funtie als nood opstelspoor kunnen dienen waarop een defecte tramwagen op gezet kon worden
waarop deze in de nachtelijke uren weg gesleept had kunnen worden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 04 okt 2011 19:38
door Admin
Die ruimte is in de directe omgeving nog steeds voorhanden hoor: keerlus om Sociale Zaken heen ;) Blijft wel dat het jammer is dat dit stukje Haagse tramhistorie verdwijnt... We zullen zien hoe de praktijk gaat worden bij (grote) calamiteiten op de kruising Laan v NOI en Juliana van Stolberglaan...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 08:53
door Roland
Er zijn plannen voor een overloopwissel op de Juliana van Stolberglaan. Als je bedenkt dat in de nabije toekomst alleen nog lijn 6 gebruik kan maken van deze lus voor die enkele keer dat er een stremming is dan is de keus om die 2 ton minder uit te geven al snel gemaakt. Als lijn 2 met de RegioCitadis gaat rijden kan je op CS keren. Dat lijn 6 dan alleen gestremd staat wordt blijkbaar geaccepteerd.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 12:38
door Admin
Krijg zo zoetjes aan de indruk dat lijn 6 een ondergeschoven kindje aan het worden is binnen HTM/Haaglanden... :roll:

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 13:21
door Tiktak
Roland schreef:Er zijn plannen voor een overloopwissel op de Juliana van Stolberglaan. Als je bedenkt dat in de nabije toekomst alleen nog lijn 6 gebruik kan maken van deze lus voor die enkele keer dat er een stremming is dan is de keus om die 2 ton minder uit te geven al snel gemaakt. Als lijn 2 met de RegioCitadis gaat rijden kan je op CS keren. Dat lijn 6 dan alleen gestremd staat wordt blijkbaar geaccepteerd.


Waar op de Juliana van Stolberglaan ??, voor lijn 6 is dat niet nodig die kan hier toch gebruik van maken, dit is immers een één richtings tramvoertuig (GTL)
Dus als er wat op die kruizing gebeurd zoals admin het schreef dan moet lijn 6 vanaf de halte Brouwersgracht een alternatieve route nemen om CS Laag aan te doen.
Misschien was het verstandig om de boog aan de andere kant te leggen, zodat als de bedoelde kruizing gestremd is lijn 6 vanuit Leidschendam om het Stuyvensantplein te laten rijden in de richting van Leidschendam.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 19:40
door robert55
Als de kruising geblokkeerd is, heb je sowieso een probleem. Als het tramviaduct geblokkeerd is kan je via de een paar jaar geleden aangelegde bogen lijn 6 naar station LvNOI laten rijden [en 2 ook tot daar inkorten]. Als het tracé van lijn 6 geschikt wordt voor brede wagens kan je ze ook weer op elkaar laten overgaan.

Ik hoop dat bij de vernieuwing van het Stuijvesantplein de bogen flauwer worden gemaakt, dat kan nu er geen lus meer is. Comfortabeler voor de passagiers, stiller en minder slijtage.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 19:41
door Roland
Als het kopeindpunt van lijn 2 bij Antoniushove is gebouwd dan zou lijn 6 moeten gaan doorrijden naar de Dillenburgsingel. Dan wordt de lijn wel weer wat langer en daarmee weer wat meer gebruikt. Het zou goed kunnen dat met een stevige bezuinigingsslag lijn 6 wordt opgedoekt, een groot deel van de lijn wordt natuurlijk al door andere lijnen gedekt.

In de buurt van het Stuyvesantplein kan je nog op genoeg andere plaatsen in de buurt keren werd vast gedacht, want de keerlussen SoZa en Aegonplein liggen er ook maar ongebruikt bij.

