Admin schreef:Ik wel Dit is idd de 1315 in z'n gedaante als werktram. Met, zoals te zien is, een sneeuwschuiver. Enige jaren terug is de 1315 echter weer omgebouwd, maar nu als meettram voor (met name) het RR buitentraject. (wat niet wegneemt dattie ook binnen de stad actief is hoor!) Bij die ombouw heeftie z'n sneeuwschuivertje verloren (er lag toch niks! ) maar afgelopen winter had dat niet veel uitgemaakt: doordat de gemeente de sneeuwsmurrie op de trambaan schoof had ook de 1315 moeite gehad. Eigenlijk had de HTM die rotzooi gewoon weer op de weg moeten schuiven, ze ruimen hun eigen zooi maar op!
Overigens lijkt me de inzet v/d museum PCC's tijdens zo'n "sneeuwnacht" nog best handig: voorzien van een grote hoeveelheid zandzakken (voor gewicht en als strooimateriaal) zijn ze wat handiger dan zo'n gevaarte als GTL. Ook niet onbelangrijk: de electromechanische PCC is minder gevoelig voor ijzel dan de electronica v/d GTL en RR series. Plus, een setje PCC's trekt meer stroom uit de draad dan een GTL, waardoor de rijdraad warmer wordt (!!)
trambestuurder schreef:Admin schreef:Ik wel Dit is idd de 1315 in z'n gedaante als werktram. Met, zoals te zien is, een sneeuwschuiver. ->(...)<-
Overigens lijkt me de inzet v/d museum PCC's tijdens zo'n "sneeuwnacht" nog best handig: voorzien van een grote hoeveelheid zandzakken (voor gewicht en als strooimateriaal) zijn ze wat handiger dan zo'n gevaarte als GTL. Ook niet onbelangrijk: de electromechanische PCC is minder gevoelig voor ijzel dan de electronica v/d GTL en RR series. Plus, een setje PCC's trekt meer stroom uit de draad dan een GTL, waardoor de rijdraad warmer wordt (!!)
Bedankt voor de aanvulling beste Admin, en wat beteft het idee om de Museuems PCC 's-nachts te laten rijden ipv de GTL of RR ik zou zeggen doe dit voorstel eens bij Peter Scheepmaker , want rijden moeten we toch in de nacht als het weer net zo wordt als afgelopen jaar
Sebas | 8-11-2010 schreef: " De meettram PCC die kan je ook nog kunnen gebruiken als sneeuwruimer en het in bouwen van de RR beveiliging zo dat de die ook de RR trambaan kan sneeuw vrij kan maken op de RR lijnen 3 en 4 en van Den Haag CS naar Rotterdam CS "
Lange_Dre schreef:@ dAb, Is de 1315 nu wel of niet meer geschikt als pekel wagen in de winter?
Ik neem aan van niet? En welke 2 pekel wagens(trams) heeft de HTM nu?
Ik geloof de(ex HTM ) H9, Tramweg stichting 19?
dAb schreef:Lange_Dre schreef:@ dAb, Is de 1315 nu wel of niet meer geschikt als pekel wagen in de winter?
Ik neem aan van niet? En welke 2 pekel wagens(trams) heeft de HTM nu?
Ik geloof de(ex HTM ) H9, Tramweg stichting 19?
Bij mijn weten is deze wagen door de laatste verbouwing voor de betreffende Pekeldienst ongeschikt gemaakt of geraakt, althans in het opzicht waatoe zij ultimo 80-er jaren omgebouwd was, en wellicht alreeds sinds de millenniumwisseling ..??
Aangezien ik inzake recentere informatie niet meer zo goed op de hoogte ben (gehouden) moet ik U -- Lange Dré -- op de laatste vragen (ook) het antwoord schuldig blijven, dus U voor beantwoording naar een aanzienlijk jeugdiger HTM-er verwijzen voor nader bescheid.
Niettemin en niettegenstaande deel ik gaarne Uw geloof
Evenzeer immer van harte gegroet D.A. Borgdorff
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten