Pagina 5 van 39

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 07 nov 2012 17:56
door robert55
In de eerste berichten stond dat de vernieuwing van de brug ook nodig is vanwege de toegenomen eisen van het wegverkeer. Betonwerk gaat kennelijk niet zo lang meer mee in Nederland

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 07 nov 2012 22:59
door OVinDelft
Wat is eigenlijk de reden van de 'omleiding' van lijn 9 en 15 bij Kalvermarkt-Stadhuis? Ik ben niet zo bekend met Den Haag dat ik alles uit mijn hoofd ken.
En die andere omleiding die in januari 2013 begint heeft dus met een brug te maken? Kan iemand mij vertellen waar deze precies ligt? Want ik snap helemaal niet waarom de omleiding van lijn 9 en 17 zo raar loopt. En zou dat niet betekenen dat de overige lijnen zoals lijn 1 ook met die omleiding te maken krijgen?

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 08 nov 2012 00:55
door Zoef de Haas.
De reden van de Kalvermarkt zou ik zo even niet weten, want dat is voor Centraal. De brug is na Centraal om precies te zijn tussen de Koningskade en de Prinsessegracht tegenover de Koekamplaan bij het Malieveld. Daar gaan div. lijnen overheen naar het Korte Voorhout en lijn 1 en 9 gaan daar rechts af naar de Koninginnegracht. Het is een vrij drukke route, want alles wat niet direct naar de binnenstad gaat komt daar voorbij.

Zie ik net een bericht wat het anwoord geeft op de vraag en dat is dus los van de brug waar gewerkt gaat worden.

http://www.htmfoto.nl/nieuws/tonen.php? ... 7&item=260

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 08 nov 2012 02:19
door OVinDelft
Bedankt, alleen begrijp ik niet waarom lijn 9 via de Lekstraat rijdt.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 08 nov 2012 09:24
door wattman
Zoef de Haas. schreef:Daar gaan div. lijnen overheen naar het Korte Voorhout en lijn 1 en 9 gaan daar rechts af naar de Koninginnegracht.


Dit moet een "slip of the pen" zijn. Lijn 1 heeft behoudens omleidingen niets te zoeken op Centraal Station en Koninginnegracht en wordt dus niet getroffen door de werkzaamheden aan de Bosbrug. Lekker rechtdoor via Zieken - Spui - Hofweg - Kneuterdijk, zoals altijd.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2012 16:11
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 06:36
door trambestuurder
OVinDelft schreef:Bedankt, alleen begrijp ik niet waarom lijn 9 via de Lekstraat rijdt.


dat lijn 9 via de Lekstraat (route lijn 17) rijdt heeft alles te maken met dat de lijn anders niet in de buurt kan komen van het Centraal station

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 11:17
door Slagathor
Lijn 17 wordt op deze manier wel een slingerlijntje in het centrum. Dan moet je ook geen haast hebben om van de Kneuterdijk naar HS te gaan.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 12:43
door wattman
Lijn 17 maakt normaal al een slinger rond het centrum, als je vanaf de Gravenstraat naar het HS wil ben je nu buiten de spits ook 11 minuten onderweg. De meest directe lijn, lijn 1 doet er tussen Kneuterdijk en HS ook al 7 minuten over volgens de dienstregeling.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 14:14
door Slagathor
Daar heb jij weer gelijk ik. Ik neem de 17 meestal vanaf het Korte Voorhout richting HS. Vooropgesteld dat er bij het Schenkviaduct/Pletterijstraat geen verkeerschaos ontstaat is dat een prettig snelle route.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2012 22:14
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 12:21
door trambestuurder
Slagathor schreef:Vooropgesteld dat er bij het Schenkviaduct/Pletterijstraat geen verkeerschaos ontstaat is dat een prettig snelle route.


Het probleem bij de Schenkviaduct/Pletterijstraat is het negenoog die ze niet goed hebben afgesteld.
alle voertuigen die op het zieken/rijswijkseweg/stationsweg rijden krijgen daar voorrang en in de spis zijn het er soms best wel veel.
Dus loopt lijn 17 daar soms 2½ min vertraging op.
En om dit aan te passen moet het hele plein open en dat gaan ze nu niet doen omdat het hele stationsgebied en Rijswijkseplein volgend jaar toch op de
schop moet en heringericht gaat worden.

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 19:59
door willem
De huidige inrichting van het Rijswijkseplein is toch nog niet zo oud? Moet dat nu al weer overnieuw?

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 10 nov 2012 23:32
door hharry
in ±2001 was de vorige verbouwing van het Rijswijkseplein.

BerichtGeplaatst: 11 nov 2012 17:13
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 11 nov 2012 23:45
door Roland
Aan het Rijswijkseplein wordt niet echt wat verbouwd, hooguit de wissels naar de keerlus van lijn 11 en 12. De verbinding naar de Hofwijckstraat zal dan ook vervallen. Ik zie ze verder nog niet volgend jaar gaan verbouwen, op z'n vroegst pas begin 2014.

BerichtGeplaatst: 14 nov 2012 21:05
door Charles
...

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

BerichtGeplaatst: 19 nov 2012 18:41
door trambestuurder
Charles schreef:Ik zag dat men bij Den Haag Centraal bezig is met de aanleg van een halteplaats op de plek waar nu nog een ongebruikt stukje spoor ligt in het traject van lijn 17. Dat is komend vanaf Weteringplein t.h.v. het Prins Bernhardviaduct.
Juist voor de splitsing linksaf-Schedeldoekshaven/rechtsaf Rijnstraat.

Zal ongetwijfeld een tijdelijke halteplaats worden vanwege de vele omleidingen.


zover ik het kan beoordelen wordt dit gewoon opnieuw bestraat en blijft het gewoon een fietsen stalling.
waarom daar een halte maken terwijl er op de schedeldoekshaven twee noodhaltes liggen :?

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 17:02
door Charles
...

BerichtGeplaatst: 23 nov 2012 16:21
door Charles
...