Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Lange_Dre » 23 apr 2010 19:37

Roland schreef:En ook al was lijn 19 geschikt dan is er nog een probleem: de aansluitende lijnen zijn ook niet geschikt voor breed materieel, dus je kan er niet naar toe.


Tram 2 vanaf volgend jaar wel ;)
Lange_Dre
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 24 apr 2010 13:31

Tram 2 vanaf volgend jaar wel ;)[/quote]

Ja idd lijn 2 is dan RR klaar, alleen het andere deel van lijn 19 waar ook lijn 1 rijdt
is dit niet dus er komen hier echt geen RR voertuigen te rijden
Laatst bijgewerkt door trambestuurder op 24 apr 2010 13:40, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 24 apr 2010 13:39

trammelant schreef:Met hoeveel wagens wordt de diensregeling gereden,is daar al iets overbekend .
Na het testijden.........,is de dienstregeling al gescheven?
Had wel al gelezen dat van leidschenhage naar delft v.v. 46 minuten in beslag neemt .



Ze gaan een kwartier dienst rijden dacht ik dus icl rusttijden zullen ze er wel met 8 wagen gaan rijden

En ja er is al een dienstregeling geschreven dat was in Maart al klaar, maar toen werd het weer uitgesteld

Want op het moment dat lijn 19 gaat rijden gaat lijn 10 van de 10 min. dienst naar een 15 min dienst om zo wagens
vrij te maken voor lijn 19 :roll:

Het wordt overigens vanuit de Remise LB geexploteerd en zal dan vanaf het Leeghwaterplein als lijn 1 naar tanthof gaan en als ik het goed heb als lijn 15 naar de Gruttosingel en dan daar door als lijn 19 de dienst gaan rijden :? :?
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor David » 24 apr 2010 14:13

trambestuurder schreef:
Admin schreef:Vanuit welke remise wordt de lijn ge-exploiteerd? ZGB en LB lijken me niet voor de hand liggen (veel lege km's) maar SCH heeft t al druk zat met de zomer-extra's ;) Daarbij: op SCH staan geen ARI wagens, IIRC :P



Hij wordt ge-exploteerd vanuit de Rem LB
Hij gaat dan leeg naar het Leeghwaterplein dan wordt hij tot Delft TD lijn 1 omvervolgens Lijn 19 te worden

Tja ik heb dit ook niet verzonnen :mrgreen:


trambestuurder schreef:Het wordt overigens vanuit de Remise LB geexploteerd en zal dan vanaf het Leeghwaterplein als lijn 1 naar tanthof gaan en als ik het goed heb als lijn 15 naar de Gruttosingel en dan daar door als lijn 19 de dienst gaan rijden :? :?


Zo'n systeem wordt nu ook al gebruikt: bij RandstadRail 3 beginnen bepaalde uitrukkende wagens ook hun dienst bij MCH Westeinde of Elandstraat, om vandaar de dienst uit te rijden naar het eindpunt.

Dit soort halve dienstjes is trouwens wel een bekende truc van commerciële OV-bedrijven om zogenaamd hetzelfde aantal dienstregelinguren te rijden, maar in feite schrappen ze diensten en compenseren ze dat door halve inrukkende/uitrukkende diensten.
David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:20

Re: Lijn 19

Berichtdoor YC52000 » 24 apr 2010 15:16

da's wel ver om van LB helemaal naar tanthof te rijden om dan pas te beginnen aan de dienst, kan de tram niet beginnen zodra die aankomt bij de plek waar lijn 1 en 19 bij elkaar komen
YC52000
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 24 apr 2010 18:08

YC52000 schreef:da's wel ver om van LB helemaal naar tanthof te rijden om dan pas te beginnen aan de dienst, kan de tram niet beginnen zodra die aankomt bij de plek waar lijn 1 en 19 bij elkaar komen


Nee, vanaf de Broekmolenweg Rijswijk kan de tram niet links af slaan de Vrijenbanselaan in.
Het had wel gekund als als de tram de route van lijn 15 volgt (uitrukkend richting Lsd) en op
de splitsing Nootdorpse Landingsbaan - Laan van Nootdorp zijn eigen route te rijden.
En misschien gaat het wel zo gebeuren, de ene uitrukker naar het beginpunt Delft en de volgende
uitrukker naar beginpunt Leidschendam, wat ik doe is maar gissen, maar zo zou ik het doen als
ik het voor het zeggen had.
Tiktak
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor YC52000 » 24 apr 2010 18:53

ik bedoelde eigenlijk of tie dan niet aan zn dienst kan beginnen naar tanthof !!, dus vanaf de punt waar lijn 1 en 19 samenkomen, dat tie dan met passagiers rijd naar tanthof
YC52000
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 24 apr 2010 22:07

YC52000 schreef:ik bedoelde eigenlijk of tie dan niet aan zn dienst kan beginnen naar tanthof !!, dus vanaf de punt waar lijn 1 en 19 samenkomen, dat tie dan met passagiers rijd naar tanthof


Leest eerst de berichten eens goed, dan zie je dat David al hier over geschreven heeft.
Tiktak
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 26 apr 2010 02:01

Tiktak schreef:
YC52000 schreef:da's wel ver om van LB helemaal naar tanthof te rijden om dan pas te beginnen aan de dienst, kan de tram niet beginnen zodra die aankomt bij de plek waar lijn 1 en 19 bij elkaar komen


Nee, vanaf de Broekmolenweg Rijswijk kan de tram niet links af slaan de Vrijenbanselaan in.
Het had wel gekund als als de tram de route van lijn 15 volgt (uitrukkend richting Lsd) en op
de splitsing Nootdorpse Landingsbaan - Laan van Nootdorp zijn eigen route te rijden.
En misschien gaat het wel zo gebeuren, de ene uitrukker naar het beginpunt Delft en de volgende
uitrukker naar beginpunt Leidschendam, wat ik doe is maar gissen, maar zo zou ik het doen als
ik het voor het zeggen had.


Lees ff een paar regels er boven daar heb ik al geschreven hoe de dienst in gemaakt
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 26 apr 2010 20:03

trambestuurder schreef:
trammelant schreef:Met hoeveel wagens wordt de diensregeling gereden,is daar al iets overbekend .
Na het testijden.........,is de dienstregeling al gescheven?
Had wel al gelezen dat van leidschenhage naar delft v.v. 46 minuten in beslag neemt .



Ze gaan een kwartier dienst rijden dacht ik dus icl rusttijden zullen ze er wel met 8 wagen gaan rijden

En ja er is al een dienstregeling geschreven dat was in Maart al klaar, maar toen werd het weer uitgesteld

Want op het moment dat lijn 19 gaat rijden gaat lijn 10 van de 10 min. dienst naar een 15 min dienst om zo wagens
vrij te maken voor lijn 19 :roll:

Het wordt overigens vanuit de Remise LB geexploteerd en zal dan vanaf het Leeghwaterplein als lijn 1 naar tanthof gaan en als ik het goed heb als lijn 15 naar de Gruttosingel en dan daar door als lijn 19 de dienst gaan rijden :? :?



Denk dat je gelijk heb......op de site van HTM staat 6x per uur overdag ,lijkt mij ook beetje veel,kwartierdienst is voldoende voor een ... vinextram :D
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Berichtdoor Charles » 30 apr 2010 20:26

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:07, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor Jeronimo117 » 30 apr 2010 21:57

Voor de hangjeugd, hoeven ze niet meer op de halte Leidschenveen te staan in weer en wind en nu kunnen ze dan lekker droog en windvrij staan :lol: :lol: :lol:

Maar ik denk wel dat daar genoeg reizigers in en uit zullen stappen.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Lijn 19

Berichtdoor dejanj » 30 apr 2010 22:00

En verder: zolang het gebied bij de halte leeg is, kan er nog gebouwd gaan worden... ;)
dejanj
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 16 jan 2010 23:04
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor Wouter » 01 mei 2010 15:03

Bij halte Oosteinde heb je aansluiting op de bussen.
Wouter
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 maart 2010 18:25

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 01 mei 2010 21:48

hhmm vreemd :? ..........volgens mij zijn nu werk aan het zoeken hoor............,bij de oversteek bij halte a. fokkersingel zijn alle stoeptegels weer verwijderd.
Het rubber tussen rails en stoeptegel wordt vervangen door piepschuim stroken zo te zien,ook de stoeptegels op de halte zelf zijn opgehoogt.Dit zullen toch wel de laatste stuiptekkingen zijn hoop ik,wil weer een trammetje zien rijden [respect]
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 02 mei 2010 02:19

trammelant schreef:hhmm vreemd :? ..........volgens mij zijn nu werk aan het zoeken hoor............,bij de oversteek bij halte a. fokkersingel zijn alle stoeptegels weer verwijderd.
Het rubber tussen rails en stoeptegel wordt vervangen door piepschuim stroken zo te zien,ook de stoeptegels op de halte zelf zijn opgehoogt.Dit zullen toch wel de laatste stuiptekkingen zijn hoop ik,wil weer een trammetje zien rijden [respect]


Wees maar gerust trammelant, op 4 juli gaat hij echt rijden hoor [respect] dus je kunt nu echt met een gerust hart gaan slapen hoor :lol:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 02 mei 2010 15:07

Valt nu een hele zware last van me af :D ..............,wat zal ik lekker slapen vannacht :lol:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 09 mei 2010 00:43

trammelant schreef:Valt nu een hele zware last van me af :D ..............,wat zal ik lekker slapen vannacht :lol:


De laatste berichten die ik heb gehoord is dat lijn 19 waarscheinlijk wederom wordt uitgesteld omdat er problemen zouden zijn met de sporen in leidschenveen :cry:

Zou het ooit goed gaan komen met lijn 19
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 10 mei 2010 07:41

trambestuurder schreef:De laatste berichten die ik heb gehoord is dat lijn 19 waarscheinlijk wederom wordt uitgesteld omdat er problemen zouden zijn met de sporen in leidschenveen :cry:

Vrees er ook langzaam voor, onder station Ypenburg zijn de sporen ook opengelegd, wellicht wordt daar net zoiets uitgevoerd als bij Leidschenveen.

Ik vind het wel opmerkelijk. De sporen zijn enkele jaren geleden nieuw aangelegd en nog voordat er een dienstregeling wordt gereden moet de boel alweer opgebroken worden voor herstel. Ik vraag me toch af hoe dat kon gebeuren...
joostvansurksum
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 10 mei 2010 12:09

joostvansurksum schreef:
trambestuurder schreef:De laatste berichten die ik heb gehoord is dat lijn 19 waarscheinlijk wederom wordt uitgesteld omdat er problemen zouden zijn met de sporen in leidschenveen :cry:

Vrees er ook langzaam voor, onder station Ypenburg zijn de sporen ook opengelegd, wellicht wordt daar net zoiets uitgevoerd als bij Leidschenveen.

Ik vind het wel opmerkelijk. De sporen zijn enkele jaren geleden nieuw aangelegd en nog voordat er een dienstregeling wordt gereden moet de boel alweer opgebroken worden voor herstel. Ik vraag me toch af hoe dat kon gebeuren...


Ze controleren ook niet meer de kwaliteit van het staal, dat is het grootste probleem
Dit is dan ook pas ondekt toen er een testrit werdt gemaakt :?

Of zal de uitstel gewoon komen omdat ze geen genoeg wagens bezitten, want dat is gewoon een feit.
Nou dan kunnen we lang wachten denk ik want pas in 2013 komen er nieuwe trams :cry:
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten

cron