De overloop op de Juliana van Stolberglaan zou tussen het einde van het viaduct en de halte Oostinje. Je kunt daar dan met Randstadrail 3 en 4 keren als je de netkous niet in zou kunnen.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 20:52
door Admin
Da's natuurlijk onzin, want het is stukken eenvoudiger ff door te rijden naar SoZa. Om te beginnen blokkeer je niet een heel tramtraject tijdens het keren.... Daarbij, als de Netkous niet beschikbaar is moeten mensen toch naar Laa, al was het maar om op de metro te stappen.... Kortom, zo'n keermogelijkheid is overbodig op die plek. Elders kannie wel nuttig zijn, bv de Mgr van Steelaan (bij het station) of de Hofzichtlaan (als de Heuvelweg gestremd is).

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 09:47
door Tiktak
Admin schreef:Da's natuurlijk onzin, want het is stukken eenvoudiger ff door te rijden naar SoZa. Om te beginnen blokkeer je niet een heel tramtraject tijdens het keren.... Daarbij, als de Netkous niet beschikbaar is moeten mensen toch naar Laa, al was het maar om op de metro te stappen.... Kortom, zo'n keermogelijkheid is overbodig op die plek. Elders kannie wel nuttig zijn, bv de Mgr van Steelaan (bij het station) of de Hofzichtlaan (als de Heuvelweg gestremd is).


Als de kruizing Laan van Nieuw Oost Indie - Juliana van Stolberglaan geblokeert is dan kan lijn 6 niet van het Stuyvensantplein naar SoZa rijden de clamiteitenbogen zijn dan ook niet beschikbaar.
Als je lijn 6 toch laat keren bij SoZa zou dit betekenen dat lijn 6 de route moet volgen van lijn 2, dan kan je net zo goed lijn 6 stil leggen want het maakt dan immers niet uit voor de passagiers in welke tram ze stappen (lijn 2 kan in dit geval ook niet verder rijden dan SoZa)
De halte van Lvnoi laag kan dan als overstap halte naar Lvnoi hoog ( misschien een optie om lijn 2 via het netkous te laten rijden tot Lvnoi hoog )
Met een nieuwe keerlus tegen over de oude keerlus had het traject Leideschendam tot Stuyvensantplein toch de mensen bediend kunnen worden
in Mariahoeve e.o.
Op RR trajecten zou overloopwissels niet overbodig zijn, en om kosten te besparen kunnen deze natuurlijk als handwissel worden uitgevoerd.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 11:04
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 12:05
door Tiktak
Vanaf de Lvnoi kan hij achteruit de keerlus inrijden, dan komt hij op het buitense spoor, hier kan hij weer vooruit rechts afslaan
het viaduct onderdoor richting Voorburg/Leidschendam.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2011 16:47
door Charles
...

BerichtGeplaatst: 11 okt 2011 10:51
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 13 okt 2011 17:05
door Sprinter
Charles schreef:halte Rijswijkseplein lijn 17 richting HS
Wissel nu al aan vernieuwing toe???
Deze wordt zelden gebruikt.


Nee niet vervangen, maar aanleg van wisselverwarming.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 13 okt 2011 19:14
door Admin
Ik wil niet rot doen, maar de bovenste foto van Charles laat toch duidelijk zien dat er nieuw spoor is gelegd. Met wisselverwarming? Dat zien we als het weer sneeuwt ;) Erg logisch lijkt me dat niet, zeker als het zo weinig wordt gebruikt. Maar wellicht juist bij sneeuwval (en het noodnet van afgelopen winter) juist weer wel...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 14:05
door Roland
Je doet toch behoorlijk rot :P Als je goed had gekeken zag je dat er bij de eerste foto staat dat deze in 2010(!) is genomen, toen is dit wissel vervangen. Bij de tweede foto (situatie op dit moment) is een deel van de bestrating opengebroken, waarop Charles zich afvroeg of dit wissel al weer werd vervangen. Dit wissel gaat nog wel een jaar of 15 mee, nu zijn ze wisselverwarming aan het aanbrengen. Dit wordt ook nog bij 13 andere wissels gedaan. Ik zal maandag als ik er aan denk een lijst plaatsen van welke wissels worden voorzien van verwarming.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 14:29
door Tiktak
Hoe is de werking van de wissel verwarming, wat wordt er verwarmt, de rails of het mechanische gedeelte :?: